Vraagje over opnames ed.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Murdering monk
    • Jun 2006
    • 3

Vraagje over opnames ed.

Hallo, even een vraag van mijn kant uit (of eigenlijk een aantal..)

Ik ben een beetje aan het proberen om wat met opnemen te doen, maar ik loop tegen een aantal punten aan waar ik wat advies over nodig heb.

Ik heb een mengtafeltje met 18 ingangen, maar met maar 2 uitgangen, de sub en de main output, kan ik dit toch gebruiken om een compleet drumstel te micen en fatsoenlijk op te nemen?

Ik werk met cubase SX, als ik daarin genoeg sporen maak voor elk drumonderdeel werkt dit dan of niet?

EN mocht ik te weinig uitgangen hebben, hoe is dit op te lossen? Eventueel met een patchbay?

EN hoeveel inpputs moet ik eigenlijk op een geluidskaart hebben? Want wat ik me ook afvraag, als je bijvoorbeeld een tafel hebt met 18 kanalen direct out, heb je dan ook 18 inputs op je geluidskaart nodig?

Dit is dus het voornaamste probleem waar ik even tegenaan loop. Als iemand met hier wat advies enzo in kan geven, alvast bedankt!!
  • Jacob
    • Jan 2006
    • 152

Als je er zelf eens overnadenkt. Hoeveel ingangen heb je nodig? Volgens mij kom je dan tot de conclusie dat het aantal kanalen dat je tegelijkertijd wil opnemen het aantal ingangen bepaald.
    Wil je een drumstel met 10 mics
    een bas met 2
    4x gitaar
    vocals
    backing
    keys

allemaal tegelijkertijd opnemen heb je een behoorlijke kaart nodig (of bijv een HD24 van Alesis). Natuurlijk kan je ook overdubben. En een mixdown van je drumstel maken voor je de PC ingaat.

En zo beginnen we met het opname proces. Eerst maar bedenken wat je wil.

Comment

• Murdering monk
      • Jun 2006
      • 3