problemen met bas en gitaarversterkers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

problemen met bas en gitaarversterkers

Bij opname van een bandje, had ik problemen met de bas versterker.
    Nochtans is het een topklasse versterker. De kabel is ook zeer goed gemaakt.
    Toch is het gebrom van de versterker te luid. Voor life werk is dit zo geen probleem, maar voor opname wel.

Kent iemand een oplossing?
  • Rookie
    • Nov 2004
    • 104

Ben je zeker dat de brom van de versterker komt. Mij lijkt het eerder een aardlus te zijn. Eens proberen via di te werken en de grondlift op zetten. Of je moet zorgen dat je versterker en mengpaneel op dezelfde stroomkring(potentiaal) staan.
    Er is altijd iets wat je kan bij leren

Comment

• Dikke Foaf
      • May 2003
      • 618

Is het rechtstreeks? Want volume-pedalen of fx-pedalen kunnen ook nogal raar doen soms.

Comment

• robski
        • Jul 2005
        • 98

hmmm een brom,

Die uit je basversterker komt, neem ik aan?

Is het weg als je je hand op de snaren legt en wordt erger als je e snaren loslaat?

in dat geval moet je even zorgen dat de brug van de basgitaar geard word (signaal aarde!) vanaf de jack aarde een lijntje naar de brug leggen.

Andere optie is dat de stroom van de versterker niet goed geaard is.

is het een brom via de di uitgang van de versterker komt?

Dan kan het een potentiaalverschil tussen de basversterker en het apparaat waar je het signaal insteekt zijn. Kan lastig zijn dit te vinden. Simpele dingen kunnen zijn: groundlift aan of juist uit zetten. Er nog een actieve di met groundlift tussen hangen. De bas via de di opnemen en zo de versterker bypassen.
        Zorgen dat de stroom van de verschillende apparaten van hetzelfdepunt afkomt verhelpt soms ook een hoop problemen.

Succes

Robski
        Robski

my password keeps me newbie forever

Comment

Working...