web radio op zelfde pc opnemen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pieterjanp
    • Aug 2005
    • 4

web radio op zelfde pc opnemen?

hallo,
    hier even een loze vraag:
    kan je een web radio of een skypegesprek ofzo opnemen op dezelfde computer?met nero waveeditor gaat het alvast niet
    greets
    pieter-jan
    you think it\'s easy playing one night stand? well try playing in a rock\'n\'roll band!
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Ja, dat kan, bijvoorbeeld met wavelab.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• pieterjanp
      • Aug 2005
      • 4

is dat een onderdeel van steinberg cubase? je moet er heel cubase toch niet voor hebben hoop ik?

alvast bedankt
      pieter-jan
      you think it\'s easy playing one night stand? well try playing in a rock\'n\'roll band!

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Of met audio grabber.
        Gratis te downloaden vanaf internet (bijvoorbeeld via 2cows)
        Je neemt dan gewoon op "wat je hoort"

Simpel he?

Paul
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• pieterjanp
          • Aug 2005
          • 4

joe,
          kheb wavelab nu maar, ik kan alleen maar iets van dezelfde pc opnemen met de micro die dan het geluid van de boxen opvangt.
          sry hoor maar kan iemand me uitleggen hoe ik webradio hiermee kan opnemen?

pieter-jan

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

je zou natuurlijk even de helpfunctie van wavelab kunnen gebruiken....

Er staat in het opname-dialoogvenster een input optie; "playback output"
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• pieterjanp
              • Aug 2005
              • 4

"playback output (record what is played back)" neemt alleen dingen op die met wavelab worden afgespeeld. en de help-functie biedt ook geen optie. k zal maar gewoon verder opnemen met lapop en pc

pieter-jan

Comment

• gerry
                • Oct 2003
                • 36

Zit er geen optie in de driver software van je geluidskaart om 'wat je hoor' naar het de line- of microfoon ingang signaal te routen?
                Ik had vroeger een kaartje van creative waar dit zeker mee kon.

Comment

• axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

Even googlen op 'virtual cable'
                  Of de zoekfunctie van het forum brengt ook wel raad.
                  If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

citaat:Geplaatst door pieterjanp

"playback output (record what is played back)" neemt alleen dingen op die met wavelab worden afgespeeld. en de help-functie biedt ook geen optie. k zal maar gewoon verder opnemen met lapop en pc

pieter-jan
                    Kwestie van de juiste drivers gebruiken. Zal wel even vogelen zijn, maar mij is het altijd prima gelukt zo, met enigzins "normale" kaarten dan. Mijn M-audio AF 2496 gaat bijvoorbeeld prima, maar met mijn RME HDSP9652 snapt'ie 't ook niet helemaal meer...

Comment

• hugovanmeijeren
                      • Oct 2004
                      • 1436

Neem aan dat je de wave moet opnemen: met Soundfroge ging het ook altijd goed, en Magix Music Studio doet het ook...

Groeten Hugo
                      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...