Setup "simpele" studio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Drive inn tnt
    • Sep 2003
    • 1082

Setup "simpele" studio

Beste mede-forumers,

Ik wil voor mezelf een simpele maar toch functionele "home" studio gaan inrichten. Ik wil het voornamelijk gaan gebruiken om DJ-mixen mee op te nemen en af te mixen. En om eigen nummers/beats te produceren. Eventueel om nog wat simpele vocals toe te voegen.
    Concrete vragen:
    PC of MAC (ben stiekem al van plan om een mac aan te schaffen)
    Welke software? (PC of MAC)
    Welke hardware? (monitoren heb ik al)
    Welke toebehoren? (Kabels hoef je natuurlijk niet uit te leggen)

Bij voorbaat dank voor de info.
    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]
  • LarsG
    • May 2006
    • 33

Ik ben zelf ook net begonnen met produceren hiervoor heb ik de volgende setup:

1,5 GHZ PC met 512 MB Ram (Windows met Fruityloops, en nee Fruityloops is geen beginnerssoftware het is een volwaardig programma en over de zwakke geluidsprocessor is heen te komen luister maar naar het nummer Boten Anna wat nu hip is)

Behringer DX1804X mixer (werkt toch ff beter als een softwarematige mixer)

Crappy Velleman versterker, maar goed het werkt en hij was gratis

Roland E12 Keyboard welke ik via Midi op de Gameport op de geluidskaart heb aangesloten.

En 2x Zeus monitoren

Zo maak ik nu al aardige nummers, en mixen opnemen kun je doen via het programma Wavelab, daarmee haal je perfecte kwaliteit binnen.

Succes!

Comment

• Drive inn tnt
      • Sep 2003
      • 1082

Het gaat mij meer om de software en de synth. Geluid (monitor mengtafel etc) Is persoonlijk en dat is hiet al voor elkaar alvast bedankt.
      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Mike Manders
        • Aug 2006
        • 341

Originally posted by Drive inn tnt
        Beste mede-forumers,

Ik wil voor mezelf een simpele maar toch functionele "home" studio gaan inrichten. Ik wil het voornamelijk gaan gebruiken om DJ-mixen mee op te nemen en af te mixen. En om eigen nummers/beats te produceren. Eventueel om nog wat simpele vocals toe te voegen.
        Concrete vragen:
        PC of MAC (ben stiekem al van plan om een mac aan te schaffen)
        Welke software? (PC of MAC)
        Welke hardware? (monitoren heb ik al)
        Welke toebehoren? (Kabels hoef je natuurlijk niet uit te leggen)

Bij voorbaat dank voor de info.

Ik zou zowiezo een MAC kopen

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

nou ik niet hoor..
          mac is geinig. maar een goed opgezette PC werkt net zo goed.

Helaas gaan de meeste mensen met PC´s er gelijk ook internet, belastingdienst, girotel, quake, internettelefonie, office2000 en flightsimulators op zetten. In dat geval kun je beter een mac gebruiken...
          lekker belangrijk!

Comment

• Drive inn tnt
            • Sep 2003
            • 1082

Ik ben inmiddels verhuist en heb plek om een mooie home studio te bouwen.
            Mengtafel en monitoren heb ik al.
            Ik ben nu opzoek naar goede software om beats etc mee te maken. Ik heb veel over cubase gehoord. Ook ben ik opzoek naar een goede synth. Wie heeft er tips/aanbevelingen?
            Vette boksuh meneer

Comment

• MSS
              • Dec 2003
              • 78

Zou zoiezo voor een mac gaan (mac betoog laat ik ff achterwege).

Software om met beats te werken mide/audio/samples zou ik absoluut voor ableton live gaan!

Als je softsynts zoekt:
              - Absynth
              - Kontakt
              - Reaktor

Comment

• neeltje
                • Apr 2003
                • 295

net gekocht, en tot volle voldoening: Korg legacy collection: super sounds en mega VST plug-ins.
                "En Go"

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

korg legacy is ook een leuke VST plugin maar dan heeft hij nog steeds een hostprogramma nodig.

Als je als DJ beats wil gaan maken zou ik voorlopig gewoon een totaaloplossing als propellorhead "reason" programma kopen. Propellerhead Software Dat is zo een beetje alles wat je nodig hebt om nog jaren te sampelen, beats bouwen enz.

Ik lees weer heel veel " koop nou maar gewoon een mac" zonder beredenering en "met attitudefactor gebracht" erbij. Als response op de mac/pc vraag.
                  Kom op jongens, met een gewone goed opgebouwde PC en een legaal programma is er echt niets meer wat een PC achter doet blijven bij een mac. Buiten het feit dat je voor de MAC fors meer gaat betalen. Wat heeft iedereen toch altijd met dure spullen op deze site? De man wil beats maken dat is niet zo iets als een 40 sporen timestreched synfonische TV jingle maken of zo. Ik zit eigenlijk al weer te wachten op de eerste post die gaat vertellen dat je het beste gelijk een mac met protools kan kopen.
                  lekker belangrijk!

Comment

• Ibvee
                    • Nov 2002
                    • 714

je kan het best meteen gewoon een mac met protools kopen.

verdiep je in alle voordelen van een mac en protools! uitwisselbare bestanden, industriele standaard, elke grote artiest werkt ermee!

Laat je vooral niet overhalen om een mac te kopen als
                    a - je altijd met pc gewerkt hebt, en niet echt goed bent in overschakelen
                    b - je bepaalde m-audio apparatuur gebruikt (of andere fabrikanten die crappy drivers voor mac schrijven)
                    c - andere mensen het zeggen
                    d - je geld over wilt houden om de geluidskwaliteit te verbeteren (mac verbetert daar namelijk niets aan)
                    e - je niet van plan bent om je studio te verhuren aan mensen die een mac eisen
                    f - ....

er zijn genoeg redenen om geen mac te kopen in geval van een home-studio, maar het blijft persoonlijk

Als ik het goed heb komt amd binnenkort, of hebben ze al een quad processor, dat moet je toch redelijk tegemoet komen kwa rekenkracht, en anders zou je nog verder kunnen gaan kijken naar bijvoorbeeld een UAD kaart oid.
                    De groeten => Micha

Comment

Working...