ShoutCast , Wat vinden jullie er van

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thompson
    • May 2005
    • 24

ShoutCast , Wat vinden jullie er van

Ik ga binnenkort mijn eigen ShoutCast server opstarten maar ik wil graag weten wat jullie ervaringen er mee zijn en of jullie nog tips voor me hebben ?

Gr,
    Lukas
  • giserke
    • Nov 2003
    • 456

sabam???

Comment

• musicjohn
      • Aug 2001
      • 1102

ShoutWHAT ????? Leg eens uit... [?]

(Nieuwe term voor mij, sorry)
      Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• djbirdie
        • Oct 2002
        • 509

http://www.shoutcast.com/ voor wat info
        grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Poelmans
          • Feb 2004
          • 804

Ja das natuurlijk een van de vele mogelijkheden om een webradio te starten. Maar besef wel dat de meeste mensen windows media player gebruiken, en je dus beter van de media services van windows server gebruik kan maken. Of er is ook een losse utility verkrijgbaar die (beperkt) als media server kan dienen.

MAAR besef wel dat je sabam (of de nederlandse variant, stiemra zekers?) moet betalen voor te mogen uitzenden, in functie van hoe lang en voor hoeveel luisteraars je uitzend. Tenzij je natuurlijk enkel muziek draait die niet door autheursrechten beschermd is . Maar hopelijk wist je dit al...

Comment

• Mathijs
            Moderator
            • Aug 2002
            • 1353

SAM is een erg goed internet broadcasting paket. Deze kan bijna alle streams uitzenden.

Comment

• DeMennooos
              • Aug 2000
              • 1416

Met de BUMA/STEMRA zul je niet veel problemen hebben. Dat is een kwestie van aanmelden en zeggen dat je het particulier doet (en dus geen inkomsten met de site genereerd) en je hebt alleen de basis afdracht van € 22,69 excl. BTW per maand.

Een groter probleem (lees: duurder) is de SENA.
              Daarvoor moet je ten eerste een log van luisteraars bijhouden en je playlisten bewaren. Dat laatste is niet zo'n probleem als je SAM Broadcaster bijvoorbeeld gebruikt. (goede tip van Mathijs trouwens)

En dan krijg je het, de afdracht:
              € 0,00085 per luisteraar / per track met een minimumvergoeding van € 530,53 per jaar / per kanaal.

Als je nog een goede host met een bak ervaring op het gebied van Streaming zoekt zou ik kijken bij www.rokscom.nl of gewoon even bellen en vragen naar Daniel.

Ik wens je succes!
              Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• mverdult
                • Dec 2003
                • 123

ik heb nu ook een shoutcast server,gewoon om eens te kijken hoe het werkt. ik draai met bpm studio en dan uitsturen op 128 KB, klinkt best leuk.....

Comment

Working...