Hulp van een prof gevraagd

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tristan
    • Oct 2004
    • 121

Hulp van een prof gevraagd

Goede dag, ik ben al een tijdje aan het produceren met wat vrienden. We werken via protools cubase en adition, nu wil ik in de plaats van software via hardware een stem (zang/rap) vervormen tot bijvoorbeeld een robot sound. Hoe kan ik dat het best en zo goedkoop (natuurlijk) mogelijk doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
    tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort
  • showband
    • May 2001
    • 4516

is al eerder op deze site aan bod geweest.

Koop een tweedehands zoompedaaltje voor een euro of 30 en zet 'em tussen je send/return of aux. Goedkoper gaat het niet worden.

Gangbare robotstemmetjes kun je maken met ringmodulators, zeer korte (eventueel gemoduleerde-)delaytijden, harmonizers en vocoders.
    lekker belangrijk!

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

Hardware om een robot sound te creeren is helaas niet goedkoop te krijgen. Je komt dan toch al snel op goede synth's of Vocoders. Plug-ins bieden misschien toch de uitkomst.

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

citaat:Geplaatst door Mathijs

Hardware om een robot sound te creeren is helaas niet goedkoop te krijgen. Je komt dan toch al snel op goede synth's of Vocoders. Plug-ins bieden misschien toch de uitkomst.
        zeg ik net dat je voor een paar euri een zoompedaaltje kan krijgen waar je dit mee kan doen... staat er gelijk onder dat het niet kan. [)]

Ben wat low-butget betreft een crack hoor! (heus)
        lekker belangrijk!

Comment

• Tristan
          • Oct 2004
          • 121

okeej maar het budget voor een "stemvervormer"was toch wel 500 euro, ik weet niet of dit veel of weinig is voor een stukje hardware?
          tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

da's heel mooi.

Daar kun je een fijn stukje hardware voor kopen.

kijk eens naar een nord lead micro modulair. kun je mee vocoden en nog veel meer. feedback dumpt ze voor 400 euri
            synthesizer, filter, arpeggiator, sequencer. Maar ook vocoder, realtime effector, drumsynth, digitizer of zelfs compressor...

of een handige oplossing voor standalone: Korg MicroKorg
            lekker belangrijk!

Comment

• Mathijs
              Moderator
              • Aug 2002
              • 1353

citaat:zeg ik net dat je voor een paar euri een zoompedaaltje kan krijgen waar je dit mee kan doen
              Dat is inderdaad een goede. Even met de niveau's oppassen maar wel erg leuk.

Je kan ook een 2e hands Yamaha SPX aanschaffen. Zitten al hele leuke pitch shifters is.

Comment

• van bliebhoven
                • Jan 2004
                • 25

ik heb ergens nog zo,n achterlijk rolandgeval liggen, de voicetranceformer ofzoiets! dat rare oranje ding
                maar volgens mij is ie gejat, of kan ik hem "gewoon" niet meer terugvinden
                jammer want ik wilde er graag vanaf

Comment

• b0s
                  • Nov 2004
                  • 3

Je bent absoluut op zoek naar een vocoder. Een vocoder past de karakteristieken van een bepaald geluid toe op een ander geluid. Zo kun je een synth geluid aan jouw stem plakken zodat het lijkt alsof de synth "praat". Op deze manier kun je fantastische robot stemmen maken. Denk bijvoorbeeld aan de geweldige intro's van de Ben Liebrand Grand mixes van vroeger, of de Cylons (zo heette die dingen toch?) uit Battlestar Galactica.

Je zou er aan kunnen denken om het Reason pakket van Propellerhead te kopen. Je hebt dan een complete virtuele studio waar je werkelijk de meest te gekke creaties mee kunt maken. Reason heeft een mooie vocoder aan boord die gemakkelijk te programmeren is. Gewoon met een beetje knappe mic je vocals opnemen, en vervolgens door de vocoder heen schieten. Als je al met Protools werkt kun je de vocals weer exporteren, naar Protools schieten en daar verder werken! IDEAAL!

Comment

Working...