van analoog opname naar digitaal de computer in

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • denkomieken
    • Jan 2004
    • 111

ik heb niets tegen mac in tegendeel maal waarom een fortuin uit geven aan compu wanneer je net begint op vlak van muziekbewerking met de compu.

grtz
    ik zeg altijd--> geen klank zonder drank

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Heb je ooit multitracking met een PC gedaan Giserke? Of praat je gewoon de mensen in je omgeving na. Huidige PC's zijn snel, XP is stabiel. Een beetje uitzoeken welke componenten goed samenwerken en je kunt voor weinig geld een goed systeem bouwen, maar als je het zelf niet hoeft te betalen zijn de kosten natuurlijk geen issue en staat het wel zo stoer om een budgetstudio meteen met de duurste optie om zijn oren te slaan, is het niet?

Inmiddels vraag ik me af of de topicstarter ook nog meedoet?
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• giserke
        • Nov 2003
        • 456

heb dat uitvoerig getest met PC.
        Ik gebruik thuis zowel mac als PC (PC voor te internetten en e-mailen en wat office toestanden).Mijn mac gebruik ik voor muziek en multitracking (nabewerking) Er is een duidelijk verschil in stabiliteit.
        Heel wat top fabriekanten zoals protools, logic audio richten zich meer en meer op de mac wereld. De nieuwe logic versie is zelfs niet meer te krijgen voor PC. Ze weten wel waarom ze stoppen met PC versies.

Trouwens, een G4 tweedehands is zeer goed en betaalbaar te vinden.

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

Ik weet ook waarom Emagic is gestopt met het doorontwikkelen van Logic voor de PC; Ze zijn inmiddels al een jaar of 2 geleden opgekocht door Apple. Hetzelfde Apple dat zijn verkoop zag teruglopen doordat PC's steeds beter zijn gaan presteren en dan ga je dus dat soort dingen doen om doelgroepen naar je toe te trekken.

Ik ga hier niet de hele Mac/PC discussie beginnen, daarvoor ken ik de Mac niet goed genoeg. ik ken wel de prijzen van beide en ik weet hoe stabiel mijn systeem is
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• denkomieken
            • Jan 2004
            • 111

I hear ya sparky

Mac en pc stabiliteit den dag van vandaag als jij dat kunt zien giserke dan moet je wel heeeeel goed zijn en dat betwijfel ik toch.
            Heb ook Pc hier thuis en moet zeggen dat hij altijd stabiel loopt.
            Met Mac zeker heen problemen maar ze crachen ook wel eens of floeps alles weg en heropstart. Jawel het gebeurd.

Staan wel lekker he nen G5
            grtz
            ik zeg altijd--&gt; geen klank zonder drank

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Ja, da's waar, ik moet het toegeven zo'n G5 ziet er wel enorm cool uit, maarja....

Comment

• giserke
                • Nov 2003
                • 456

gelieve de eerste klankopname studio die werkt met PC mij door te geven. Ben altijd bereid om bij te leren.

Comment

• Siem
                  • Jul 2003
                  • 124

citaat:Geplaatst door giserke
                  gelieve de eerste klankopname studio die werkt met PC mij door te geven. Ben altijd bereid om bij te leren.
                  http://www.samplitude.com/de/sequoia_te.htm en over PC's valt door jou idd nog veel te leren
                  Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

• Mathijs
                    Moderator
                    • Aug 2002
                    • 1353

citaate nieuwe logic versie is zelfs niet meer te krijgen voor PC. Ze weten wel waarom ze stoppen met PC versies.
                    Daar is een simpele reden voor: Apple heeft Emagic overgekocht.
                    Is al meerdere malen aanbod geweest. ouwe koe dus.

Beste Giserke. Er zijn stapels studios die gebruik maken van een PC. Hoe vaak zie je wel niet een Nuendo station op XP draaien.
                    Zelfs op de IBC showen ze bij yamaha een 02R96 met een nuendo station wat op XP draait.

Comment

• miesjel
                      • Sep 2004
                      • 2

Ik heb alle berichten vandaag gelezen. Ik had nooit verwacht al zoveel antwoorden te hebben. Allen heel erg bedankt.

Ik ga alles bekijken (de aangerade websites en de ideeën).
                      Elk idee is goed denk ik, maar ik moet nog even roeien met de riemen die ik heb. Dus aanschaffen van nieuwe PC kan nog even niet (zelfs niet de goedkope van aldi of andere zaken)
                      Om even een paar antwoorden te geven :
                      - De DDX heb ik gekocht omdat intern al vele effecten,gates en dergelijke aanwezig zijn. Daarnaast heb ik tijdens een minicursus even gewerkt met deze tafel. Een Yamaha kan ik niet betalen en deze werd mij 2e hands voor een erg leuke prijs aangeboden.
                      Daarnaast zal hij minder ruis generen als de MX 8000A van behringer die ik nu heb)
                      - Ik wil eigenlijk met de computer de waves bewerken (vuiligheid ertussen uit) ,eventueel de timing herstellen (heb ik net gezien dat dat kan in een studio alwaar ik deze week een van mijn mixen heb laten masteren), eventueel fx toevoegen.
                      - Daarnaast probeer ik één voor één mijn spullen te upgraden naar de voor mij meest betaalbare huidige en modernste standaard.

Degene die mijn website (www.micronaudio.nl)hebben bekeken moeten nog even weten dat deze nodig ge-update moet worden maar dat moet ik nog laten doen. De foto is niet meer representatief (ik ben het ook niet maar een ingehuurde geluidsman.
                      Op de site van mijn eigen band www.dejuf.nl staat een betere foto.
                      (Michel is mijn normale naam)

Indien u in de buurt woont of toevallig bent, bent u altijd welkom en staat de koffie klaar (biertjes of limo+) kan ook natuurlijk.
                      Geef wel even een belletje van te voren.

groetjes,

miesjel

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

Hai Michel, ik begon al te denken dat we je niet meer terug gingen zien! Maar daar is u weer, ik begrijp nu hoe je wilt gaan werken. Als je vooral wilt gaan opschonen en editten dan kan ik je zeggen dat ik zelf naar volle tevredenheid met Wavelab werk voor dit doel. Een aanrader op dit gebied is ook de restoration plug-in bundle van waves te vinden op http://www.waves.com

Ik woon in Rozenburg, da's nogal in de buurt misschien kom ik dus ook nog wel eens langs .

Okee groeten
                        Bas

Comment

Working...