midi input

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Remmie
    • May 2005
    • 10

midi input

Hallo.

Ik heb een vraagje
    ik heb op mijn motherboard een midipoort zitten.
    Weet aleen niet welke dit is en hoe ik hem moet aansluiten.

Kan iemand mij helpen ?
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Misschien eens in je moederbordboekje kijken?
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• DJ Remmie
      • May 2005
      • 10

al gedaan.

kan niks vinden.

maar weet je wel welke aansluiting het is op de pc ?

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

welk model is het?
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Strat
          • Feb 2005
          • 125

Vreemd, EEN midi-poort?

Normaal heb je minimaal twee poorten nodig, in en out. Waarschijnlijk heeft je moederbord wel de voorziening maar niet de hardware aangesloten, waarschijnlijk zon'n metalen strookje als op een PCI-kaart met daarin twee connectoren die met een kabeltje naar een connector op je moederbord gaan. Zal toch iets over in de manual van je moederbord moeten staan.

Een midi connector ziet er trouwens uit als zo'n ouderwets DIN stekkertje, rond met vijf gaatjes in een halve cirkel.

Comment

• DJ Remmie
            • May 2005
            • 10

ik weet hoe een midipoort er uit ziet.heb op mijn digitale keybord ook midi zitten

mijn geluidskaart is 7.1 channel audio codec RealTek ALC850.
            - Compliance with AC97 v2.3 Spec.
            - Meet PC2001 audio performance requirement.

hij zegt dat er een midi device aanwezig is aleen ik heb geen enkel idee welke aansluiting het is .
            omdat e stekker op een din lijkt.

en staat niks over in de manual.

iemand zeid ze dat ik dan een stekker nodig had ,die op de gameport van je je geluidskaart aansluit,maar dat lijkt me Zeer onwaarschijnelijk

Comment

• Strat
              • Feb 2005
              • 125

Dat van die gameport klopt, een D-connector met twee snoertjes waar dan weer twee Midi pluggen aan zitten.
              Beter werkt een USB midi convertor, bijvoorbeel van M-audio, midiman.

Een beetje goede geluidskaart met break-out box heeft trouwens meestal ook twee of vier midi-poorten. Dit kan dan PCI, USB en tegenwoordig vooral FireWire zijn.

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

En toch haal je uit de gamepoorten van consumenten-geluidskaarten meestal MIDI. Is het toevallig een onboard-geluidsinterface?

Comment

• DJ Remmie
                  • May 2005
                  • 10

ja het is een onboargeluidskaart

en ik ken idd de usb boxen aleen die zijn een beetje prijzig vind ik.

Comment

• soundcheckfrits
                    • Jan 2005
                    • 455

dit is wat je nodig hebt

beetje rondneuzen op i-net en je komt er wel

link: http://www.feedback.nl/nieuw/png_cac...ZmZmZmZg==.jpg
                    de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• Ibvee
                      • Nov 2002
                      • 714

Vaak gaan die dingen samen met de game-port, waar je dus ook bijvoorbeeld een joy-stick op kan aansluiten. Als je een game-port hebt, check dan winkels zoals f**db*ck en dan bij 'midi' ik geloof dat m-audio ze ook heeft, maar dat weet ik niet zeker, je kan DAP ook nog kijken. Dat zijn idd connectors voor op je game-port, die dan splitsen in 3 midi-connectors.

[edit: niet goed gelezen, zelfde reacties waren al geplaatst, komt omdat ik te vroeg m'n bed uit ben gekomen denk k [B)][]]
                      De groeten => Micha

Comment

Working...