Alternatief Behringer ADA-8000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DvdV
    • Feb 2005
    • 5

Alternatief Behringer ADA-8000

Beste Audio mensen,

Ik ben op zoek naar een alternatief voor de ADA-8000 van Behringer. Deze wordt pas weer vanaf 2006 geleverd namelijk! En ik zoek eigelijk ook een iets betere geluidskwaliteit.
    Het leuke van de ADA-8000 is dat 'ie zowel in als outputs heeft, tegelijkertijd! (mits je dezelfde sample rate gebruikt).

HELP HELP HELP!

Groetjes Dennis
    DvdV
    V/d Klundert, Oisterwijk
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

Kijk eens naar de Alesis AI-3
    Kost +/- 250 euro's

Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• giserke
      • Nov 2003
      • 456

is die ADA8000 dan zo slecht?

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Ben een Creamware A16 Ultra aan het aanschaffen 16 Analoog I/O op 2x ADAT I/O, maar zonder Micpre's.... Kijk eens naar de Presonus http://www.presonus.com/digimax96k.html en naar Focusrite http://www.focusrite.com/productdeta...id=32&iRange=3. En hiervan is dan ook nog een gestripte versie te krijgen die nog weer een stukje betaalbaarder is! Worden voor respectievelijk Madonna en Metallica gebruikt om avond na avond liveshows mee te registreren. Dus de kwaliteit zal wel okee zijn, lijkt me, zelf helaas geen ervaring mee. Overigens heb ik van Focusrite wel een Trakmaster (uit dezelfde [platinum] serie) die het al bijna een jaartje prima doet. Alhoewel Mathijs al eens een reutelende Octopre heeft gehad als ik me niet vergis? Na, kan altijd gebeuren natuurlijk. En een upgrade vanaf die ADA's is sowieso nooit verkeerd in dat opzicht. Sommige apparaten gaan nu eenmaal vaker stuk dan anderen is mijn ervaring, wat sommigen dan ook mogen beweren....
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

ik heb de digimax...
          fijn ding, maar let wel: geen ana outputs, alleen inputs....
          knoppen en waarden :)

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Shit nu zie ik pas dat ze niet meer geleverd worden, heb er net 2 voor zo'n 60% van de nieuwprijs verkocht,(jaartje oud) had er dus wel wat meer voor kunnen krijgen, de belangstelling op marktplaats was dan ook erg groot, zelfs vanuit bedrijven die dit spul normaal gesproken per pallet binnen laten komen, nu snap ik dus waarom....

Naja, pech gehad.. Maar de kopers een beetje geluk
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• test12
              • Jan 2003
              • 901

citaat:Geplaatst door giserke

Helemaal niet, maar het is een Behringer.

Ik heb nog wel een gebruiks tip.
              Wij hebben 3 stuks samen met 3 stuks DEQ 2496 in een rack samen gebouwd. Dan is het wel aan te raden om goed te ventileren. Zeker als het setje ook nog eens op een aggregaat draait met een voedings spanning van tegen de 240 V aan en bij een hoge omgevings temperatuur.
              Dus bij inbouwen hou de temperatuur in de gaten en neem zonodig maatregelen.
              Maar dit zijn condities waar niet alleen Behringer het moeilijk heeft.

gr. Herman

Comment

• Pieter Huijgen
                • Sep 2003
                • 766

citaat:Geplaatst door test12

citaat:Geplaatst door giserke

Wat wil je daar mee zeggen? Ik zie internationale theatergezelschappen binnenkomen met een DM2000 of 02R met ADAT kaarten en die behringer ADA's als extra mic preamps.....
                Niks mis mee, misschien een van de weinige behringer produkten die gewoon goed functioneren.
                Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• giserke
                  • Nov 2003
                  • 456

eenig nadeel dat ik zie, dat ze niet hoger dan 48.000hz werken 96.000hz vb.
                  Voor opname kan dat wel eens nadelig zijn.

Comment

• test12
                    • Jan 2003
                    • 901

Het is zeker niet het enigste Behringer product waar wij goede ervaringen mee hebben (die goed werken). Ook met de DCX2496, DEQ2496, de DDX3216 en de DI100 hebben wij geen slechte ervaringen.
                    De DCX2496 z'n schoonheids foutje, als je hem ziet als speaker processor dan gebruik je hem om het speaker systeem recht te maken en daar hoort dan eigenlijk geen zaal en publiek bij en valt dat nadeel (korte signaal onderbreking onder bepaalde condities bij het inregelen)nog wel mee.
                    De moderator zal wel denken wat voor off-topic gezemel is dit, maar zo vaak worden apparaten van dit merk ten onrechte afgeschilderd (ook off-topic) als ruisbakken, dat ik mij de vrijheid heb genomen om eens een positieve off-topic te doen betreffende dit merk.
                    Maar velen onder ons die ruis horen en vervolgens kijken of er Behringer app. in het rack zit en dan de conclusie trekken OK niks aan te doen, zonder zich af te vragen waar de ruis mogelijk vandaan komt en of alles wel op de juiste manier gebruikt word.

citaat:
                    --------------------------------------------------------------------------------
                    Dat bedoelde ik met:
                    --------------------------------------------------------------------------------

gr. Herman

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

citaat:Geplaatst door bones2001

Kijk eens naar de Alesis AI-3
                      Kost +/- 250 euro's

http://www.alesis.com/product.php?id=5
                      Hierin zitten alleen geen mic preamps zoals in de ADA8000.
                      Ook alle aansluitingen als jack op de achterkant i.p.v. in voor en uit achter en alles op XLR.

Comment

• purplehaze
                        • Jul 2004
                        • 692

De ADA8000 is in mijn optiek, ik gebruik em in combinatie met een 01V96, een perfect apparaat,
                        ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad, ook de pre-amps doen gewoon goed hun werk zonder opvallende ruis.
                        En als je dan nog de prijs bekijkt is het echt een toppertje!

Ik vraag me af of er wel een betaalbaar alternatief is met pre-amps aan boord?

groet, Michel

Comment

• DvdV
                          • Feb 2005
                          • 5

Gevonden!

Kijk eens naar de nieuwe producten van Focusrite.....
                          Die hebben een super alternatief!

Groetjes Dennis
                          DvdV
                          V/d Klundert, Oisterwijk

Comment

• Mike Manders
                            • Aug 2006
                            • 341

Behringer

inderdaad, de ADA8000 is niet heeeeeel slecht, maar probeer het eens met een condensatormicrofoon met een hoge output, dan trekt de behringer preamp het echt niet. Ik gebruik momenteel focusrite octopres, die preamps zijn dan toch wel wat beter.

De ADA8000 is eerlijk gezegd wel een handig ding om even snel wat in- en outputs te maken.

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Originally posted by Mike Manders
                              inderdaad, de ADA8000 is niet heeeeeel slecht, maar probeer het eens met een condensatormicrofoon met een hoge output, dan trekt de behringer preamp het echt niet. Ik gebruik momenteel focusrite octopres, die preamps zijn dan toch wel wat beter.

De ADA8000 is eerlijk gezegd wel een handig ding om even snel wat in- en outputs te maken.
                              Ik heb daar nog 8 KM184 aangehangen. nergens heb ik gekraak gehoord.

PS, de octopre kost bijna 3 keer zoveel.
                              [FONT=Times New Roman][/FONT]

Comment

Working...