Licht signalereing op ISDN toestel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trein
    • Aug 2004
    • 5

Licht signalereing op ISDN toestel

Hallo,

In onze studio's hebben we recent allemaal prochtige ISDN toestelen gekregen. GMaar hier kan ik geen schakeling voor vinden om ze visueel te laten rinkelen. (d.w.z. met 'n lampje) Nu kan ik natuurlijk een optocoupler op de plek van de ringer zetten maar da vindt ik geen nette oplossing. Ook is er een optie in de centrale om relais aan te sturen maar hier voor is eigenlijk geen vaste bekabeling meer in het pand. Heeft iemand een oplossing????

Groet,

Trein
    Diagonaal 4ever!!!
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Rood licht signalering en daarmee telefoon signalering is een erg belangrijk deel van radio.
    Bij deze mag hij blijven staan.

De netste oplossing is toch het schakel signaal van de centrale pakken. Helaas zijn er geen standaard oplossingen voor ISDN toepassingen. Dit is tevens weer geheel afhankelijk van de toestellen.

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Hebben we daar geen GSM-achtige ledjes voor, die je bij het toestel houdt, en die gaan branden als er gezonden wordt? Zag je een jaar geleden op bijna alle gsm's zitten.

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Ook moderators mogen goed lezen [}]
        **************:ISDN = vaste lijn. Vaste lijnen zenden niet -> GSM ledjes reageren niet.
        Mathijs: heel leuk dat je aanraadt het via de centrale te doen maar de poster schrijft DUIDELIJK dat er geen vast bekabeling meer over is.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

Extra kabels trekken behoort altijd tot een mogelijkheid. Een bos UTP is nooit erg.

Comment

Working...