Behringer DCX-2496 met RS-485 bedienen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

Behringer DCX-2496 met RS-485 bedienen

Is er iemand die het gelukt is om een Behringer DCX-2496 middels RS485 te bedienen?
    De DCX heeft een RJ-45 connector tbv RS485, maar wie weet de pinout?
    Kan die ook 2-draads aangesloten worden?
    (In de manual staat niets vermeld, en met Google nog geen resultaten gevonden.) Weet iemand een ethernet <> RS485 te vinden voor een redelijke prijs, en die zeker gaat werken?

(Bedoeling is om de DCX in een amprack te plaatsen, Laptop bij FOH, en via de multi de DCX met RS-485 te bedienen, wellicht in de toekomst draadloos met WIFI...)
  • DJEM
    • Jul 2004
    • 254

Google gooit op de plank, Zoek term: rs485 to ethernet

Na 5 min: http://www.communiports.com/produkte...el1ID=40<br />
    Na 6 min: [url]http://www.delmation.nl/benb/benb_ethernet.htm
    [/url
    Na 7 min: http://www.d-d-s.nl/adeunis-rf1.htm

Aub eet smakelijk![8)]
    Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• DJEM
      • Jul 2004
      • 254

Zie net dat ik wel leuke links geplaats heb maar mezelf als noob vd maand in de aanbieding zet.

Staat in spec's dat deze word bedient via de 9 polige sub-d rs232 connector. De RJ-45 dient puur om een netwerkje aan te leggen tussen verschillende DCX-2496. Dit kan met standaard netwerk kabel.

Dus de vraag is nu in mijn oogjes terug gelegd... heb je de gebruiks handleiding al gelezen.. (had hem even op www tevoorschijn gehaald, staat op pagina 7 bij mij in de pdf)

PS mijn links zijn ook bruikbaar voor rs232 ed
      Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

Ik heb deze uiteraard gelezen.
        Jij hebt dan ook wel op pagina 13 in afbeelding 4.28 gezien dat het ook mogelijk is om de PC met een RS485 verbinding naar de eerste DCX te laten gaan, en vervolgens naar de volgende DCX'en. Wellicht dat je ook bekend bent met het feit dat rs-232 slechts een beperkte afstand af kan leggen, en rs485 een veel langeren.
        Netwerkkabels heb ik genoeg liggen, ik wil graag weten op welke pinnen van de rj-45 op de DCX welke aansluitingen komen van de rs485 en of dit 2 of 4 draads is.
        De links die gegeven zijn, ik heb er veel meer gevonden dan die, maar ik zou graag links willen zien waar in staat hoe ik de DCX middels rs485 met mijn laptop verbind.
        Het liefst via ethernet &lt;&gt; rs485 kastje: mijn laptop heeft standaard geen rs-232.
        Ik denk dat ik Ulli maar een mailtje ga sturen voor de pinout....

Comment

• jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

Gemaild met Behringer:
          (Let vooral op de tijden!!!! Supersnel)
          Response (Christian Eberlein) - 26/08/2004 09.22 AM Dear Jacco Labots,

the RS-485 port uses only PIN 3 & PIN 6.
          A converter from RS232 to RS485 will be not released from BEHRINGER.

We hope that we have been able to help you with this information.

Best regards,

Your BEHRINGER Customer Support Team

Customer (Jacco Labots) - 26/08/2004 08.47 AM Hello,

What is the pin layout of the RS-485 connector on the DCX-2496?
          Does the unit use 2 or 4 wire communication for RS-485?
          What RS-232 to RS-485 convertor does Behringer recommend?

Auto-response - 26/08/2004 08.47 AM

Comment

• DJEM
            • Jul 2004
            • 254

Uhm der staan duidelijk kastjes op vaan rs232 / rs485 &lt;----&gt; ethernet.

Koop 2 van die kastjes hang er een aan de behringer de ander aan de lappetop, cross-utp ertussen en klaar. Meerdere? hang een hubje ertussen.

Comment

• jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

De bedoeling is een kastje met Ethernet in en RS-485 uit bij FOH te zetten, RS-485 via de Multikabel naar AMPS, en de DCX in.

Maar goed, ik ga verder niet over in discusie: ik heb een antwoord van Behringer.

Comment

• JelleC
                • Jul 2003
                • 8

Ik gebruik gewoon een RS232 (serieel) adaptor naar RS485 van KK-systems. In belgie worden deze onder ander verkocht door Ampco (ook gebruikt voor XTA DP226). Met m'n laatste nieuwe laptop moet er wel nog een USB naar RS232 dingetje aan...

Aan de kant van de DCX2496 soldeer je een overgangetje van XLR naar RJ45:
                RJ45 pin 3 (kabeltje groen-wit) = XLR pin 2 (data +)
                RJ45 pin 6 (kabeltje groen) = XLR pin 3 (data -)

Ik heb hier wel een uurtje of 2 achter gezocht: DCX2496 open, kijken welke pinnetjes gesoldeerd zijn... daarna even testen welke de juiste fase is en klaar!
                Ik heb het aan behringer laten weten maar ze hebben de boodschap blijkbaar nog niet algemeen verspreid, spijtig...

jelle

Comment

• jakkes72
                  • Dec 2003
                  • 1015

Bedankt Jelle,

Ik ga nog even verder op zoek naar een Ethernet &lt;&gt; RS-485 convertor/server zoeken en zal het hier melden.

