Opname demo rockbandje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

ontopic:

Ik heb leuke resultaten bereikt door in een oefenruimte (2,5x3,5m!!) een band op te nemen op 8 kanalen. mic's op de gok/ervaring neergezet en de band laten spelen. de gehele repetitiesituatie hetzelfde gelaten als de band gewend was. bijna alles in 1x opgenomen. diezelfde dag nog gemixt en opgepompt. resultaat: 9 songs opgenomen/gemixt en opgepompt in 5 uur....

offtopic:

over dat fantoomverhaal: ik plug al meer dan 10 jaar dynamische mic's in en uit terwijl er fantoom op staat en dat hebben ze allemaal en altijd overleefd.... wel schuifjes dicht he, er zijn onderdelen van je setup die wat minder tegen de bijgeluiden kunnen, om van de toehoorders niet te spreken
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Nielsken
      • Oct 2005
      • 76

Ik heb vorige zaterdag ook nog een bandje de kans gegeven om een demootje te komen opnemen waar ik zelf verbaasd sta van de kwaliteit.

Wij hebben gewerkt in een groot lokaal en hebben de band zich laten opstellen in een grote halve cirkel.
      Ze kregen dan de kans om hun boel op te stellen en af te regelen naargelang zij het goed vonden. Nadat zijn wij begonnen met het plaatsen van microfoons en hebben we de zanger toch een monitor gegeven.

Alles werd opgepakt met een HD recorder en word nu afgemixd en aangepast met CoolEdit.

Het is geen CD kwaliteit, maar ik denk niet dat we daar zover afzitten.

Voor we die HD recorder hadden gebruikten we ook en gewone MD speler waarmee we met group outputs het geheel oppakten. (school)
      Deze kwaliteit was minder maar ook niet zodanig slecht. (en moet toegeven dat het op geluk uitkwam omdat we nog front mix deden ook.)

Gegroet
      Niels

Comment

Working...