Betaalbre geluidskrt vr record 16 mono, 4..8 ster

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Betaalbre geluidskrt vr record 16 mono, 4..8 ster

Beste Medeforummers,

na de zoekfunctie heb ik voorlopig heel dure geluidskaarten gevonden voor opname van muziekbronnen (>900.00,-)
    Ik ben voor een klant op zoek naar een goede PC geluidskaart met werkende XP drivers, met bijgeleverde software die niet moeilijk te gebruiken is en die plug-ins ondersteunt.
    Ingangen graag 16 mono en 4..8 stereo's.
    Prijs: euh, minder dan 800.00,-?
    Iemand een aanrader?

Namens mijzelf en mijn klant: dank!

Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.
  • pro`d`user
    • Jun 2002
    • 534

M-audio Firewire 1814 heeft volgens mij 18 ingangen, meer weer ik er niet van.

Misschien een mogelijkheid om te kiezen voor een interface van bijvoorbeeld RME en dan te combineren met bijvoorbeeld een Behringer ADA 8000, zo heb je standaard al ingangen en wordt dit uitgebreid door ADAT.

Barry K.
    Wij werken met EV ole ole
    In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

ik denk niet dat het budget een goed oplossing mogelijk maakt

misschien toch eens kijken of al die kanalen per se nodig zijn
      dan kan het misschien wel voor die prijs

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Ik denk dat ik met die RME interface wel een eind kom. Dit weekend al eens alles op papier samenpuzzelen. Dank voor de tip pro 'd' user! En inderdaad Mark ik zal boven het budget zitten maar met die RME of M-audio e.d. zal dat niet zoveel zijn als men de ingangen inderdaad een beetje beperkt.
        Als iemand nog heldere momenten heeft: shoot!
        Bedankt alvast!
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Dikke Foaf
          • May 2003
          • 618

Van elk schaf je er 3 aan:

Heb je 24 in- en outputs

3* Marian Marc: 387€
          3* optical cable: 17,7€
          3* ADA-8000: 675€
          Totaal: 1.079,7€
          Prijs per 8 in en outs: 360€

Heb je line of mic inputs met volume-regeling en phantom power.
          Outputs op XLR.
          Multitrack software kan Adobe Audition zijn.

Hangt er allemaal een beetje af van wat de bedoeling ermee is en hoe professioneel het moet zijn.
          24 in en outputs op pc moet je toch denken aan een 1000€ voor de goedkoopste setup denk ik. Die firewire toestanden zijn ook wel goed, maar gaan dacht ik tot 2000€.

Comment

• rolanddeg
            • Nov 2004
            • 337

klopt, ik vind hier een firewire 24 i/o:

Motu 24 i/o
            Audio interface met 24 in- en uitgangen met 24 bits/ 96kHz convertors voor harddiskrecording, editing en mixing. Op het voorpaneel heeft ieder kanaal zijn eigen LED aflezing. Daarnaast heeft de 24 i/o ook een Word clock in- en uitgang, zodat je hem kunt synchroniseren aan ieder digitaal workstation dat heden op de markt is. €1999,- bij een bepaalde rotterdamse winkel (niet f**db*ck)

Mij lijkt dat die firewire uitgang ook op de computer aan te sluiten is.

Comment

• Mathijs
              Moderator
              • Aug 2002
              • 1353

De Motu 24 i/o werkt niet op firewire.

Hier heb je nog een speciale Motu kaart voor nodig.

Comment

• pro`d`user
                • Jun 2002
                • 534

Maar dit is sowieso niet aan de orde door het eerder genoemde budget van 800euro.
                Barry K.
                Wij werken met EV ole ole
                In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• Ibvee
                  • Nov 2002
                  • 714

Pardon, ik geloof dat de motu van ons €1800,- was bij een bepaalde Amsterdamse winkel... en idd heb je daar een andere kaart voor nodig van motu. met als voordeel dat je daar wel nog 3 andere motu apparaten aan kan hangen, die dan weer als uitbreiding op je 24 kanaaltjes werken... vind dat t eerder genoemde id van pro'd'user nog steeds het best is.. die maudio icm met een adat optie of mooier natuurlijk een rme. Hoewel sommige mensen hier op het forum niet zo happy zijn over adat spul van oa behringer (is laatst nog toppic over geweest)...
                  De groeten => Micha

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

ja idd, maar allebei m'n ada8000's zijn inmiddels vervangen, de ene doet het goed, voor de ander heb ik nog geen tijd gehad, ligt alweer een weekje of 3 te wachten in de doos. Inmiddels is het linker kanaal van mn ultramic 2200 wel al weer naar de kleute .... Mag ik u adviseren? Goedkoop is duurkoop!!!!
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Ibvee
                      • Nov 2002
                      • 714

@ sparky:
                      Heb je ze vervangen door nieuwe ada8000's? of heb je iets anders gekocht?
                      De groeten => Micha

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

Zowel Feedback Rotterdam als de Udense muziekhandel hebben een vervangend exemplaar geleverd. Ik heb in totaal 4 behringer apparaten in het rek, 2 ervan hebben me op een cruciaal moment in de steek gelaten en de 3e is ook al overleden aan 1 kant. Vanaf nu spaar ik dus toch liever nog even door.
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...