externe harddsik

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gerry
    • Oct 2003
    • 36

externe harddsik

Heeft er iemand ervaring met externe harddisks aan een laptop.

Ik wil 24 sporen 24 bit 48kHz op kunnen nemen en direct wegschrijven op een externe harddisk. Weet iemand of dat gaat met USB of heb ik persé firewire nodig?

grtn gerry
  • mr_dick
    • Mar 2005
    • 28

Beste Gerry.
    Ik denk niet dat er harde schijven zijn die snel genoeg zijn om zoveel data tegelijk weg te schrijven.
    24 sporen bij 24 bit op 48 khz is behoorlijk wat data in een.

Grt: Joas

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

die externe hd heeft ook een cahegeheugen, en dat zou je extra groot kunnen nemen.
      Bij mijn loopt er (op usb2) ook een enorme stoot data vanaf de externe hd, en dat draait prima. Maar wel met een extra grote cache.

Ook een optie : je map MijnDocumenten op de externe hd laten lopen, waardoor je vaste HD extra ruimte maakt. (ff de snelkoppeling aanpassen...)

Comment

• mr_dick
        • Mar 2005
        • 28

@********

Is dit snel genoeg om in realtime te doen?
        Is dan een interessante mogelijkheid!

Comment

• Siem
          • Jul 2003
          • 124

citaat:Geplaatst door gerry
          Heeft er iemand ervaring met externe harddisks aan een laptop.

Ik wil 24 sporen 24 bit 48kHz op kunnen nemen en direct wegschrijven op een externe harddisk. Weet iemand of dat gaat met USB of heb ik persé firewire nodig?

grtn gerry
          24 sporen * 24 bits * 48000 Hz = 27,648 Mbit/s (= plm. 3.5 MByte/s), met USB2.0 (480 Mbit/s) gaat dat zeker lukken, met de oude USB-standaard (12 Mbit/s) niet.
          citaat:Geplaatst door mr_dick
          Ik denk niet dat er harde schijven zijn die snel genoeg zijn om zoveel data tegelijk weg te schrijven.
          24 sporen bij 24 bit op 48 khz is behoorlijk wat data in een.
          Jij doet je naam wel eer aan zeg!
          Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

• gerry
            • Oct 2003
            • 36

Okay bedankt voor de reacties allemaal.
            Ik was al aan het zoeken naar een firewiredisk maar ga er dan gewoon één p USB(2) halen.

grtn gerry

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Verder is zo'n usb HD nooit weg, backuppen doet-ie bij mij (met 40 GBdata) een kwartiertje over.

Comment

Working...