echo

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zjeten
    • Mar 2003
    • 331

echo

geachte

Ik wil op mijn stem een echo krijgen.Met wel apparaat kan ik dit doen?
    Het zou moeten een toestel zijn waar je een micro op kan sluiten en dan vervolgens aansluiten op de micro ingang van mijn rodec mk3.
    Ik heb gezocht in het forum maar alles gaat meestal om aan te sluiten op pa tafels met send return,dat heb ik dus niet.
    Ik had een STK (vfx-256) en dit lukte goed maar na eens met een verkeerde adapter aan te sluiten doet het toestel niet meer wat ik juist wil,volgens mij is dit toestel ontregeld en heb al een paar keer binnengedaan maar het is nog niet opgelost en wil het weg doen.De nieuwe versie van stk (vfx 256)heeft een echo maar die komt veel te snel na elkaar.
    Het is de bedoeling dat mijn stem zo'n 4 keer herhaalt en de eerste keer even luid gaat zoals ik het zeg en daarna afzwakt.
    mijn budget is rond de 300 euro.

mvg
    jeffrey
  • Orbis
    • Feb 2004
    • 217

de jb systems DE600 lijkt me wat jij zoekt, voor 100 euro ofzo moet dat wel ergens te vinden zijn...

succes ermee
    sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Een Alesis Microverb 4
      Een gebruikte Lexicon...

Allebei zoiezo regelbaar...
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Kijk, ik heb hier toch al een aantal posts op mijn naam staan waarin ik JB Systems verdedig. Helaas ken ik de DE600 niet. Als dit nog steeds vanbinnen hetzelfde toestel is van twee jaar geleden dan geldt er 1 raad: NIET DOEN!!!! Door de gains voldoende open te draaien gaat dit toestel echo toevoegen aan zijn eigen geproduceerde ruis en binnen de twee seconden heb je een fluittoon a la Larsen met reverb! Goed als je spacy geluiden wil creeren maar absoluut niet voor normaal werk.

Let ook op dat de meeste toestellen als ingangssignaal wel lijnniveau verwachten en als uitgang een lijnniveau presenteren. Dit betekent meestal dat je je gains en uitgangsvolumes zo moet regelen dat je signaal/ruisverhouding ZEKER niet optimaal is. Maar het KAN wel redelijk werken (bv: Behringer Virtualizer). Controleer eerst of voor je een toestel koopt of het inderdaad een voldoende ingangsrange heeft in de technische gegevens van de handleiding.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

leuke en eenvoudige lexicon moet lukken voor die prijs...
          zit je direct goed
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Orbis
            • Feb 2004
            • 217

ik heb hier nog ergens een de600 liggen, kan me niet herinneren dat die problemen gaf, praktisch toestelletje...
            sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

probeer een yamaha spx-50, 90, 900 of 990 te krijgen. Daar kun je nog veel meer leuke dingen mee doen, zoals pitch-shift, chorus, etc.. Mail ff anders...

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Mischien is de Vocal 300 van Digitech iets voor je. Dit apparaat is bedoeld om op de manier die jij in gedachten hebt aangesloten te worden. Het apparaat heeft namelijk in/out op XLR zitten en een eigen pre-amp waarvan de gain op een fysieke pot te regelen is.

Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• zjeten
                  • Mar 2003
                  • 331

alvast bedankt voor vele reacties!
                  hoe noem je dit eigenlijk ,je stem 4maal laten terugkomen.
                  is dit echo,of reverb,of ...
                  en liefst een toestel dat ik kan inbouwen in mijn flightcase.
                  daarom geen pedaal!!
                  als er nog sugesties of raad is,laat maar komen

dank bij voorbaat
                  jeffrey

Comment

• neeltje
                    • Apr 2003
                    • 295

in het mooi pa's noemt men dat delay.
                    Nog effe denken: anders kan je een goedkope voorversterker kopen en een klein fx-apperaatje tussen de fx-loop zetten. Dan zit je teminste al op lijnniveau. Op ebay belgie staat een joemeek te koop geloof ik, je moet zelf maar eens zoeken. Joemeek heeft van die kleine pre-apms, presonus, art, dbx, mam, behringer waarschijnlijk ook (die hebben alles, of toch bij benadering).

Je moet zelf eens zoeken. Wat je nodig hebt is een preamp. Die versterkt je micro-signaal naar lijn. Vervolgens kan je een fx-toestelletje in, en dan naar een lijningang op je rodec.
                    "En Go"

Comment

Working...