mag dit? vermogensvraagje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

Zelf heb ik enkele PLXen 3402 en ook al op 2 OHM gebruikt. Gaat zonder probleem. Wat ik niet begrijp is dat iedereen zegt dat de PLXen niet goed zijn voor sub... Heb ik nooit iets aan ondervonden. Geven heeeeeel goede sub bij mij hoor. Hang er misschien ook vanaf welke tafel/processor/speaker...?

Groeten

Kristof

Comment

• Freek Fokker
      • Aug 2003
      • 495

Dan moet je is goed luisteren naar je subs met de toppen uit.

En vervolgens de zelfde subs op een lab of crest. Nu snap je waarschijnlijk waarom dit word gezegd.

De dempingsfactor is volledig verdwenen bij 2 ohm's belasting.
      SR20DET

Comment

• Boi
        • Apr 2004
        • 541

citaat:Geplaatst door stompinne

Als ik dan ik bv volgende speakers aanschaf 2x vibe-30,
        http://www.beglec.com/speakers.html (scroll naar beneden)

+ 2x B1800xpro
        http://www.behringer.com/B1800X-PRO/index.cfm?lang=ENG (klik op 'details')

En rekening houdend met het feit dat je amp méér RMS moet hebben dan je speakers (voorkomen clippen), en ook rekening houdend met mijn bescheiden budget, welke amps raden jullie mij dan aan?
        Off topic
        Zal met een actief X-over moeten en dan bi-ampen, de sub is 8ohm en de top 4ohm dat gaat niet goed passief op 1 amp. Top amp moet een 900w/4ohm leveren en voor de sub een 1200w/8ohm amp.
        groetjes
        Boi
        groetjes

___
        Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• Tofke78
          • Jan 2005
          • 504

citaat:Geplaatst door Freek Fokker

Dan moet je is goed luisteren naar je subs met de toppen uit.

En vervolgens de zelfde subs op een lab of crest. Nu snap je waarschijnlijk waarom dit word gezegd.

De dempingsfactor is volledig verdwenen bij 2 ohm's belasting.
          Nu gebruik ik de subs enkel op 8 of 4 Ohm per kant en deze klinken prima. Vroeger had ik Crown Macrotech en deze klonken helemaal zo goed niet. Nu, ik zou best wel een Powerlight 4.0 willen, maar zou deze zoveel beter klinken?

Groeten

Kristof

Comment

Working...