Foto van je set/studio!
Collapse
X
-
Hallo allemaal,
Ook ik ben nieuw hier op het forum en dacht; "Laat ik dan ook meteen maar even laten zien waar wij mee werken." Daarom maar wat foto's van onze studio. Met wat geblader op de site kom je nog veen meer info en foto's tegen van onze studio in Zwolle.
Mix ruimte
Ben wel benieuwd naar jullie reacties.
Emiel.Comment
-
Mooie ruimte Emiel, alleen de gebruikte apparatuur is niet wat je vrijwel altijd in 'echte' studio's tegen komt!
Maar ik neem aan dat als deze studio wat geld op gaat brengen de Behringer spullen plaats gaan maken voor beter spul ?!Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....Comment
-
Bedankt voor deze eerste reactie.
Het Behringer spul is inderdaad t.z.t. bedoelt om te vervangen. Ondertussen werken we hier ook vaak omheen. Alleen ontkomen we nu nog niet aan het gebruik van de AD en DA converters uit de mengtafel. Als een van de eerste ideeën die wij ter verbetering willen aanbrengen is een AD kaartje in onze mindprint. Dan kan het belangrijkste microfoonsignaal in ieder geval rechtstreeks via de RME kaart de HD op.
En gezien het gebruik wat we van de studio maken heeft het nou ook weer niet al te veel zin om het systeem tot een maximum up te graden. De studio wordt het meest gebruikt voor trainingsdoeleinden van de zanger-s/ressen en muzikanten en niet voor high end opnames. En voor de bandartiesten is het microfoonkanaal het meest van belang. De rest gebeurt toch in de computer.
Maar wees gerust. Wensen hebben we nog genoeg hoor! Waaronder een nieuw computersysteem. Hoewel deze nog steeds goed functioneerd en bij het, meestal redelijk beperkte aantal sporen, geen enkele hapering geeft. Maar daartoe is het systeem destijd zorgvuldig wat componenten betreft uitgekozen.
EmielComment
-
Hallo allemaal,
Ook ik ben nieuw hier op het forum en dacht; "Laat ik dan ook meteen maar even laten zien waar wij mee werken." Daarom maar wat foto's van onze studio. Met wat geblader op de site kom je nog veen meer info en foto's tegen van onze studio in Zwolle.
Mix ruimte
Ben wel benieuwd naar jullie reacties.
Emiel.
Gegroet,
Teunuǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazenComment
-
Tja, wat zijn een paar nullen hè? En dat terwijl het al een tijdje op de site staat. Maar ik denk dat het inderdaad wel Ghz is.
En die centerspeaker, en ook de rear speakers die zijn van CANTON. Geen idee overigens waar die worden gemaakt. Maar het klinkt wel perfect on combinatie met de Tannoy speakers.
Ik zal trouwens maar niet vertellen wat voor een sub er verstopt zit onder ons meubel. Want ook dat is een door jullie over het algemeen verfoeid merk. BEHRINGERMaar in de set-up zijn wij daar zeer tevreden mee. Wel was het lastig afregelen, maar nu het eenmaal staat werkt het goed voor ons doel.
Voor de puur audio producties werken we overigens niet in surround. Dat is puur ter ondersteuning voor wat video werk.
EmielComment
-
Het stelt nog niet heel veel voor maarjah :P Een gitaar staat er niet want die ben ik aan het verbouwen :P
Op me verlanglijstje staat nog:
Yamaha p-140
behringer v-amp 2 (misschien 3 maar even kijken hoe duur die is tegen die tijd)
en een reverb processorke
en nog nieuwe boxjes want dit is nu niks :P[CENTER]music is my life...
[/CENTER]
[CENTER]even after...
[/CENTER]Comment
-
al ben ik meer live gericht dit is ook wel het setje wat ik gebruik tijdens live-opnamens, ik gebruik hiervoor dan wel mijn mitec performer 16, maar die is te groot voor op de slaapkamer ^^
deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?Comment
-
Mijn beginnende set (sinds vrijdag 16 okt :P)
btw ben een beginner van 13!
Acer Aspire 5715z
Naar
Behringer USB Soundcard
Naar
Behringer Xenyx 1002 MixerComment
-
Beste forummers,
Ik zie dat hier foto's van studios in kunnen. Nou dan doe ik dat ook maar.. Naast het op locatie werken doe ik ook vrijwillig werk bij de lokale omroep. Sinds kort zijn wij trotse bezitter van een D&r Axum. Samen met een ander station zijn wij de lokale omroep met de meest geavanceerde mengtafel (inmiddels waarschijnlijk niet meer maar in Augustus 2009 nog wel). Hier wat foto's van ons geheel vernieuwde studio:
Ohja dit hebben we:
- D&r Axum
- Dubbele CD-Speler van Stage (nogwat).
- 1 Minidisk van Philips
- JB System USB & Kaartlezer.
- Microfoon's zijn verschillend maar allemaal van AKG, Shure of Beyer.
- MIKA dj-micstandaard (met roodlampje erin)
- Koptelefoons van Philips
- En software = PC-Radio.
(kan zijn dat ik nog iets mis). Ik weet sommige dingen zijn de wat mindere merken, maar ze hebben gekozen om proefkonijn te zijn van D&r.
Fotos:
Nog niet compleet
nieuwbinnen:
Hier was het meubel net klaar...
Ik denk dat dit wel genoeg informatie is
Gr davey
EDIT fotos veranderenWe doen het goed, of gewoon niet !Comment
-
Netjes! Strak en overzichtelijk.
Niets op aan te merken wat mij betreft! (behalve wat je zelf al aangaf...)
Evt een foto van hoe het nu uiteindelijk is geworden? Ik zie wel 5 verschillende soorten tft's...
En over die tft's: hoe worden die aangestuurd? Hoeveel computers zijn dit? Of vanaf 1 pc?
Mvg,
-
De 1e en 2e foto zijn de meest actieve foto's. Maar we zijn nog vanalles aan het aanpassen dus nieuwe foto's zullen snel volgen. Ook heb ik vernomen dat er nog een touchscreen voor de presentator bij komt, voor voorleestekst, standen van voetbal en internet.
Gr DaveyWe doen het goed, of gewoon niet !Comment
-
Just joking, het blijft een plaatje.
Over plaatjes gesproken, ik zie een recenter plaatje wel verschijnen als de tijd er naar is.
Mvg,
-
Gr DaveyWe doen het goed, of gewoon niet !Comment
Comment