opnamesysteem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mr_dick
    • Mar 2005
    • 28

Heb idd erg weinig ervaring met digitale tafels. Heb tot voorkort altijd gezwoen bij analoge tafels en mezelf nooit de tijd gegunt om me goed in digitae tafles te verdiepen (en dan heb ik het niet over een halfuurtje aanprutsen).
    Begin er langzamerhand wel steeds meer van overtuigd te raken dat voor mijn doelstellinge een digitale tafel een stuk handiger is.

Welke digitale tafel het ook wordt; het zal sowieso erg wennen zijn!
    Weet dat de o2r en de d8b allebij een goede naam hebben, maar vraag mij af welke behalve de functionaliteit het beste geluid heeft.
    Of is ook dit weer puur een kwestie van smaak

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

citaat:
      @ showband: als ik het goed begrijp zeg jij dat een hardware sequencer strakker is dan een software pakket?
      waarom dan toch cubase als sequencer?
      Zowel logic als cubase hebben de mogelijkheid om midipoorten " tijdgelocked" te verzenden. Hiermee kun je met een speciale midipoort gebuffered midi verzenden waarmee je praktisch aan het uiterste van de strakheid zit die je met midi kan halen. (het blijft serieel natuurlijk) Daarmee zijn deze paketten als enige in staat om hardwareoplossingen bij te benen op midigebied.

Ik werk met zo een USB/midi box aan mijn pentium3. En het is hoorbaar strak. Ik ben tot nu toe erg tevreden over de support van cubase. (krijg zelfs gratis workskop uitnodigingen enz.)

Op het moment lijkt de tascam hardware surface mij het interessantste.
      lekker belangrijk!

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

citaat:
        Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar de effecten via een pc card is dat puur om budget redenen aantrekkelijk of biedt het ook echt functionele voordelen?
        Het voordeel van effecten in de PC is natuurlijk dat je alles mee auomatiseert en volledig in het digitale domein blijft. En niet met snoertjes/extra kanalen enz zit te rotzooien.

Waarom insteekkaarten?
        1-je krijgt de orginele effectalgoritmes. Je hebt werkelijk een TC-galm terwijl de softwareversies (ook wegens piracy-problemen) toch mindere versies zijn.
        2-Je hardware word niet belast maar versterkt met losse processing voor de effecten. Dit geeft een superieur systeem.
        Je kan met je control surface een " setting" aanmaken waardoor je je effect met de externe controller bediend. Je kan zelfs een behringer knoppenpaneeltje er los voor bijzetten +/-200euro
        lekker belangrijk!

Comment

• giserke
          • Nov 2003
          • 456

Als mixer gebruik ik de tascam DM-24 momenteel betaalbaar en een zeer goeie digi mixer.
          De effecten zijn van goeie kwaliteit.
          En voor iets extra gebruik ik nu de Powercore. Dit is een ferm effectenbeest

Comment

• mr_dick
            • Mar 2005
            • 28

als ik het zo allemaal bekijk en tegen elkaar afweeg wordt het waarschijnlijk een systeem waarbij ik de audio via een o2r laat lopen.
            cubase wil ik voor de mide gebruiken en als recorder ben ik nog aan het kijken

in ieder geval bedankt voor de tot nu toe gedane suggesties

Comment

Working...