koptelefoon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mvmoock
    • Apr 2003
    • 10

koptelefoon

hallo
    ik d8t ik begin weers een vraag over koptelefoons

ik ben opzoek naar een koptelefoon om gewoon thuis te gebruiken om muziek te luistern maar ook om live te kunnen gebruiken om bijv monitors te mixen ofzo

njah ik heb de sennheiser hd 25 gezien (nog neit gehoord) en alle reacties zijn erg positief alleen hoorde ik dat de oorschelpen zo klein zijn??? iemand ervaring met deze?

njah ik ben opzoek naar een koptelefoon tot zo ongeveer 200 euro

iemand ideen, ervaringen enz?

martijn
  • B-there
    • Oct 2002
    • 272

Heb ook een HD-25 van Sennheiser. Is gewoon echt goed. Dat die oorschelpen klein zijn daar heb ik geen last van. Ze drukken goed tegen je oren, en je kunt heel makkelijk een schelp weg draaien bij deze koptelefoon.
    Om er muziek mee te luisteren zou je mischien een verlengstuk moeten gebruiken. De kabel die eraan is namelijk maar 1,5m lang.

Ik heb hem destijds gekocht voor 120 euro.

Grz

Bart
    <center>-------------------</center>

Comment

• Pieter Huijgen
      • Sep 2003
      • 766

Voor thuisgebruik en live is er voor mij maar 1 geschikte: de HD250 van Sennheiser. Sluit goed af, je hoort echt alles wat je moet horen. 1 nadeel: de kabeltjes zijn snel stuk :-(

Beyer 770 heb ik ook gehad, maar vind ik vrij log en zwaar. Klanktechnisch wel ok, maar hij haalt het niet bij de HD250.

FF een vraag: wie gebruikt er als monitor tech in-ears en waarom?
      Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Als je van die 770 afwil mag je me mailen hoor...
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• mvmoock
          • Apr 2003
          • 10

is die 250 kwalitatief in geluid net zo goed als die 25?

Comment

• Pieter Huijgen
            • Sep 2003
            • 766

HD250 is kwalitatief vèèèèl beter zelfs......

Hangt ook in vele studio's als koptelefoon voor muzikanten e.d.

Comment

• som
              • Nov 2002
              • 787

moi doet het met een Beyer 770,wel wat zwaar maar verder wel oke.
              Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4516

Beyer [:X]770[:X] voor mij. Ik heb er letterlijk al een versleten in de loop der jaren. (ik had mijn eerste al 15 jaar)

Als je in de studio met nearfields werkt kun je met deze koptelefoon in de gaten houden of het laag niet uit de hand loopt.
                lekker belangrijk!

Comment

• RJ
                  • Jun 2004
                  • 17

iemand al eens een QP250 van MBQuart geprobeerd?
                  De 1 doet het zussss, de ander zooooooo :-)

Comment

• ov3l
                    • Jan 2005
                    • 12

Wat zijn de verschillen tussen de HD25 en de HD250? Heb nog niet zo lang de HD 25-1 (vergeet niet de HD25 in verschillende versies bestaat!) en hij bevalt me erg goed, misschien iets te veel laag, maar voor de rest een geweldig ding

Comment

• shure-fan
                      • Sep 2003
                      • 1046

citaat:Geplaatst door par-av.nl

ik, als ik monitormix doe,en dat is regelmatig, je oren zijn tenminste afgesloten waardoor je je oortjes (afl) niet luid hoeft te zetten, ik gebruik ze het meest op een soundcraft 500 monitor, het nadeel van mijn oortjes (shure e2) is dat ze geen goede laag kunnen weergeven of je moet ze harder zetten, maar dat probeer ik te vermijden, maar ik heb er altijd nog een aparte afluistering monitor bij, voor o.a. laag
                      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• MSS
                        • Dec 2003
                        • 78

citaat:Geplaatst door shure-fan

citaat:Geplaatst door par-av.nl

ik, als ik monitormix doe,en dat is regelmatig, je oren zijn tenminste afgesloten waardoor je je oortjes (afl) niet luid hoeft te zetten, ik gebruik ze het meest op een soundcraft 500 monitor, het nadeel van mijn oortjes (shure e2) is dat ze geen goede laag kunnen weergeven of je moet ze harder zetten, maar dat probeer ik te vermijden, maar ik heb er altijd nog een aparte afluistering monitor bij, voor o.a. laag
                        Ha gebruik je de oortjes ook als je heel het podium met wedges vol legt? Of werk je veel met bands die alleen maar oortjes hebben?
                        lk doe zelf ook regelmatig monitormix en gebruik bij kleinere dingen hd25 (sluit lekker af) en wat grotere gig's dezelfde floors als op het podium. Vaak zijn dat eaw 400's
                        Het geeft je wel een eerlijke(re) balans als je dezelfde floors hebt i.p.v. in-ear.

Comment

• Pieter Huijgen
                          • Sep 2003
                          • 766

Ik zit er over te denken om een setje in-ears aan te schaffen voor dit soort dingen, omdat ik meer en meer met in-ear werk.

Hoe is de kwaliteit van die shure oortjes? Ik heb zelf gekeken naar dat spul van ultimate ears, komen op iets van € 500,- voor een setje.

Comment

• shure-fan
                            • Sep 2003
                            • 1046

tsja de oortjes zelf zijn verder wel prima, maar je mist (ik dan persoonlijk) het laag, ik wil dus (als het financieel kan) oortjes laten aanmeten door variphone die dingen kosten rond de 800 euro maar dan heb je het beste van het beste en dual-driver (met x-over).

@ mss:

meestal ligt het hele podium vol wedges, in dat geval heb ik een zelfde monitor als afluistering , maar vindt dan het werken met in-ear ook nog zeker lekker, ik heb eigenlijk maar 1 band gehad die volledig met in-ear werkt.
                            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• MSS
                              • Dec 2003
                              • 78

Kreeg vandaag de HD 265 (sennheiser) thuis. Dit is ook een fantastische koptelefoon. Opvolger van de HD 250 vermoed ik. Hij kan wat harder, lagere weerstand, sluit beter af en betere laag weergave. Een kick soundchecken in een rumoerige zaal, geen probleem.

@ shure-fan

Als je niet zoveel werkt met bands die inear hebben. Zou ik toch met een wedge blijven werken, je mist anders de akoestiek van de locatie en de klank van de monitor. En ik vraag me af of je met de inear een eerlijke mix neer kan zetten.

Comment

Working...