Yamaha O1V

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wis
    • Mar 2005
    • 3

Yamaha O1V

Heb een Yamaha 01V om live te mixen. We zouden graag een (niet Live) opname willen maken. 01v linken aan PC ... Doch ik ken hier niets van en heb al zoveel uiteenlopende verhalen hehgoord.

-Kan je verschillende sporen tegelijkertijd opnemen? 01v heeft 12 mono's + 4 stereo's -> 16 sporen opname zou mooi zijn. (vb. bandje speelt nummer tesamen in en achteraf mixen we alles netjes af op PC)

-Heb wat gelezen over Steinberg's Cubase dat deze goed linked met Yamaha miwers? Of is er andere en beter software?

-Wat moet ik aankopen?

bedankt!

Wis
  • Koert
    • Nov 2002
    • 86

Hoeveel sporen wil je tegelijkertijd kunnen opnemen?
    Is het een nieuwe (96) of een oude O1V? Zit er ADAT i/o op?

Je hebt een i.i.g. een geluidskaart nodig met meerdere in en uitgangen. Deze kunnen analoog zijn, met mic/line in/uitgangen, of digitaal. Bijv. ADAT i/o. En dan i.d.d. software. Ik heb goede ervaringen met Cubase, maar er zijn natuurlijk veel meer goede programma's! Voor weinig geld heb je programma's van Magix waar je toch veel mee kan!

Je kunt natuurlijk ook altijd nog spullen huren!

Groeten, Koert

Comment

• wis
      • Mar 2005
      • 3

Heb nog de oude o1v. Er zit geen i/o adat kaart in als je dat bedoelt. Wat wil die ADAT zeggen trouwens? Wil 16 sporen opnemen.

groeten

Wis

Comment

• cobi
        • Aug 2002
        • 1083

ik zou om te beginnen deze vraag niet op een live forum stellen maar het recording gedeelte van dit forum...
        Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

volgens mij kun je met de originele O1v maximaal acht kanalen digitaal via ADAT opnemen op een een ADAT-recorder of een computer met ADAT-geluidskaart.

ADAT is een vorm van digitale audio waarmee acht kanalen via één optische kabel verzonden kunnen worden tussen verschillende apparaten (in jou geval dus tussen je O1v en je opname apparaat.

Zelf werk ik live met een yamaha O2r (grote broer van de O1v) en voor opnames koppel ik deze via ADAT aan een MOTU 2408MK3 (aangezien mijn mixer twee ADAT uitbreidingskaarten heeft kan ik op deze manier 16 kanalen gelijktijdig via ADAT opnemen.

Comment

• Boi
            • Apr 2004
            • 541

Adat word op deze link perfect uitgelegd: http://www.specmail.nl/digital/digit3.htm.
            De tafel heeft toch standaard al oa een optische adat uitgang van 8 kanalen? Adat pc kaart heeft standaard 8 in/outputs. dus 12 of 16 in naar 8 is dan gewoon mogelijk extra adat module en je kan 16 uit naar 2 adat pc kaarten 16 in of een adat recordertje 2de hands op de kop tikken bv de adat16 van alesis. Een PC pakket waar ook erg veel mee mogelijk is is bv Reason van propellerhead software.
            groetjes
            Boi
            groetjes

___
            Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

de originele O1v heeft toch geen standaard ADAT output ? de nieuwe wel ja dat klopt.

Aangezien de originele ook maar één uitbreidingsslot heeft is het maximale aantal kanalen over ADAT volgens mij dus 8 in/out

Comment

• giserke
                • Nov 2003
                • 456

hij zegt toch dat hij het met de PC wil klaren?
                neem dan toch een gewone MLAN kaart voor de 01v, dan kun je alles simpel weg via firewire overtappen op PC.

Comment

Working...