ADA8000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RJ
    • Jun 2004
    • 17

ADA8000

Ik ben bezig met een try-out van een Behringer Ultragain ADA8000 (8 ch. mic. preamp met ADAT i/o), als aanvulling op mijn Digidesign-setje. Ik moet vooralsnog zeggen dat ik me verbaas over de kwalteit en headroom van deze doos (terwijl ik niet echt een extreme Behringer-fan ben).
    Zijn er nog meer mensen die deze doos al geprobeerd hebben en zo ja, wat zijn de ervaringen?

Greeetz

De 1 doet het zussss, de ander zooooooo :-)
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

wij gaan dat ding gebruiken als insert-ADA voor aansluiting op de adat kaart van een dm1000.

ik heb het gebruikt bij een o1v om 8 outputs te hebben voor in-ear mix, en die dingen ruisden zelfs niet

Comment

• MSS
      • Dec 2003
      • 78

Ik heb hem gebruikt in combinatie bij een o1v96 voor 8 extra inputs en extra monitorgroepen. De Preamps zijn zeker "okey", neutrale klank en voldoende headroom. Verrassend goed zelfs voor behringer!

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Da's mooi, vandaag een aangeschaft, vanwege de positieve respons die uit alle hoeken komt. U hoort het nog wel....
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Daan Hoffmans
          • Aug 2000
          • 1225

Hier ook een tevreden gebruiker, gebruik hem voor het creeeren van extra in- en uitgangen op een 01V96.
          Dingen hebben inderdaad heel wat headroom, veel waar voor je geld...
          <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• RJ
            • Jun 2004
            • 17

citaat:Geplaatst door Daan Hoffmans

Hier ook een tevreden gebruiker, gebruik hem voor het creeeren van extra in- en uitgangen op een 01V96.
            Dingen hebben inderdaad heel wat headroom, veel waar voor je geld...
            Mijn "verbazing" ook. Ik heb laatst wat gitaarwerk ermee opgenomen, en dan de ADA8000 als expansie op een digidesign-setje. Ook hiermee was ik behoorlijk tevreden.
            De 1 doet het zussss, de ander zooooooo :-)

Comment

• bones2001
              • Aug 2003
              • 741

Ben ook een tevreden gebruiker van de ADA8000,
              maar deze ontgaat me een beetje,
              citaat:Hier ook een tevreden gebruiker, gebruik hem voor het creeeren van extra in- en uitgangen op een 01V96
              Die 01V96 werkt op 96 Khz en de ADA8000 op max 48 Khz,
              hoe doe je dat dan ??
              Mixen is net als schilderen.
              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• joe
                • Jan 2003
                • 446

De o1v96 kan ook op 48khz

Comment

• Dikke Foaf
                  • May 2003
                  • 618

Hoe lang zijn de optische kabels die jullie gebruiken daarvoor en van welk merk?

Comment

• Daan Hoffmans
                    • Aug 2000
                    • 1225

Inderdaad...
                    Wij draaien de 01V96 op 44.1 kHz, en laten het boeltje synchoniseren daar de CD speler (Tascam CD160). Dit werkt prima, al wil ik nog wel een keer uitproberen hoe groot het verschil tussen 44.1 en 48 kHz is (iemand ervaring???). 96kHz wil ik in ieder geval niet, want dan lever je op de 01V96 2 effecten in, en dat vind ik zonde...
                    <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• bones2001
                      • Aug 2003
                      • 741

Nou dacht ik dat de kracht van de 01V96 juist die 96Khz was,
                      als je hem dan op 44.1Khz zet ben je weer net zo ver als de
                      oude versie....
                      Als je nou 2 auxen opgeeft aan bv 2 TC Mone's en je laat deze terugkomen op 4 line ingangen,kan je hem lekker op 96Khz laten staan.
                      Inputs zat met die extra ADA8000 's.
                      Zo doe ik het ook met mijn DDX3216...

En voor Dikke Foaf,
                      deze kabels gebruik ik,

Kosten +/- 25 euro p/stuk

Comment

• Siem
                        • Jul 2003
                        • 124

citaat:Geplaatst door bones2001
                        Die 01V96 werkt op 96 Khz en de ADA8000 op max 48 Khz,
                        hoe doe je dat dan ??
                        Dan zet je in het 'format' menu (bereikbaar via 'dio/setup') de adat in/outputs op 'single', de 01V96 werkt vervolgens op 96kHz (of 88.2kHz) en communiceert op 48kHz (of 44.1kHz) met de buitenwereld.
                        En verder werkt de ADA8000 perfect op 96kHz, alleen is dan slechts de helft van de kanalen beschikbaar.
                        Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

uuuh....o ja?

En hoe doe je DAT dan? De ADA8000 heeft toch geen S/MUX support?
                          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• bones2001
                            • Aug 2003
                            • 741

citaat:Wij draaien de 01V96 op 44.1 kHz, en laten het boeltje synchoniseren daar de CD speler (Tascam CD160). Dit werkt prima, al wil ik nog wel een keer uitproberen hoe groot het verschil tussen 44.1 en 48 kHz is (iemand ervaring???).
                            Onderstaande kwam ik tegen op de SAE site,

In this chart you can see the relationship between the sampling rate and the waveforms it's sampling. 1kHz will have 44.1 samples taken of each of it's waveform as its oscillating at 10,000 waveforms a second. 100Hz will have 441 samples taken of each of its waveforms. But 10kHz will have 4.41 samples taken of each of it's waveforms. Now look at the first waveform we drew. In that drawing we took 6 samples of the waveform and got an amplitude reading saying 0,2,2,0,2,2. imagine how inaccurate 4.41 samples are of a complex waveform. That is why digital high frequencies sound harsh!! The industry has constantly denied this factor and even gone to the extent of saying the hear can't distinguish between a square wave and a sine wave above 7kHz. Pigs Bum.

At a sampling rate of 96kHz you get 9.6 samples of a 10kHz wave and believe me, you can hear it.

Explore SAE's creative media courses worldwide. Select your region to find courses and campuses near you.

Bij 48Khz heb je dus 4,8 samples van een 10khz wave in plaats van
                            4,41 samples bij 44,1Khz.
                            Niet echt schokkend maar wel hoorbaar...

Comment

• Siem
                              • Jul 2003
                              • 124

citaat:Geplaatst door sparky

uuuh....o ja?

En hoe doe je DAT dan? De ADA8000 heeft toch geen S/MUX support?
                              Oeps, sorry, geen 96kHz. Volgende keer toch maar eerst koffie... [:I]
                              Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

Working...