Motu Hd192

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Motu Hd192

Weet iemand of de motu HD192 fantoomvoeding heeft op de gebalanceerde XLR ingangen? Zijn dit micpreamps?
    Bij hun uitleg zeggen ze hier niks over.:

Twelve channels of +4, balanced, 192-kHz 24-bit analog inputs and outputs using XLR jacks.
    AES/EBU digital I/O
    19-segment LED meters on every input and output
    16, 20 and 24-bit recording at 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 or 192-kHz
    Word clock in and out
    Dedicated word clock input for AES/EBU I/O
    AudioWire connector for PCI-424 audio card
    A-weighted dynamic range 120dB
    THD+N of 0.00056% (-106dB)
    R/CORE transformers for efficient, low-heat operation with virtually no magnetic interference or acoustic hum
  • Ibvee
    • Nov 2002
    • 714

Van mix:

The 2U rackmountable HD192 offers 12 line-level analog I/O,
    Blijkbaar niet dus, het is alleen een converter, geen mic pre.
    Als het een mic pre / converter combi was geweest hadden ze dat er zeker bij gezet, verkoopt namelijk erg goed...
    De groeten => Micha

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

Er is ook een zelfde interface op firewire. Deze heeft wel mic pre-amps.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by Mathijs
        Er is ook een zelfde interface op firewire. Deze heeft wel mic pre-amps.
        dat weet ik, maar ik heb twijfels ivm de datadoorvoer naar de PC wanneer je 4 stuks gebruikt. Kan hij die vlot op 96Khz binnentrekken?

het is spijtig dat die HD192 geen micpreampts hebben, dan ben je zeker dat de connectie met hun audiowire en de PCI 424 kaart goed loopt.
        Met firewire weet ik dit zo zeker niet. Of heeft u ervaring met die firewireversie?

Comment

• Ibvee
          • Nov 2002
          • 714

Waarom wil je 4 interfaces inclusief preamps hebben?

Ik weet bijna zeker dat er beter klinkende en handigere opties zijn als je zo groot wilt...
          De groeten => Micha

Comment

• Mathijs
            Moderator
            • Aug 2002
            • 1353

Ik heb net een Mackie SDR aangeschaft.

Deze doet 24 kanalen op 96khz.
            USB in je computer en je kan zo de bestanden van de interne HD af halen.

Is dat niet een beter idee?

Waar wil je de interfaces voor gebruiken?

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Ik heb nu een DM24 van tascam. Ik neem vooral jazzmuziek op en orkesten. met of zonder koor.
              Ik kom met mijn 24 te kort. Let wel ik heb standaard 16 micpreamps en heb een tascam 8 kanalen AD micpreamp erbij.

Mijn ervaring is, hoe meer kanalen je afzonderlijk hebt, hoe meer je de opname kunt opkrikken. Zwakkere partijen, kun je verluiden enz...
              Ik beschik ook over een RME HDSP kaart met 24 kanalen nuttige ingangen.
              Als ik de berekening maak, wil ik in staat zijn om een bigband op te nemen met close micking. hier kom je uit op ongeveer 32 kanalen.
              Ik heb zelden meer kanalen gewenst omdat vb een koor kun je via een gehuurde submix binnen trekken. Een orkest kun je redelijk via overheads opnemen.
              Maar bij moderne muziek komt daar vaak een combo bij te pas waar close micking vereist is om een goed eindresultaat te bekomen.

Ik heb het er tot nu toe altijd zonder kleerscheuren vanaf gebracht maar ik wil voorbereid zijn op meer kanalen.

Zoals u kunt horen ben ik veel bezig met grote projecten. Ik doe dit enkel uit hobby die opnamen. Maar ik begin daar wel een centje aan te verdienen. Logisch dus dat ik beter wil geëquipeerd zijn.

Dure mengtafels zoals de 02r96 en de DM2000 kan ik bijlange niet betalen.
              Mijn budget reikt maximum tot 5000 euro. Microfonen kun je toch huren "à la carte" maar ik wil wel beschikken over en eigen interface die voldoende kanalen aankan (dus 32).

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Ik weet voor rock en pop bandjes heb je met 24 kanalen ruimschoots genoeg maar voor grotere concerten (orkest/ koor en combo) kom je zeer snel tot de conclusie dat je tekort komt.

Als ik iets live opneem, wil ik een eindproduct die goed is. Ook al is dit niet het zelfde wat in de zaal te horen was.

Stel nu, de hoornsectie is aan de flauwe kant, wel dan wil ik daar dichtbij een microfoonplaatsen, waardoor ik achteraf in staat ben die hoorns naar boven te trekken zoals het zou moeten zijn. Een microfoon bijplaatsen is telkens een extra kanaal die je nodig hebt.
                met professionele muziekanten is dit allemaal geen probleem. Ze zijn allen voldoende hoorbaar maar met amateurs is dit niet altijd het geval. maar toch wil ik een amateur-ensemble zo goed mogelijk laten overkomen.
                Veel ensembles willen een "souvenier" van hun project. je kunt hen dit toch niet ontzeggen.
                Last edited by frederic; 13-07-06, 00:25.

