4 sporen opnemen mbv laptop?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marcelanna
    • Oct 2004
    • 11

4 sporen opnemen mbv laptop?

Hallo allemaal,

Al enkele malen heb ik een koortje opgenomen tijdens hun uitvoeringen; dmv enkele microfoon's, mengpaneel en stereo ingang op de pc.
    Nu wil ik graag alle (4) microfoon's rechtstreeks gaan opnemen op 4 sporen (cool edit pro).
    Wie kan mij vertellen wat hiervoor de meest geschikte hardware is die er bij zal moeten komen?? (of via firewire of via usb 2.0)
    Heb al een poosje lopen zoeken op het www maar vind niet echt iets wat daarvoor is, of er zit standaard software bij en het is dan niet te vinden of het ook met cooledit werkt...)

Alvast bedankt voor de reacties!!

Marcel
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

4 seconden zoeken op internet met Google levert onderstaande link op bijvoorbeeld:

Verder wil het niet zeggen dat als er standaard software bij een in- of externe geluidskaart zit dat je geen andere software kan gebruiken. Als het met Windows drivers werkt (wat meestal het geval is) dan kan je het met elk audioprogramma gebruiken. Een geluidskaart blijft een geluidskaart ongeacht welke software je gebruikt.

Comment

• giserke
      • Nov 2003
      • 456

wel op letten dat je er een pakt met asio drivers.
      Heb in het laatste nummer van Meetmusic heb ik iets gelezen van een Presonus Firepod.
      Voor een prikje heb je een 8 kanaals AD/DA converter op firewire.

Comment

• marcelanna
        • Oct 2004
        • 11

Dat dat allemaal wel zou werken dacht ik ook; daarom kocht ik een creative mp3+ (externe 'geluidskaart') maar daar kan ik toch geen signaal van krijgen op cooledit!!!!
        Alleen de bijgeleverde software werkt met dit %$&apparaat, verder NIETS (tenminste wat ik allemaal getest en geprobeerd heb....
        (Zo van dan kan ik in ieder geval stereo opnemen op de laptop ipv alleen die mic. ingang)

Marcel

Comment

• Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

Een Creative geluidskaart is ook niet een professionele geluidskaart. Creative geluidskaarten zijn gemaakt voor de Game en DVD markt.

Comment

• marcelanna
            • Oct 2004
            • 11

Daar was ik me ook wel van bewust; het koor vond de opnames altijd goed die ik maakte (op de 'vaste' computer met een redelijk standaard geluidskaart) Vandaar dat dit me ook een redelijke oplossing leek; maar ja, daar was ik dus al gauw achter...

Vandaar dat ik het nu dus gelijk goed wil doen en dan gelijk 4 sporen wil pakken zodat het mengpaneel er tussen uit kan en ik thuis kan afmixen.

Heb er zeker ook wel geld voor over; alleen die edirol ua1000 van 1000 euro vind ik 'iets' te veel van het goede; die presonus firepod komt al aardig meer in de richting (750) nu nog heel iets verder zakken zou het mooiste zijn.

Als ik het forum zo verder door kijk dan zie ik regelmatig behringer ada8000 verschijnen en een adat geluidskaart; zou dat iets voor mij zijn?? (en wat voor geluidskaart zou ik dan moeten nemen?)

Comment

• giserke
              • Nov 2003
              • 456

die ada8000 heeft dacht ik geen firewire of USB. Kun je dus niet gebruiken met een labtop.
              of je moet voor je vaste PC een adat kaart kopen. Dus ook niet echt goedkoop.
              Of kent iemand een adat adapter met 8 kanalen voor een labtop?

Comment

• dokter dB
                • Nov 2003
                • 1535

4 sporen kan met de m-audio quatro.
                knoppen en waarden :)

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Je kunt ook kijken naar de Tascam US-428. Is een stuk goedkoper dan de Edirol UA1000 (scheelt ongeveer de helft) en je hebt direct echte faders om je software mee aan te sturen i.p.v. met je muis faders bedienen op je beeldscherm

Comment

• giserke
                    • Nov 2003
                    • 456

zowel M-audio quatro, als tascam US-428 hebben beide maar 2 XLR kanalen met fantoomvoeding. de rest zijn allemaal gebalanceerde jacks. Dus niet echt handig als je 4 microfonen wil gebruiken. En laat me toe van te zeggen, voor een paar 100 euro meer heb je een 8 kanaals microfoon AD/DA interface op firewire. zoals de firepod. Veel goedkoper, dan dit zal je niet vinden denk ik, (met 8 XLR kanalen op fantoomvoeding)

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Je hebt gelijk Giserke maar als je minder geld "wilt" uitgeven dan ga je ook inleveren op functionaliteit van de apparatuur. Je zit al snel met prijzen vanaf 800 euro en hoger voor 4 mic ingangen met phantoom etc. Wil je goedkoper dan zit je al snel dat je weer een mengtafel nodig hebt waar je de mic's op aansluit en deze elk naar een aparte uitgang moet routen om deze op line niveau weer aan een 4 kanaals geluidskaart te koppelen.

Comment

• marcelanna
                        • Oct 2004
                        • 11

Bedankt allemaal voor de reacties; ik heb net in the states een presonus firepod (en een setje rode nt5 mic's) besteld.

Kan niet wachten totdat het binnen is....

Marcel

Comment

Working...