Opnemen eigen CD

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

Opnemen eigen CD

Kan er iemand mij raad geven met het volgende: we (bandje van 2 personen) gaan een CDtje opnemen. Ik wil het wel simpel houden en zou als volgt te werk gaan: Ik neem op de harde schijf van de PC eerst de muziek (keyboards) op in stereo, daarna de leadzang en daarna de 2e stem. Als laatste misschien nog een live gitaar erbij. Dan wil ik deze aparte tracks mengen tot 1 geheel. Welke software gebruik ik hier best voor? En is er ook goeie opnamesoftware want het aanbod is zoooooo groot dat ik het helemaal niet meer weet.

Alvast bedankt voor de reacties!

Kristof
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Magix Music Studio Deluxe.

Simpel en niet duur.

Je kunt inderdaad de verschillende tracks los opnemen en later samenvoegen, maar ook allerlei effecten toevoegen (equalizer, compressor,reverb, etc. etc. etc.)

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

als het eenmalig is is een dagje studio goedkoper dan een legaal stuk software. En vele malen sneller en beter dan langdurig te gaan prutsen.

Als je werkelijk een paar nummers met keyboard en zang+gitaar op een CD wil opnemen moet je in een of misschien twee dagjes studio klaar zijn. Voor het geld wat tegenwoordig een professionele studio vraagt kun je écht niets serieus neerzetten thuis. Afgezien van het feit dat je er dan ook nog eens mee moet leren omgaan...

lekker belangrijk!

Comment

• Ibvee
        • Nov 2002
        • 714

Klopt zeker! Als je zorgt dat je goed voorbereid de studio in gaat, is het idd maar iets van 2 dagjes. Maar, als ik zo lees wat jij wilt gaan doen, is dit een typisch homestudio-klusje. Als je veel muzikanten/tech-freaks om je heen hebt, zou ik als ik jou was eens gaan informeren. Wie weet heeft een van hen een homestudio (uit ervaring weet ik, dat je dat soms niet weet), en vind die het hartstikke leuk, om voor een lekkere appeltaart gezellig met jullie 2 daagjes muziek op te nemen. Alle apparatuur aanwezig, en iemand die alles voor je regelt.
        De groeten => Micha

Comment

• Tofke78
          • Jan 2005
          • 504

Enkele jaren geleden hebben we eens een CDtje opgenomen. Toen hebben we alles gewoon realtime ineens op de PC opgenomen. Daarna er mee naar de perserij. Daar hebben ze gewoon het niveau van alle nummer geëgaliseerd. Het resultaat was vrij goed. Het enige wat ik nu wil is muziek en stem in aparte tracks opnemen zodat niet alles opnieuw hoeft bij het minste foutje in muziek of zang. Ik ga me eens verder informeren. Toch alvast bedankt voor de tips!

Groeten

Kristof

Comment

• Ibvee
            • Nov 2002
            • 714

Anders is er ook nog Cool-Edit2, is nu geloof ik adobe audition, maar daar zit ook een multitrack functie in die volgens mij goed genoeg is voor dit soort dingen. Als je wel vaker wat dingen met geluid en muziek doet, hoef je zeker niet bang te zijn dat je het later dan nooit meer gebruikt, het is namelijk een sound-editor die nu in de 2 versie als extra een multitracker heeft, dus altijd handig!
            De groeten => Micha

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

als je de toetsen even via MiDi opneemt en daar bij gaat zingen. Dan ben je voor twee tientjes klaar en kun je alsnog veel takes doen.
              lekker belangrijk!

Comment

• Tofke78
                • Jan 2005
                • 504

citaat:Geplaatst door showband

als je de toetsen even via MiDi opneemt en daar bij gaat zingen. Dan ben je voor twee tientjes klaar en kun je alsnog veel takes doen.
                Misschien is dit nog niet zo'n slecht idee! :-) Ik heb twee MIDI-uitgangen op de sequencer zodat ik m'n 2 keyboards kan aansturen.

Bedankt voor de leuke tip!

Kristof

Comment

Working...