Homestudiootje vragen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Annuh
    • Nov 2004
    • 1

Homestudiootje vragen

ey,
    Ik ben hier nieuw en dacht dat jullie producing maniacs wel een antwoord op mijn vraag weten:
    Ik wil graag een klein beetje gaan produceren thuis en neem m'n gitaar op de computer op met de guitarport en rifftracker van line 6. (meer info check line6.com en dan rifftracker). Maar ik wil graag ook vocals gaan opnemen. Wat voor hardware (denk aan mic's, met wat ik het aansluit aan de computer etc.) heb ik nodig om vocals en andere instrumenten via de computer op te nemen en wat voor software (denk aan om te mixen etc.) om een klein home studiootje te creeƫren?
    Zo goedkoop en simpel mogelijk houden en graag een opsomming van spullen met het liefst de prijs.

heel erg bedankt!
  • gaffer
    • Nov 2004
    • 118

Je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wil maar ik denk dat het beste voor wat je wil is dat je een losse externe geluidskaart koopt,soundblaster ofzo en daarbij een beetje fatsoenlijke microfoon,sennheiser evolution series ofzo.
    Meestal zit er op de standaard geluidskaart die in je pc zit ook een geluidskaart met mic ingang.
    Alleen of je dat kunt combineren met je software voor de gitaar weet ik niet.
    Ik gebruik zelf voor opnames cool edit.

Een opsomming van spullen kan ik je wel geven maar het is maar net wat je wil en hoeveel geld je er in wil stoppen.
    Mijn advies is kijk op internet en ga eens langs de lokale audio/muziek zaak,daar kunnen ze je vast verder helpen.

Succes.
    Groeten Martijn.

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Zo goedkoop en simpel mogelijk, wel dan raad ik je een oldschool ghettoblaster met ingebouwde mic aan... Vertel eens wat je ongeveer zou willen uitgeven en/of welke kwaliteit je in gedachten hebt, dan valt er wat zinnigs te zeggen.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...