Standalone wav / mp3 recorder.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4516

Originally posted by Poelmans
    Heb je daar ervaring mee? Zelf ooit eens een live DJ setje van mezelf opgenomen: 2 lijnen uit de mixer en 2 van microfoons, bijeengemixt en in de laptop binnen. Afgezien van het feit dat dit de vetste demotape was die ik mensen kon aanbieden was het niet echt helder (ding zat probably vol faseverschuivingen). Dus als je tips hebt met betrekking tot zaalmicrofoonplaatsing, EQ, delay, en andere settings die me de goeie weg op kunnen helpen... Was trouwens ook aant denken aan een 4 kanaals geluidskaart, speciaal hiervoor.
    Voor de zaalmix achterin de zaal een setje electret richmicrofoons in gebruik. Laagaf en wat tijdcompensatie in je cubase. En samen met je mengtafel signaal. Werkt voor mij erg goed. Meestal hoef je niet zo bar veel aan te vullen en is een van de twee stereobronnen goed in balans.
    lekker belangrijk!

Comment

• Sjörske
      • Jun 2003
      • 55

M'm baas kwam laatst met iets aanzetten van Gemini meen ik, maar dat weet ik niet zeker. Het was een kastje met stereo line ingang waarop je zelf een opslagmedium kon aansluiten en een opnamemogelijkheid kon kiezen. Je kon er bijvoorbeeld een externe harddisk op aansluiten of een usb-stick oid. Zelf kon je instellen of je .wav of .mp3 wilde opnemen. Bij .mp3 kon je ook de bitrate instellen.

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Jouw baas kwam dan aanzetten met een ikey...
        Leuk ding, heb der zelf ook eentje, werkt NIET(!) in combinatie met een externe harddisk, wel met usb sticks.
        bitrate is in te stellen, de ikey geeft ook aan hoeveel % van het beschikbare geheugen reeds gebruikt is.
        nadeel: signaaltje wat je erin stopt is niet real time af te luisteren.

Comment

Working...