Comment

• amigo
                    • May 2004
                    • 64

Hallo, Ik heb onlangs een pro dcx2496 gekocht en werkt naar behoren.
                    Maar toen ik hem op de laptop wilde aansluiten ging het mis.

Ik had het idee om een "usb to serial" (rs232) te kopen en hiermee het te fiksen, Dit werkt dus niet. De laptop verliest om de haverklap de verbinding.

Omdat de firmware update procedure (naar versie 1.16) in de helft mislukte
                    heeft het me veel geklik op de retry knop heeft gekost, maar het staat er op en het werkt terug

Na wat over en weer gemail met de helpdesk blijkt dat de dcx2496 niet werkt met Vista en het usb to serial ding.
                    Ik heb de dcx2496 aangesloten op een "oude" computer met rs232 aansluiting (dus kabletje rs232 naar rs232) en werkt perfect (updaten van firmware en presets)

nu is mijn vraag of er na 5 jaar (zo oud is dit topic) een pasklaar antwoord gegeven kan worden hoe ik de dcx2496 simpel kan aansluiten op m'n laptop met vista die geen rs232 aansluiting heeft

Mvg Luc
                    Last edited by amigo; 23-09-09, 19:51.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Een USB naar RS232 interface wil heel slecht werken op een processor, jammer dat de huidige laptops het allemaal zonder die RS232 poort moeten stellen. Overigens is er nog een topic over USB/RS232/RS485 verbindingen daarin staat dit linkje van een wel werkend systeem.
                      Mocht je het met een RS232 verbinding willen proberen; bij mij werkte dat probleemloos door een multi van 40 meter.....
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Carl
                        • Nov 2000
                        • 907

Geen pasklare oplossing van mij helaas.
                        Wel de opmerking, dat RS232 onder Vista vaker niet goed werkt, MS heeft deze techniek losgelaten vrees ik.
                        Nou is dat wel een beetje logisch, het is sterk aan het verouderen en USB is best een goede opvolger, hoewel dat zeker ook nadelen heeft.
                        Ik werk nog altijd met XP en ga zeker niet om naar Vista, o.a. vanwege de 232 problemen.
                        Ik gebruik een Dell D830 laptop, gelukkig met interne 232 poort, zonder problemen.
                        Ik weet "als geen ander" dat RS232 nog veel gebruikt wordt, ik kom het nog vaak tegen en werk er zeer regelmatig mee.
                        De theoretisch 15 metergrens kun je inderdaad met een korreltje zout nemen, maar ik ga zeker niet beweren dat 40m. altijd goed werkt. Ik gebruik regelmatig een 12m. lange programmeerkabel op 11500kB, werkt gewoon prima.
                        Wat je het beste kunt doen is gewoon proberen of het werkt, is dat zo, dan heb je geluk, anders omzetten naar 485.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by Carl
                          Geen pasklare oplossing van mij helaas.
                          Wel de opmerking, dat RS232 onder Vista vaker niet goed werkt, MS heeft deze techniek losgelaten vrees ik.
                          Nou is dat wel een beetje logisch, het is sterk aan het verouderen en USB is best een goede opvolger, hoewel dat zeker ook nadelen heeft.
                          Ik werk nog altijd met XP en ga zeker niet om naar Vista, o.a. vanwege de 232 problemen.
                          Ik gebruik een Dell D830 laptop, gelukkig met interne 232 poort, zonder problemen.
                          Ik weet "als geen ander" dat RS232 nog veel gebruikt wordt, ik kom het nog vaak tegen en werk er zeer regelmatig mee.
                          De theoretisch 15 metergrens kun je inderdaad met een korreltje zout nemen, maar ik ga zeker niet beweren dat 40m. altijd goed werkt. Ik gebruik regelmatig een 12m. lange programmeerkabel op 11500kB, werkt gewoon prima.
                          Wat je het beste kunt doen is gewoon proberen of het werkt, is dat zo, dan heb je geluk, anders omzetten naar 485.
                          Er zijn nog wel meer redenen te bedenken om vista niet te gebruiken.
                          Bij mij werkte die 40 meter multi altijd betrouwbaar, nu was dit ook een goeie kwaliteit kabel met een goeie afscherming, dat scheelt ook al heel veel.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• amigo
                            • May 2004
                            • 64

Spijtig dat het op niet een hedendaagse manier kan, Heb vandaag nog een mailtje gehad van Behringer dat het enkel met een rs232 naar rs232 verbinding feilloos gaat werken, op andere manieren geven ze geen garantie van slagen

Dus wordt het zoeken naar een "oude" laptop met rs232.

Dank voor de info, Mvg Luc
                            Last edited by amigo; 24-09-09, 19:34.

Comment

• Graniet
                              • Sep 2009
                              • 33

usb naar serieel

Veel van die USB naar Serieel adapters creeêren een virtuele com poort.
                              Daarom werkt het niet. Wat je nodig hebt is een pcmcia of express card met een serieële aansluiting. Deze geven je een "echte" com poort erbij, net als op de oude laptops.

Greetings
                              Alle problemen van de wereld kunnen opgelost worden met 2 dingen ; WD40 en Gaffa. Als het vast zit en het moet los, WD40. Als het los zit en het moet vast, Gaffa.

Comment

Working...