microfoonkabels solderen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

bij mijn weten zijn altijd de male en female gespiegeld. Wat ook logisch is als ge een 1:1 verbinding wilt.

Comment

• giserke
      • Nov 2003
      • 456

weet ik nu ook [}]

Comment

• giserke
        • Nov 2003
        • 456

je hebt microfoonkabel met 3fase + massa, en 2fase + massa. Wat is het verschil?

Comment

• Pieter Huijgen
          • Sep 2003
          • 766

kabel met 3 aders en een massa kom je voor geluid zelden tegen. Dit soort kabel wordt wel gebruikt voor scrollers in een XLR 4p connector, hier wordt naast het dmx signaal (gnd, hot, cold) ook een 24V voedingsspanning meegestuurd.

Jij zal waarschijnlijk het volgende bedoelen:

kabel met 2 aders en massa is voor gebalanceerde signalen (line, mic e.d.)
          kabel met 1 ader en massa is voor ongebalanceerde signalen (gitaren, keys e.d.)

XLR 3p connector:
          1 = ground
          2 = hot (signaal in fase)
          3 = cold (signaal in tegenfase) --> kortgesloten met ground bij ongebalanceerde signalen
          Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• DJEM
            • Jul 2004
            • 254

Veel tips, idioot, bruikbaar en twijfelachtig...

Gewoon lichtjes vertinnen... beide kanten. Hete soldeerbout even op draad, beetje tin en het vloeit mooi in aders.. op stekkers, drupje erop. Probeer het met zo min mogelijk te doen anders drupt het of gaat het zelfs "overlopen" in en krijg je kortsluiting tussen 2 contactpunten..

Ik zou zeggen. begin bij de basis.. rolletje goed soldeertin.. lekker dun. Een goede bout / station. Niet zi uitzoeken 5 euries gamma geval.

Zelf heb ik een met regelbare temp.. krijg je niet zo snel last van gesmolten stekkers ed...
            Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• berth
              • Apr 2004
              • 52

citaat:Geplaatst door giserke

je hebt microfoonkabel met 3fase + massa, en 2fase + massa. Wat is het verschil?
              De fase op 2 is tegen woordig eigenlijk gebruikelijk.
              Vroeger was er apparatuur waar de fase op 3 zat,met name amerikaanse apparatuur!!
              Tegenwoordig zit alles op 2.

Comment

• Pieter Huijgen
                • Sep 2003
                • 766

citaat:Geplaatst door berth

De fase op 2 is tegen woordig eigenlijk gebruikelijk.
                Vroeger was er apparatuur waar de fase op 3 zat,met name amerikaanse apparatuur!!
                Tegenwoordig zit alles op 2.
                Wat dacht je van Apogee processors en versterkers.... En in het recente verleden ook Klark randapparatuur

Comment

• giserke
                  • Nov 2003
                  • 456

dienen 3fasige + massa niet voor stereo microfoons zoals die van Neumann?

Comment

• BAJ productions
                    • Jul 2003
                    • 587

wil effe 1 ding toe voegen kijk uit met S39 ben hier tegen gekomen dat het eigenpotje weg was en toen op de werk bank lag. wist nie wat het was. en dan doe ik bijna automaties effe een vinger der in en dan proefen.

dit brand op je tong. heb der 2 weken last van gehad!
                    groetjes,
                    Bas

Comment

• giserke
                      • Nov 2003
                      • 456

citaat:Geplaatst door BAJ productions

wil effe 1 ding toe voegen kijk uit met S39 ben hier tegen gekomen dat het eigenpotje weg was en toen op de werk bank lag. wist nie wat het was. en dan doe ik bijna automaties effe een vinger der in en dan proefen.

dit brand op je tong. heb der 2 weken last van gehad!
                      te lange tong? [)]

Comment

• Pieter Huijgen
                        • Sep 2003
                        • 766

dienen 3fasige + massa niet voor stereo microfoons zoals die van Neumann?
                        Ik duid microfoonkabel liever niet aan met fasen. Zoals jij het omschrijft zou je naast de hot en cold nog een fase moeten hebben.
                        3 fasen doet me snel aan krachtstroom aansluitingen denken....

Stereo microfoons worden meestal aangesloten met een 5 polige connector (2 X hot, 2 X cold, 1 X GND) met een verloop naar 2 X
                        XLR 3p

Comment

• jans
                          • Feb 2003
                          • 869

Een kabeltester is een handig hulpmiddel vooral op klus waar geen bankschroef voor handen is.
                          Gebruik hem ook thuis, lekker op een stoel in de zon. Relaxen en werken tegelijk.
                          Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• cobi
                            • Aug 2002
                            • 1083

citaat:Geplaatst door ralph

Ben ik de enige die gewoon een xlr chassisdeel in een BIM box gebruikt?
                            Nee hoor, die ik ook.
                            Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Carl
                              • Nov 2000
                              • 907

Ik gebruik mijn kabeltester als houder, kun je direct na het solderen kijken of je het goed gedaan hebt.
                              @ bas, dat doe ik ook vaak, maar alleen bij meisjes tussen de 17 en 25.

Comment

• elmer
                                • Jul 2003
                                • 139

Leuk solderen in je kabeltester, en idd de eerste kabels kan je nog testen, tot de interne soldeer verbindingen van je tester uiteen valt omdat je het hele zootje te warm hebt gestookt.

Greetz

Comment

Working...