keuze mengpaneel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aeolian
    • May 2005
    • 48

De enige oplossing met dat budget die ik zie is een esi esp1010 en behringer ub1222fx-pro wat nieuw rond de 400-500 kost... met wat geluk vind je het tweedehands.
    Ik spreek me echter niet uit over de kwaliteit.

Ter informatie, die protools waarover gesproken werd werkt enkel op win98 en mac. Ik raad je die kristal aan.

@sparky: Wat giserke zegt lijkt me gedeeltelijk juist, ik denk dat je beter resultaat krijgt als je apart opneemt met goedkoop materiaal dan wanneer je ineens naar 2-sporen mixt met een iets beter mengpaneel (zeker rekening houdend met het feit dat jou mackie al boven zijn budget ligt)
    Het is echter wel zo dat een dure geluidskaart geen nut heeft als je er een slechte mic-pre voor zet.

Comment

• NoPePsIE
      • Jul 2005
      • 7

ik ben momenteel zo wat aan het kijken om die Mackie vlz 1604 (er is ook een vlz 1642 versie, wat zijn de belangrijkste verschillen, ik heb al wat op de site van Mackie gekeken en de 1604 is de betere versie van 1642 of zijn er nog andere verschillen?) tweedehands te kopen. Heeft er iemand daar al ervaring mee, en kan mij dingen zeggen waar ik op moet letten als ik een mixer tweedehands koop. Ik vind er van 500 euro tweedehands en ook van 200 (die met een paar krassen en veel stof op[8)])
      Ik heb momenteel vooral op e-bay gekeken, bestaan er nog andere websites hiervoor ?

Ahja nog een vraagje, op al die audio interfaces zitten er ook altijd een stuk of tien uitgangen (vaak toch) want is het nut hiervan?

Al bedankt

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

De 1642 heeft meer stereokanalen en minder microfoonkanalen geloof ik, het totaal aantal inputs blijft echter gelijk, waardoor de 1604 flexibeler is. De verschillen zijn prima op de site te vinden!

Okee, stof duidt op slecht onderhoud en krassen op een lang leven of een slechte behandeling, die 1604 die je voor die prijs hebt gezien zal niet voor niets maar E200 zijn!!!

Als je geinteresseerd bent in iemands mixer, maak dan de afspraak dat je komt kijken en het apparaat aan wat tests zal onderwerpen, gaat iemand hier niet mee akkoord, weet je eigenlijk al genoeg! Daar aangekomen, test je alles wat er te testen valt aan het apparaat, ieder kanaal, iedere EQ band, iedere auxilery op alle kanalen. Kortom je checkt alle faders en pots op kraak en alle bussen op bijgeluiden. op die manier kun je ook kijken hoe de tafel voelt, geen moeilijk bewegende knoppen of faders? Check PFL, inserts en alles wat er maar te checken valt. Kan even duren, maar liever er daar achter komen als thuis. Als alles echt heel goed aanvoelt en je bent na een tijdje nog geen afwijkingen tegegekomen, kun je iets meer steekproefgewijs gaan werken.

Tenzij je graag soldeert en hier ook echt goed in bent en de verkoper bereid is een stuk van de prijs af te doen, hoort alles perfect te werken. Vaak is het zo dat als 1 ding begint te kraken, er al snel meer volgt! Als alles in orde is en jullie worden het eens over de prijs, dan heb je een deal.

In Nederland is Marktplaats de grootste site voor particuliere verkoop.

Er zijn een aantal dingen die je met meerdere uitgangen kunt doen. Je kunt bijvoorbeeld meerdere monitormixen maken. je zou sommige kanalen of subgroepen vanuit je software naar verschillende uitgangen kunnen routen en vanaf daar weer je mixer in. Heb je nou een galm die mooier is dan wat je aan plugins hebt, of beter klinkende analoge compressors dan kun je daar op deze manier gebruik van maken. Een hybride tussen analoog en digitaal mixen dus...
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• NoPePsIE
          • Jul 2005
          • 7

hallo,
          ik heb dus iemand gevonden die de mixer heeft (en wil verkopen) en volgens hem is hij in goed de staat (er is niets dat kraakt, alles werkt nog, en hij is in goed staat dus geen krassen of plakbandresten enzo). Hij is wel negen jaar oud. Is dit te vertrouwen, of is dit een bejaarde leeftijd voor een mengpaneel?
          en wat betaal je voor zoiets?

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Het ligt eraan, is er livewerk meegedaan, of is hij in een studio gebruikt. Heeft hij zn onderhoudsbeurten gehad of zit het stof van 9 jaar erin? Kortom, aan wat voor omstandigheden heeft het apparaat die 9 jaar blootgestaan. De mijne is ook 7 jaar oud, maar echt super onderhouden, ziet eruit en voelt alsof 'ie net uit de doos komt.

Afhankelijk van de staat zeg ik: tussen de 400 en de 600.
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Een mengpaneel tweedehands vertrouw ik nooit. Bijna iedereen die ze verkoopt lapt ze gauw nog even op met Kontakt 60 of 61. Dan hoor je geen kraken meer (tenzij de faders/pots echt echt echt kapot zijn) en schuift alles lekker soepel. Een maand later heb je dan als koper wel de miserie want dan beginnen die dingen terug te kraken.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• NoPePsIE
                • Jul 2005
                • 7

Hmm mijn zin om een tweedehands mengpaneel te kopen, verdwijnt al een beetje... Kunnen de mensen die dit al gedaan hebben eens zeggen of dit bij hen ook zo is?
                Ik heb momenteel twee keuzes, beide zijn ze alleen in homestudio gebruikt en kraken niet. (Heb ze nog niet zelf getest, dit is wat de verkopers ervan zeggen)

Comment

• Ibvee
                  • Nov 2002
                  • 714

gewoon zelf checken dus, er zijn duizenden mensen die tevreden zijn met 2e hands mixers. Als die dingen er netjes uitzien zegt dat meestal ook wel wat over hoe ze behandeld worden, en in homestudio's worden ze meestal wel netjes gebruikt. Het mooiste is natuurlijk kopen bij een winkel die ook 2e hands spul heeft, dan weet je zeker dat ze goed zijn (bij een goeie winkel) maar dan zijn ze meestal ook wel duurder. Ik heb mijn mackie 1604 2e hands gekocht, en hij werkt perfect! En Sparky is er blijkbaar ook tevreden over. Het kan dus echt wel heel goed, maar soms zit er een ongeluk exemplaar tussen, maar dat heb je met alles wat je 2e hands koopt.
                  De groeten => Micha

Comment

• giserke
                    • Nov 2003
                    • 456

je kunt al veel zien aan het uitzicht.
                    Om de test tervolledigen, eens alle knoppen proberen.

Comment

Working...