Live gespeeld later gemixed.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pretendsome
    • Nov 2005
    • 2

Live gespeeld later gemixed.

Hi there,

ik vroeg me af of dit het goede subforum is om dit te laten becommentariseren? If not, let me know.
    Is dit een goed gemixed en gespeeld nummer? Het is een cover volgens mij, en het is live gespeeld, en daarna afgemixed.
    De cover is van Creed, het nummer Higher.

Klik hier om hem te beluisteren:

Thanks,
    PS
  • niesten
    • Aug 2004
    • 115

Ik mix eigenlijk alleen live (e ndan nog maar als hobby), dus ik kan niet veel zeggen of het technisch goed in elkaar zit. Maar mijn eigen mening kan ik je wel geven.
    Het klinkt naar mijn mening goed. Het enige wat mij opvalt is dat de reverb op de zang een beetje hol klinkt. Het klinkt een een beetje 'badkamer' achtig. En door deze reverb lijkt de zang los te staan van de rest van de band.
    Daar zou ik dus nog iets aan schaven.

Succes verder.

Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

Heb jij dit gemixt?
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

Deze post dient waarschijnlijk om hoog in de download top tien van die wedstrijd terecht te komen.

spam dus...
        lekker belangrijk!

Comment

• berolios
          • Sep 2005
          • 1538

Wel niet on-intelligent bedacht dan, niet?
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• pretendsome
            • Nov 2005
            • 2

Het is niet om hoger te komen in de download top 10. Ik kreeg hem van een vriend van me. Hij vroeg wel om dit aan zoveel mogelijk mensen te laten luisteren, dus vandaar dat ik dat hier op een forum doe waar mensen er verstand van hebben

Het is gemixed door John Sonneveld. Ik heb het even nagevraagd.

Comment

• berolios
              • Sep 2005
              • 1538

Hahaha, eerst:
              citaat:Geplaatst door pretendsome

[u]Het is niet om hoger te komen in de download top 10.</u>
              En dan direct daarachter:
              citaat:Geplaatst door pretendsome

Ik kreeg hem van een vriend van me. [u]Hij vroeg wel om dit aan zoveel mogelijk mensen te laten luisteren</u>.
              Iets met tegenstrijdigheden??

Nee hoor, het maakt me ook geen ruk uit. Ik moet wel eerlijkerwijs zeggen dat ik het niet écht fantastisch vind klinken (ik luister het wel op een hoofdtelefoon, dus dat is ook niet zaligmakend natuurlijk![^]). Ik snap ook niet goed waarom er nu eigenlijk naar onze mening wordt gevraagd, maar goed hier zijn de opmerkingen tov de mix die ik zo 1,2,3 zou maken:[list][*] Het rommelt nogal in het laag-mid, gitaar en bas maken ruzie om die frequenties [*] Gitaren mogen wat naar voren (misschien pannen)[*] Toegepaste compressie is niet mooi (kan ook voor een deel de MP3-codering zijn). [*] Gitaren mogen van mij wat meer l/r gepanned worden, dat geeft weer wat breder geluid en meer ruimte [/list]

Tja, het is maar een mening, hé (en het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak, nietwaar?), hopelijk kun je er iets mee.

Het is wel duidelijk te horen dat het een bandje is dat live zeker haar mannetje staat en dáár begint het natuurlijk mee !!

Viel sjpass damit!

Comment

• Halo
                • Nov 2005
                • 178

he roadlash!!! goede band, ooit een klusje mee gedaan met clach of the coverbands voor giro 555 ergens in het oosten van het land, festival was een dikke flop maar deze band is live erg goed, gekozen covers lopen ook exact gelijk aan mijn smaak maar ff buiten dat, ik vind deze opname best aardig maar ook niet meer dan best aardig, is dit in sporen opgenomen en nabewerkt? of alleen links rechts? als het dat laatste is vind ik dat ie best goed is, als het dat eerste is zou ik er nog even mee aan het werk gaan als ik jou was
                steel verstandig...........................jat een appel!
                fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

Working...