Helaas dat het geluid op de radio niet echt lekker was, zat 's ochtends nog ff te luisteren en toen werd er het een en ander kort live uitgezonden. Klonk erg stotterig, was dat daarna nog verholpen?
Stad schouwburg Utrecht 07-09
Collapse
X
-
Tja het is ook niet mijn eerste keus een Mackie tafel. Maar helaas hadden we deze wagen gehuurd en er kon niks anders in. Verpesten vind ik weer een beeeeetje overdreven. Een mackie ruist niet zo hard als een behringer, maar het voegt ook niks toe. Daar hebben we dan een Urei 1179 voor toch?citaat:Beetje raar set, eerst ga je het signaal verpesten met de Mackie tafel
Daar heb ik niet mee gekregen. Kan je misschien iets pesifieker zijn?citaat:Klonk erg stotterig, was dat daarna nog verholpen?
Comment
-
Nou ik weet niet hoe ik het precies uit moet leggen, maar alsof je met een oude mobiele telefoon belt (hebben ze nou bijna allemaal niet meer) met hele slechte verbinding, dan hoor je af en toe hele stukken niet omdat dat zomaar wegvalt, en als dit een aantal keer vlak achter mekaar gebeurd, wat dus zo was, dan krijg je echt een stotter idee.citaat: Daar heb ik niet mee gekregen. Kan je misschien iets pesifieker zijn?
Wel geluid, geen geluid, wel geluid, enz.We're ready to party, are you?Comment
-
He wat grappig dat ik hier een draadje vind, ik werk namelijk in de stadsschouwburg Utrecht en heb ook met die klus meegeholpen. Ik had al een paar andere klussen in onze foyers gedaan (we hadden overdag open huis die dag en 's avonds gala van het Utrechts lied). Ze hadden mij gevraagd om nog even bij te springen bij dat gala en ik heb het podium geluid onder mijn hoede genomen en ook nog bijgesprongen bij het FOH. Ik was dat kleine menneke dat over het podium hobbeldecitaat:Geplaatst door Mathijs
Wij hebben 2 travo sloffen geleverd. Hier prikte zij op in. Wij namen de aftak en de direct out ging naar de FOH van het theater. Op die manier hadden we perfect geschijden aftak. Uiteraard hebben wij onze eigen mix gemaakt. Een zal mix van een theater (wat al een totaal eigen sound heeft). zal nooit goed klinken er buiten.
In principe hebben we de verdere bezetting van het theater gebruikt. We hebben alleen het een en ander er bij gezet.
-2x KM140 voor sfeer
-2x KM140 voor voor een koor (dat versterkte zei niet uit)
-extra mic op de hi-hat (shoeps CMC5, om de drums een beetje helder te krijgen)
-onze D112 i.p.v. Hun S52 (heel onbekend ding. kwam alleen maar laag uit geen attac)
. Was wel een leuke klus. Heb je nog in de zaal geluisterd trouwens?
Die bass drum mic is trouwens een Shure Beta 52. We hebben zelf een D112, maar daar ben ik niet zo kapot van eigenlijk, vind die 52 wel een lekkere mic.
Wel jammer trouwens dat jullie een kapotte trafo slof hadden, maar ik moet zeggen dat ik prima heb kunnen samen werken met jullie. Mijn associatie met recording gasten is dat ze op het allerlaatste moment binnen komen vallen, dan nog om lijntjes van de tafel vragen en liefst allemaal mics hinderlijk in beeld zetten
. Na ja, jullie zullen ook wel zo je opvattingen hebben over "die live gasten"
.
Comment
-
Hey Mathijs,citaat:Een mackie ruist niet zo hard als een behringer
Hou toch eens op met die lulkoek. De eerste de beste die beweert dat hij/zij dat verschil tijdens de uitzending kan waarnemen kan van mij direct 10.000 Euro contant krijgen. Absolute BULLSHIT.
En voor diegenen die niet geloven waar ik het over heb, kijk maar in het topic, gaat over mijn eigen gehoor:
Daarbij komt dat de meeste (uitzonderingen daar gelaten) radio zenders alles onder de 16 kHz afkappen, zelfs op FM. Dus ruis ga jij echt niet waarnemen !!!citaat:Pas nog laten testen; 24Hz (hoorbaar, niet voelbaar; koptelefoon) tot 21.300 Hz (oftewel 21,3 kHz). Ben ik dan ook zeer trots op.
Graag jouw reactie hierop!
Greetzzz... [;)]
John
Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>--->>> HIER <<<---</b>Comment
-
Tja die sloffen was inderdaat nog al een probleem. Gelukkig werkte het uiteindelijk maar wel via een aantal flinke omwegen.
Europe heeft die dingen nog doorgemeten en getest maar zegt dat er niks aan de hand is [xx(]
Het was inderdaat echt een rilext avondje, alle tijd, alles goed geregeld en voor mekaar. Beetje jammer dan van die Femke halsema
[
]
Absoluut waar. Maar het werd niet alleen voor life registratie gebruikt. Wij hadden ook nog een MTR mee lopen. Voor de CD later.citaat:Hou toch eens op met die lulkoek. De eerste de beste die beweert dat hij/zij dat verschil tijdens de uitzending kan waarnemen kan van mij direct 10.000 Euro contant krijgen. Absolute BULLSHIT
Live on-air zal je het zeker niet horen, Alles boven de 16k wordt wordt niet door gelaten, en de eind processing zal toch alles bij trekken.
Maar voor een CD opname heb ik toch liever geen behringer. Al zeker niet als je een Studer of SSL gewent bent!
Comment
-
Kijk, daar moet ik jou weer gelijk in geven [^]citaat:Maar voor een CD opname heb ik toch liever geen behringer. Al zeker niet als je een Studer of SSL gewent bent!Greetzzz... [;)]
John
Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>--->>> HIER <<<---</b>Comment
-
Huh, niks aan de hand? Nou, het lag iig niet aan onze multi's/mic's/signaalkabels, dat heb ik namelijk allemaal langsgelopen toen. Na ja, de volgende die die slof heeft gebruikt zal er wel achter zijn gekomen, hopen dat ie een spare bij zich hadcitaat:Geplaatst door Mathijs
Tja die sloffen was inderdaat nog al een probleem. Gelukkig werkte het uiteindelijk maar wel via een aantal flinke omwegen.
Europe heeft die dingen nog doorgemeten en getest maar zegt dat er niks aan de hand is [xx(]
Het was inderdaat echt een rilext avondje, alle tijd, alles goed geregeld en voor mekaar. Beetje jammer dan van die Femke halsema
[
]
. Idd niet zoveel attack trouwens in die B52, maar die attack krijg je toch niet uit ons zaalsysteem (Axys source, verder vind ik het een hele prettige set).
Comment
-
Helaas heb ik niks mee gekregen van de zaal mix. De Kick was inderdaat niet echt een topper. Het achterblad had er gewoon af gemoeten, maar ja vertel dat maar eens een muziekant die helemaal trots is op zijn drum kitje, hij had er ook echt geen zin in. Door dat kleine gat was het ook onmogelijk om de mic goed te plaatsen. Naja na flink EQen en een compressor er over klonk het aardig.
Maar toen wij om 1 uur die wagen terug kwamen brengen was de baas nog wakker. Aan zijn houding te zien kon het hem niet echt veel schelen. Beetje jammer. maar goed. Volgende keer doen we het gewoon weer anders.
Al met al was het wel een top avondje!Comment
-

Comment