stereo mengpanelen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • manoah
    • Apr 2004
    • 7

stereo mengpanelen

Hallo,

ik ben op zoek naar een mengpaneel met alleen maar stereo inputs. Hoeft geen high quality te wezen, Behringer is ook goed. Liefst 16 inputs. Is er zoiets te krijgen, dat jullie weten?

Manoah
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

naast dat 32 mono inputs niet zo heel veel anders is.....wat ga je in vredesnaam aansluiten?

Comment

• gaffer
      • Nov 2004
      • 118

Voor zover ik weet is er geen fabrikant van mengtafels die een tafel heeft met 16 stereo inputs.
      Als je dit zou willen kom je uit bij het zelf samen stellen van "broodjes"en dat is vast veel te duur.
      Bedenk me net wel dat het heel misschien zo is dat er van jb systems of iets dergelijks wel zulke tafels zijn,maar ik heb er nog nooit van gehoord.

Succes!

Comment

• LuxProDeo
        • Feb 2003
        • 245

De Spirit ES is een compact mixertje met 10x stereo en 4x mono. Weet niet wat hij kost maar Spirit is over het algemeen betaalbaar materiaal, maar wel duurder dan B*hr*ng*er.

Een grotere stereo : mono kanalen verhouding dan dat heb ik nog nooit gezien in een standaard model, of je moet inderdaad een mixer die met verwisselbare channelstrips ("broodjes") werkt aanpassen.

Of je neemt een digitale mixer waarvan je telkens twee kanalen als een stereo pair instelt, veel tafels bieden die functie op alle kanalen. Maar zal je budget wel te boven gaan, als is de digitale bak van B*hr*ng*r nogal heftig afgeprjsd bij (...zoek maar op...).

Ben net als Ralph wel erg benieuwd waar het voor is? Een of andere straffe setup met synths en samplers ofzo?

LuxProDeo

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

Moet je in de keyboardhoek kijken:

Behringer - RX 1602 (http://www.behringer.com/RX1602/index.cfm?lang=ENG)
          Roland enz
          lekker belangrijk!

Comment

• kerstboom
            • Nov 2003
            • 12

De soundcraft is volgens mij de enige mixer met veel (10) stereo ingangen.

Groto foto: http://sls1.chez.tiscali.fr/spirit%20ES.JPG

Handleiding: http://www.soundcraft.com/download.a...de_English.pdf

Sinds kort heb ik dit mengpaneel ook, en hij bevalt prima!

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

Volgens mij was zo'n digitale mixer (bijv. Yamaha) uitbreidbaar tot een hele hoop kanelen. 2 mono kanalen kon je tot 1 stereo omzetten (voor de leken: dus als je 1 fader beweegt gaat de andere automatisch mee).

Maar dan moet je waarschijnlijk met meerdere "pagina's" (of hoe heet dat) gaan werken. Ik weet niet of je alle 16 tegelijk moet kunnen regelen. [?]

Verder geen uitgebreide ervaring met digitale mixers, ik weet enkel dat ze bestaan en dat je ze (meestal m.b.v. een pc) flink kan uitbreiden. [:I]

Comment

• b0s
                • Nov 2004
                • 3

Waarom sluit je niet gewoon 2 mono kanalen aan? Pan de ene naar links .. de andere naar rechts .. VOILA: stereo!

Comment

• niesten
                  • Aug 2004
                  • 115

Ik heb ook ooit een 16 channer stereo mixer van Roland gezien. Was wel in 19" formaat. Alles was vrij klein uitgevoerd (pots en faders).
                  Weet helaas niet meer het type nummer en of ze nog steeds zoiets hebben.

Roger
                  Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• BlackLight_Frank
                    • Feb 2004
                    • 143

Zijn wel meer discussies over gevoerd, effe zoeken.
                    Hier staan er wel een paar genoemd als optie :

Frank
                    Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• mark_b
                      • Feb 2005
                      • 75

En zo'n ub dingetje van Behringer?
                      speaker re-cone-er

Comment

Working...