Comment

• Ibvee
                  • Nov 2002
                  • 714

Ik weet niet hoe ver je bent met expirimenteren enz. maar er kan verbazingwekkend veel verbeteren door slimme truckjes uit te halen door microfoonplaatsing. Ook bij opnames geld heel vaak: "less is more", meer microfoons enz. brengt ook nadelen met zich mee.

Als je precies weet wat je doet, dan zul je die 32 kanalen blijkbaar wel nodig hebben, maar houd er rekening mee, dat het voor veel computers ook niet lekker is om 32 kanalen direct binnen te trekken op 192/24, of zelfs 32-bit...

Ik denk dat een stand alone recorder dan bedrijfszekerder is, en misschien kwalitatief ook nog wel beter.

Als ik jou was zou ik kijken naar iets van een 32 kanaals A&H tafel met direct-outs, zodat je ook monitor mixes kan maken, en iets van een 24 en een 8 kanaals stand-alone recorder die je kan syncen.
                  De groeten => Micha

Comment

• ruurd
                    • Sep 2005
                    • 95

Of je koopt voor dat geld 2 allround B&K's. Voor de opname, tijdens het oefenen, in de zaal gaan rondlopen en bepalen waar de balans perfect is. Daar zet je een statief neer op 2 mtr hoogte, en je verslaat een heel groot gedeelte van alle professionele opnames. Je krijgt dan een opname die "leeft", heel natuurlijk.

B&K is was vroeger wat nu DPA is. Ik heb opnamen gehoord, die op deze manier opgenomen zijn, waarvan je de rillingen over de rug lopen zo prachtig mooi. Een goede opname heeft bijna niks te maken met de apparatuur die je hebt. (behalve 2 goede mic's)

't is maar een tip, en ik weet dat dit niet standaard is, maar ervaringen van mij zeggen dat dit subliem werkt!

suc6

Comment

• Jacob
                      • Jan 2006
                      • 152

TASCAM has developed a recording equipment and tools for music production for musicians and creators.

of 2x een Alesis hd 24. Deze zijn in Nederland en Duitsland al voor relatief weinig verkrijgbaar. http://www.alesis.com/product.php?id=1

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Originally posted by ruurd
                        Of je koopt voor dat geld 2 allround B&K's. Voor de opname, tijdens het oefenen, in de zaal gaan rondlopen en bepalen waar de balans perfect is. Daar zet je een statief neer op 2 mtr hoogte, en je verslaat een heel groot gedeelte van alle professionele opnames. Je krijgt dan een opname die "leeft", heel natuurlijk.

B&K is was vroeger wat nu DPA is. Ik heb opnamen gehoord, die op deze manier opgenomen zijn, waarvan je de rillingen over de rug lopen zo prachtig mooi. Een goede opname heeft bijna niks te maken met de apparatuur die je hebt. (behalve 2 goede mic's)

't is maar een tip, en ik weet dat dit niet standaard is, maar ervaringen van mij zeggen dat dit subliem werkt!

suc6
                        Deze manier werkt enkel als je een goeie professionele homogene bezetting hebt. Zoals een symfonieorkest, een harmonieorkest of een koor. En in een zaal met perfecte akoestiek.
                        Met combinaties (koor/ orkest enz) kun je een kwalitatieve opname vergeten omdat je achteraf niks meer kunt corrigeren.

Ook is het onmogelijk om op die manier verschillende instrumentengroepen apart uit te balanceren.

Dit is dus zeker niet mijn optie.
                        Last edited by frederic; 13-07-06, 18:12.

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Originally posted by Jacob
                          http://www.tascam.com/Products/x48.html

of 2x een Alesis hd 24. Deze zijn in Nederland en Duitsland al voor relatief weinig verkrijgbaar. http://www.alesis.com/product.php?id=1
                          Goeie optie.
                          De eerste is wel duur, omdat je nog eens apart AD micpréamps moet kopen.
                          Met de HD24 ben ik weer even ver. Hier heb ik dan nog geen AD micpréamps.

Mijn computer is krachtig genoeg om dit te trekken. (PIV D 3.4) en 3 GB ram en 2 raptorschijven in raidmodus.
                          [FONT=Times New Roman][/FONT]

Comment

• Ibvee
                            • Nov 2002
                            • 714

Hoe erg pro moet het zijn?
                            De motu 24 IO is namelijk iets minder van kwaliteit, maar kan wel met 2 units (van ieder 1HE) 48 kanalen binnentrekken. Ook is deze niet zo duur als dezelfde configuratie maar dan met HD192´s, en heb je nog best wel wat geld over voor een mengtafel, of een paar mic pres. Met als voordeel dat als je voor de apparte mic pre´s gaat, je meer units in het rack overhoud om ze in te plaatsen, en dus minder (grote) racks hoeft mee te nemen.

En opnemen op 192 kHz is leuk, maar er zijn weinig mensen die jou met hun ogen dicht kunnen vertellen of het 192 of 96 kHz is. Met als nadelen dat het ruimte vreet, zowel op je harde schijf als in je rack.

Een andere optie is een paar RME kaarten kopen, en 6 ADAT units met preamps, dat is nog minder ruimte, en als je de juiste preamps hebt is de kwaliteit nog veel beter.
                            De groeten => Micha

Comment

Working...