mic voor klassiek zangles gezocht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bremme
    • Sep 2004
    • 1

mic voor klassiek zangles gezocht

Hallo,

Ik wil graag mijn klassieke zangles (zang en piano in kamer van 4x6) opnemen om de voortgang bij te houden. Dit ga ik met een portable MD-recorder doen. Die heb ik, maar nu nog een goede mic. Iemand een idee? Omnidirectioneel? Boundary? Electret? Frequentiebereik moet wel gaan tot 18.000 Hz ivm boventonen. En ik ga dus niet in de mic staan zingen, ik moet hem gewoon ergens kunnen neerzetten Mijn budget is niet zo erg groot (in het kader van eerst maar eens uitproberen...) zo rond de EUR 70 max.

Zou heel erg geholpen zijn met jullie advies, want ik wil liever niet eerst een expert op dit gebied hoeven worden

Groeten, Bremme
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

Ik wou al zeggen de U87 van Neumann, maar toen zag ik jouw budget.
    Behalve het budget schuilt het probleem in het feit dat je direct op
    een portable MD opneemt. Hiervoor zou je dus een condensator microfoon met batterijvoeding nodig hebben. Het goedkoopste in dit segment is de Rode NT3, een condensator met 9V voeding. Kost je 150 euro, maar dan heb je tenminste iets goeds. http://www.rode.nl/NT3-2.htm
    Koop hierbij een klein tafelstatief zodat je m op de piano kan zetten en evt. een popscherm en je bent in 1x klaar.

Goedkoper heb je een aantal B-merken die met zgn grootmembraam condensators komen, maar stiekem zijn dat over het algemeen electret microfoons. Die koop je voor rond de 70 euro, maar dat is echt zonde van het geld. Daarnaast heb je voor die mics nog een externe fantoomvoeding nodig van onegeveer 40 euro.

Wil je het eerst maar eens uitproberen, voordat je geld er aan uitgeeft? Huur dan bij een lokaal verhuurbedrijf dat ook studio apparatuur verhuurt (geen discoboer!!!) een goede condensator, en ga er een weekendje mee stoeien.

Voor meer info, mail maar even.

Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Rob Smith
      • Sep 2004
      • 12

Als je direct op MD opneemt kun je ook eens kijken naar de Sony microfoons (stereo). Deze zijn best dynamisch en gedetailleerd en passen nog binnen je budget. Het is natuurlijk geen proffesionele manier van opnemen maar zeer acceptabel voor registratie van je zangles. En daar gaat het je om.

Comment

Working...