JBL M360

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Barthezz80
    • Aug 2004
    • 365

citaat:Geplaatst door Paul van de Weijer

Ja volgens mij is het die bullet. Moet ik bij die bullet ook voor die condensator zorgen?

Ik heb zelf verschillende PA's Een Cerwin Vega set (PS18 en PS15), een gecombineerde set van Celestion SR2 met Cerwin Vega PS10 II en dan mijn JBL set M360 toppen met M918 bassen. Die set klinkt het beste qua geluid, spreiding enz. Ik durf alleen deze set niet meer in te zetten als het wat steviger en harder moet omdat constant mijn bullets er uit vliegen. Ik heb wel reparatiesetjes, maar toch.
    De Cerwin Vega set is een bakbeest, goed hard en super bassen, net als die andere set met de celestion SR2 bassen.

Groetjes,

Paul
    aha oke cool!ja die cerwin vega is ook knallen, heb er zelf ook weleens mee gewerkt, maar JBL staat toch wel voor heel solide kwaliteitsgeluid!

maar om even op je vraag terug te komen:
    je bedoelt bij die nieuwe 2404hbullet?of je daar ook weer een condensator tussen moet zetten?
    ja die condensator moet er zeker-weten tussen, want anders krijg je weer dezelfde problemen als met je huidige m202a bulletje![B)]
    want die crossover van je standaard-filter in die kast ligt op 4500hz en dat is echt aan de lage kant!
    wat nog een betere oplossing is, is dat je een compleet nieuwe filter erin zet waar bv. de crossoverfrequentie van je bullet al standaard rond de 6000 of 7000 hz ligt, dit heb ik zelf met een andere fullrange-kast van Peavey weleens gedaan, en nooit meer daarna die hoge tonen opgeblazen!

ja en de duurste oplossing is actief 3 of 4 weg aansturen, dus nog een versterker erbij, waardoor je dus een apart kanaal voor je bullets maakt, maar ik weet niet of dat het waard is voor je![]
    Bart

Comment

• Paul van de Weijer
      • Dec 2000
      • 14

Waar zijn die filters dan te koop?
      Als ik kies voor het apart aansturen van de bullets, dan heb ik een andere cross-over nodig denk ik. Daarnaast rest de vraag met welke vermogens moeten die worden aangestuurd?

Paul

Comment

• Barthezz80
        • Aug 2004
        • 365

Waar zijn die filters dan te koop?
        Als ik kies voor het apart aansturen van de bullets, dan heb ik een andere cross-over nodig denk ik. Daarnaast rest de vraag met welke vermogens moeten die worden aangestuurd?

Paul
        ja, passive filters (dus gewoon een printplaatje met spoelen en condensators) voor die kasten vind ik moeilijk omdat ik zelf haast nooit op die manier werk plus het feit dat ze dan ook overeen moeten komen met de specificaties van je mid en laag speakers in die kasten.

een actieve filter is makkelijker, ik gebruik hem zelf ook en dat is bij mij de cx3400 van behringer, niet duur maar nooit problemen mee gehad, zelfs niet bij hoge vermogens!http://www.behringer.com/CX3400/index.cfm?lang=ENG

er komt bij dat je niet eens een hele zware versterker nodig hebt die je voor je bullets gaat gebruiken omdat deze dingen eenmaal niet zoveel vermogen hebben en dus ook niet veel nodig hebben om hard te klinken, denk aan een 2x 300 watt op 8 ohm (is voldoende!)
        Bart

Comment

• Paul van de Weijer
          • Dec 2000
          • 14

Bedankt voor je nuttige tips. Ik zal ze uitvoerig bekijken en uiteindelijk voor een optie kiezen.

Gr.

Paul

Comment

• Barthezz80
            • Aug 2004
            • 365

Bedankt voor je nuttige tips. Ik zal ze uitvoerig bekijken en uiteindelijk voor een optie kiezen.

Gr.

Paul
            oke, is goed.
            ik hoop dat je er wat aan hebt!
            en veel succes met je aankoop!
            laat me even weten als je vragen hebt, en wat je uiteindelijk hebt gekozen, ben benieuwd!

groeten,

Bart
            Bart

Comment

• Paul van de Weijer
              • Dec 2000
              • 14

Hoi Bart,

Ik ga in eerste instantie experimenteren met de condensatoren. Ik hou je op de hoogte van de resultaten.

Groetjes,

Paul

Comment

• Barthezz80
                • Aug 2004
                • 365

Hoi Bart,

Ik ga in eerste instantie experimenteren met de condensatoren. Ik hou je op de hoogte van de resultaten.

Groetjes,

Paul
                oke, ik ben benieuwd!
                Bart

Comment

Working...