Opnames fanfare

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • freak niels
    • Jul 2005
    • 32

Opnames fanfare

Beste forumleden,

Er is mij gevraagd om zaterdag bij de repetitie van de fanfare opnames te maken van een aantal stukken. Ik ben van plan dit te doen met mijn oude (pc400 MHz, 196 MB ram) met Magix Audiostudio en mijn eigen mengpaneeltje (Behringer UB 1622 FX-pro) . De microfoons zal ik moeten lenen van de fanfare. Mijn plan was om 2 of 3 micro's voor de fanfare te plaatsen. We hebben bij de fanfare een paar SM58, een paar SM57 en twee andere Shure condensatormicro's (ik weet alleen dat deze werkt op een aaa batterijtje en dat het een iets langere, smalle micro is). Ik zal vanavond even kijken wat voor typenummer het is. Verder heb ik zelf nog een Shure PG48.
    Nu is mijn vraag aan jullie: Welke van deze microfoons kan ik het beste gebruiken en hoe kan ik ze het beste opstellen? Ik heb zelf eigenlijk weinig ervaring met dit soort dingen.

Alvast bedankt,
    Niels
    Last edited by freak niels; 08-06-06, 06:25.
  • Jacob
    • Jan 2006
    • 152

Het meest simpele is met de 2 condensator mics een XY opstelling te maken. Laat de fanfare spelen, ga op een plek staan waar je het geheel van de instrumenten goed kan horen. En als je het binnen opneemt, niet te ver ivm de overheersende ambience ipv orkest. Zet daar je 2 mics in XY( ortf of nos etc kan ook, google) en neem stereo op in je PC. Nu hoor je qua opname wat een gemiddelde luisteraar ook zal horen. De extra mics kan je gebruiken om instrumenten(groepen) apart extra uit te lichten.

Comment

• freak niels
      • Jul 2005
      • 32

Ik heb gisteren gekeken wat we nu precies voor microfoons hebben. We hebben 2* Shure SM58, 6 * SHure SM57 en 3 * Shure Prologue16L.

Zou je even kunnen uitleggen of een plaatje kunnen posten van een XY opstelling? Of is dit gewoon links een voor de fanfare en rechts ervoor een?
      En welke micro's kan ik daar het beste voor gebruiken? De Prologue 16L?