maya geluidskaart en koptelefoonmonitoring

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • van bliebhoven
    • Jan 2004
    • 25

maya geluidskaart en koptelefoonmonitoring

ik heb hier een maya 44 usb geluidskaart aan mijn laptop hangen,
    deze heeft 2 gescheiden stereo uitgangen
    er zit alleen maar 1 koptelefoon uitgang op die deze stereo paren mixt!
    dit is erg onhandig voor bv een dj programma als traktor, want dan kun je niet een losse track voor beluisteren zonder de spelende track er doorheen te horen
    lijkt mij de enige oplossing om via een verloopje de main uitgangen van de 2e main uitgang van 2 x tulp naar stereo kopjack te maken
    maar gaat de koptelefoon nog wel hard genoeg dan, of moet er weer een voorversterkertje tussen?
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Meestal gaat zoiets niet hard genoeg (niet genoeg output) en klink het slecht (impedantie-issue misschien?) toch maar een hoofdtelefoonversterker dan (MD-speler oid kan een mooie tijdelijke oplossing zijn als je iets in die richting hebt staan.) Aan de andere kant is het me ook wel eens gelukt hoofdtelefoons direct vanuit de auxilery's van een Yamaha mixer te voeden, klonk niet geweldig, maar was werkbaar. Je kunt het dus altijd proberen.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Ibvee
      • Nov 2002
      • 714

Normaal gesproken bij een wat meer 'profi'-kaart kun je software matig gewoon bepalen wat je op de koptelefoon uitgang krijgt. Weet je echt zeker dat het bij deze kaart niet zo werkt? Het lijkt me een erg onlogische opbouw, als je zo'n kaart maakt ga je er toch vanuit dat er ook profi dingen mee worden gedaan... Als het wel software matig kan worden bepaald blijft het waarschijnlijk lastig om snel tussen die 2 te wisselen, maar misschien dat je daar een programmatje voor kan schrijven ofzo... Anders zou wat Sparky zegt waarschijnlijk de beste oplossing zijn.
      De groeten => Micha

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

En toch is dat hoe het is, hoe onhandig het ook mag zijn.

Overigens hoeft er niet geschakeld te worden tussen out 1/2 en out 3/4 aangezien dat in traktor gebeurd, je wijst in je setup een main en een monitorbus toe. Het is immers een D.J-platform en geen multitracker, afluistering werkt dus hetzelfde als op een D.J.-mixer.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• van bliebhoven
          • Jan 2004
          • 25

leuk en aardig maar je blijft altijd 2 tracks door elkaar horen. je kan de prelisten track wel in volume veranderen, de andere track dus niet (of alleen via master)
          je kan natuurlijk wel de main koptelefoon uitgangen via tulp naar de dj mixer sturen en dat kanaal als koptelefoon kanaal gebruiken.
          de dj mixer gebruik je verder toch niet als je traktor draait
          (al zou ik wel altijd nog een cd speler er naast op stand by zetten voor eventuele errors in traktor)

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

De eerste post is een reply op het door jouw geplaatste onderwerp, de 2e was een reply op Ibvee's post. Het lijkt er op dat hij in de overtuiging is dat het kiezen van de te afluisteren bron buiten traktor moet gebeuren. Correct me if i'm wrong Ibvee!

Comment

• van bliebhoven
              • Jan 2004
              • 25

bij die maya kaart zit wel wat software, een een of ander krom regelpaneeltje, maar daar kun je ook niks voor de koptelefoon uitgang regelen

Comment

• Ibvee
                • Nov 2002
                • 714

Je heb gelijk Sparky.
                @van bliebhoven
                Als je toch een mixer erbij heb, waarom luister je dan niet gewoon via de afluistering van dat ding? Dan neem je iig ook nog de eq van dat ding over (als je die gebruikt) op je koptelefoon..
                De groeten => Micha

Comment

• van bliebhoven
                  • Jan 2004
                  • 25

dat zeg ik dus juist, maar dan wel de aparte koptelefoon mix naar die mixer sturen, anders blijf je met het zelfde probleem zitten.
                  maar er zullen ook wel situatie,s komen dat er geen dj mixer staat

Comment

Working...