jbl sound power series

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wouter_jp
    • Aug 2003
    • 105

jbl sound power series

beste mede forumers,
    heeft iemand van jullie live ervaringen met de jbl sound power series??
    en dan speciaal de t771 tops en de t749 subs ( 2x18").
    kan deze set 2e hands aanschaffen maar heb nog niet de mogenlijkheid gehad om de set live te horen.
    de set die ik kan kopen bestaat uit 2 subs en 1 top per kant.
    b.v.d voor de reacties.
    wouter
    spelen !!
  • karelg
    • Jan 2003
    • 112

Oeps.
    2subs en 1 top per kant. Dat zal in ieder geval genoeg bass zijn!
    Normaal gebruikt men 1 top, 1 sub per kant.

Ik heb dit systeem al veel redelijk goed horen klinken (ik hou persoonlijk niet zo van combinatie dubbel 15" - 2"). Maar toch ook al een paar keer gehoord en het was niet om aan te horen.

Let wel, subjes hebben [u]minstens</u> 1200W rms nodig.

Comment

• wouter_jp
      • Aug 2003
      • 105

en was dat live of op house feestjes??
      spelen !!

Comment

• MSSS
        • Jul 2003
        • 365

Dus Karelg het ligt volgens jouw aan de tech die het systeem bedient, hoe het klinkt begrijp ik?
        oleole ik heb EV :)

Comment

• LND
          • Jan 2004
          • 100

Wij hebben 40 stacks van dit systeem. (1 stack = 1 T749 + 1 T711)
          Dit is de normale configuratie. Als je 2 subs per kant gaat leggen, zal er inderdaad nogal heel veel sub zijn

We zijn er zeer tevreden van. Goede geluidskwaliteit en vooral, goede output ! Moet je wel op voorhand waarschuwen, zijn niet echt lichte kastjes, is redelijk sleuren...

Als je ze live wilt horen, mail me dan eens, kan ik gerust eens wat data doorgeven.

Leander

Comment

• wouter_jp
            • Aug 2003
            • 105

als ik dan te kort kom kan ik bij jou dus wat bij-huren..
            heb wel eens zo`n set opgebouwd en dat was idd behoorlijk zweten.
            ik ga als het goed is de betreffende set na het weekend 'live'horen.
            spelen !!

Comment

• ears
              • Aug 2004
              • 12

Tja deze kastjes klinken super hoor! Niet zo handig om mee te sleuren? Misschien, maar al bij al toch relatief compact.. 6.3kW met een enkele stack per kant. En in vergelijking met andere systemen hebben deze kasten ook een hoog rendement.

Voordelen: zeer gedefinieerd geluid, zeer sterke druk, heel polyvalent inzetbaar... (zowel PA als fuiven)

Nadelen: na 50m heb je echt wel nood aan kleine delay... definitie in het hoog verdwijnt relatief snel, maar het is dan ook een compleet frontloaded systeem.

En twee subs per top is zeker niet nodig hoor, die subs moeten wij zelfs wat dichtdraaien! Oorspronkelijk is het systeem zo gemaakt dat er aan de sub aan beide kanten een top kast wordt vastgeklikt. Vergeet niet dat die 2x15" heel wat bas produceren. Goeie amps en goed management systeem is wel nodig... Liever een nieuw digitaaltje dan de originele analoge van jbl zelf.

Ter info: voor een hardcore festival (+- 3000 man) gebruiken wij aan beide kanten 4 tops en 2 baskastjes)

Wij hebben dit systeempje ook tweedehands gekocht en het was de beste koop ooit. Jammergenoeg wordt het niet meer gemaakt. En Leander met 40stacks... Goeie dingen he! Groetjes van de buurman :-) Moette gij trouwens niet studeren?

Comment

• wouter_jp
                • Aug 2003
                • 105

klinkt goed,tnx voor alle info!!
                spelen !!

Comment

• leovranken
                  • Oct 2003
                  • 6

ik vind die sound power set goed klinken de dubble 15 vindt ik persoonlijk niet verkeerd maar heeft als nadeel groot en ook zwaar werk zelf met enkel 15 (sp733 dacht ik) maar we missen af en toe een beetje mid-laag meestal in een feesttent van 50m en dat zal je met die dubble 15 niet hebben. We gebruiken zelf de analoge jbl proccesor maar bij voorkeur de dbx480 en uiteraard crown ma versterkers vindt dit zelf een goede combinatie.
                  het zijn niet de nieuwste boxen, maar is nu zeker nog altijd goed, mijn mening doen krijg je geen spijt van.

site is net nieuw wordt nog aan gewerkt.

Comment

• GearSourceEurope
                    • Aug 2010
                    • 3

Hallo Leander

ik zoek wat Algemene Informatie over dit systeem op internet kan ik niet echt wat vinden. mocht jij wat hebben liefst in het engels kan je me dan even mailen op benjamin@gearsourceeurope.com

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Hallo GearSource Europe,

Ik weet niet zeker of hij zijn systeem nog heeft, de post voor die van jou is van 2004...

Succes met je zoektocht! Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

En Leander zijn laatste reactie op dit forum stamt van 2005 dus de kans op een antwoord van hem is niet heel erg groot.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...