Opleiding geluidstechnieker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jailbird
    • Aug 2004
    • 4

Opleiding geluidstechnieker

Ik ben op zoek naar een goede,en betaalbare,opleiding voor geluidstechnieker voor live-sound.
    Kan er iemand mij een organisatie of adres bezorgen?
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

1) welk niveau? hbo, mbo...? je zoekt dus blijkbaar een cursus?

2) al eens de zoekoptie rechtsboven geprobeerd [B)]

Comment

• LND
      • Jan 2004
      • 100

citaat:Geplaatst door jailbird

Ik ben op zoek naar een goede,en betaalbare,opleiding voor geluidstechnieker voor live-sound.
      Ik kan je een zeer degelijke en redelijk betaalbare opleiding aanraden. ALC ! Sinds kort is ALC@cademy los komen te staan van ALC zelf, maar zijn nog steeds dezelfde mensen ... http://www.lgo.be

Opleidingen hebben een zeer goede naam en de apparatuur is up to date... Geen behringer tafeltjes, maar Soundcrafts en Midassen ...

Zeker aanrader !

Comment

• cobi
        • Aug 2002
        • 1083

citaat:Geplaatst door LND

Ik kan je een zeer degelijke en redelijk betaalbare opleiding aanraden. ALC ! Sinds kort is ALC@cademy los komen te staan van ALC zelf, maar zijn nog steeds dezelfde mensen ... http://www.lgo.be

Opleidingen hebben een zeer goede naam en de apparatuur is up to date... Geen behringer tafeltjes, maar Soundcrafts en Midassen ...

Zeker aanrader !
        Dat zou het laatste zijn waar ik op zou letten, het is namelijk niet zo dat er op een midas tafel beter les gegeven zou worden als op een behringer tafeltje. Je kan beter kijken naar welke leraren er voor de klas staan, wat is hun achtergrond, wat hebben zij in het verleden gedaan en zijn ze de laatste jaren ook nog aktief geweest in het wereldje van de geluidstechniek (waardoor ze dus bekent zijn met de nieuwste technieken).
        Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• LND
          • Jan 2004
          • 100

Inderdaad, daar zit zeker iets in...

Maar wanneer je nu de stap zet naar een opleiding ben je er meestal al redelijk in geïnteresseerd en ook wel benieuwd naar de grotere PA's en het materiaal dat daarbij gebruikt wordt. Als je dan kunt kiezen om tijdens je opleiding met professioneel materieel te werken, is dat zeker mooi meegenomen, niet ?

Wanneer je alle mogelijkheden kent van een grotere geluidstafel, zal je toch zeker de mogelijkheden van een kleiner model ook kunnen gebruiken. Er zullen ten slotte gewoon minder functies opzitten, nooit echt meer...

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2139

de muziek o droom in hasselt geeft ook opleidingen op het gebied van geluid.

lesgevers zijn mensen die bij eml enzovoorts hebben gezeten. Niet van de minsten dus.

mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• lifesound
              • Apr 2003
              • 1052

citaat:
              Geplaatst door cobi
              Je kan beter kijken naar welke leraren er voor de klas staan, wat is hun achtergrond, wat hebben zij in het verleden gedaan en zijn ze de laatste jaren ook nog aktief geweest in het wereldje van de geluidstechniek (waardoor ze dus bekent zijn met de nieuwste technieken).
              ik ken er 2 van, en deze zijn dus nog steeds actief...en op de hoogte...

Comment

• Ben SE
                • Jan 2004
                • 17

Ik ben ook op zoek naar een passende, niet te dure opleiding. Surfend op het web kom ik regelmatig SOUNDWORLD in PUTTEN (NL) tegen.
                Heeft iemand ervaring met deze opleidingen.

Comment

• paulheu
                  • Oct 2003
                  • 156

Ik ben op zoek naar een goede,en betaalbare,opleiding voor geluidstechnieker voor live-sound. Kan er iemand mij een organisatie of adres bezorgen?
                  Bied jezelf aan bij een verhuurbedrijf, begin met steken en kabels rollen, houd je oren en ogen goed open en dan gaat het vanzelf (of niet als je 'het' niet hebt).

Comment

• BBQruud
                    • Feb 2004
                    • 43

misschien heb je hier wat aan:[8D][8D]
                    De pagina waar je makkelijk een gratis startpage kunt maken die heel mooi is. Start nu op instab.

Comment

• MB Audiosystems
                      • Aug 2004
                      • 26

Ik zou over het algemeen adviseren om jezelf voor 1 jaar als stagiare aan te nemen. Het geld wat je aan de opleiding besteed geef je aan iemand anders om je in leven te houden. Bij een fatsoenlijk bedrijf moet je zondermeer veel meer kunnen leren dan bij welke opleiding dan ook. Daarnaast neemt zo goed als niemand je in dienst op basis van een opleiding. Wat wel mogelijk is is dat je na je stage ergens blijft hangen omdat het klikt.

Comment

• JelleC
                        • Jul 2003
                        • 8

citaat:Ik kan je een zeer degelijke en redelijk betaalbare opleiding aanraden. ALC ! Sinds kort is ALC@cademy los komen te staan van ALC zelf, maar zijn nog steeds dezelfde mensen ... http://www.lgo.be

LND, bedankt voor de vermelding. Echter toch iets rechtzetten... We werken niet met een behringer tafel maar zeker ook niet met Midas in de cursus. We gebruiken er een Allen&Heath GL2200.

Op www.lgo.be vind je bij de links trouwens de meeste cursussen van enig niveau terug die er in belgie zijn op het gebied van licht en geluid bij live evenementen... denken we.

Ik ben zelf cursusbegeleider bij LGO maar ik ken de andere cursussen niet, dus vraag me niet welke de beste is...

Wat MB Audiosystems zegt is ook wel waar: je zal niet in dienst genomen worden omdat je een opleiding hebt gehad, je zal jezelf altijd moeten bewijzen. Langs de andere kant zorgt een opleiding wel voor een goeie basiskennis. Je kan ook een een uurtje gaten aan drums (moet je aan een echte drummer niet vragen!)
                        Ik kom de laatste tijd toch redelijk wat ex-cursisten tegen die ondertussen in het vak gerold zijn...

1 ding is zeker : er is nog altijd nood aan goeie techniekers!

Jelle

Comment

• lifesound
                          • Apr 2003
                          • 1052

Ha die Jelle...

ik heb gehoord dat wij binnenkort eens mogen samenwerken!

greetz

Joachim

Comment

• Croock
                            • Mar 2004
                            • 29

je zou ook kunnen kijken bij Pop en Media, vooral als je ook nog met muziek bezig bent, is dit echt een aanrader, ik doe het zelf ook namelijk.

Comment

Working...