amp in protect

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • )jeroen(
    • Jan 2001
    • 546

amp in protect

Hallo

Er ligt hier een IMG Stage Line versterker, de STA-162. Als ik de versterker aan zet dan gaat het protect lichtje branden, en het blijft aan. Weet iemand of er in de amp een schakelaar zit (of zoiets) waarmee je dit weer uit kan zetten? Aan de gebruiksaanwijzing heb ik niks.

Misschien heeft iemand anders hier ook al mee te maken gehad?
    Gr.

)jeroen(
  • djsjoerd
    • Sep 2002
    • 58

Als protect brand is er een defect in de versterker, hier zit dus geen knopje op om dit uit te zetten, je zult hem moeten laten repareren vrees ik of een nieuw beesie kopen.

Comment

• FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

Eerst maar es checken of er geen kortsluiting in de speakerkabels of signaalkabels zit en of de spanningstoevoer goed is..

EN of het beestje genoeg lucht krijgt.. Wegbrengen kan je alijd nog.
      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• JVS
        • Mar 2004
        • 317

Als je ALLE kabels behalve het netsnoer los hebt getrokken en hij vertoont het probleem nog steeds bij inschakelen, dan is er echt iets stuk.. Meestal een (flinke) DC-offset tussen de eindtorren.. (Is hij te heet geweest door verkeerde belasting of onvoldoende koeling ?? )

Joost

Comment

• )jeroen(
          • Jan 2001
          • 546

Er stond een kant aangesloten op 4 ohm (GEEN bridge). Ik vermoed dat hij de clip is ingegaan, máár dan zou ik denken dat de limiter z'n werk heeft gedaan, en dat de versterker daardoor in de protect is gegaan. Ik dacht daarom ook dat de versterker vanzelf weer aan zou gaan na een tijdje. Als de koeling een probleem zou zijn geweest, dan zou de versterker vanzelf weer moeten gaan werken volgens de manual.
          Gr.

)jeroen(

Comment

• JVS
            • Mar 2004
            • 317

Wat clippen moet hij tegenkunnen.. Wat wel vaker het geval is bij de wat goedkopere eindtrappen is dat de thermische beveiliging / ventilatorschakeling fysiek net wat verder van de eindtransistoren van het ene kanaal dan van het andere kanaal verwijderd zit. Dan kunnen je eindtorren van dat ene "verre" kanaal allang overleden zijn alvorens de sensor (ver weg ergens) een overtemperatuur voelt als je net dat ene kanaal gebruikt......

M.a.w. -> reparateur opzoeken !

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

... dit heb ik mijn jarenlange carriere als hersteller toch nog nooit meegemaakt. Die sensors zitten zelfs bij rechttoe rechtaan toestellen uit China op een redelijk verantwoorde plaats. Dat de schakeling zelf verder zit maakt dan voor de rest niets uit. Ik vermoed ook defecte transistors op de uitgang of wat ook wel eens durft voorkomen: 1 defecte elco of 1 defect weerstandje... dat zijn dan herstellingen van 5 cent onderdelen en 60 euro werkuren...
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• JVS
                • Mar 2004
                • 317

citaat:Geplaatst door laserguy

... dit heb ik mijn jarenlange carriere als hersteller toch nog nooit meegemaakt. Die sensors zitten zelfs bij rechttoe rechtaan toestellen uit China op een redelijk verantwoorde plaats. Dat de schakeling zelf verder zit maakt dan voor de rest niets uit. Ik vermoed ook defecte transistors op de uitgang of wat ook wel eens durft voorkomen: 1 defecte elco of 1 defect weerstandje... dat zijn dan herstellingen van 5 cent onderdelen en 60 euro werkuren...
                Ik ben al meerdere keren tegengekomen (merendeel "china"-amps) dat op één lang koelblok in de lengterichting (van voor naar achteren door het apparaat) beide kanalen aan één zijde zaten gemonteerd. Helemaal achteraan in een hoekje zat dan een clixon verscholen, vaak juist voor de ventilator... En dan is het niet zo moeilijk om het voorste kanaal lekker op te stoken...

Het probleem wordt dan ook nog eens vaak versterkt door gebruik van een zo dunwandig mogelijk koelprofiel wat de warmteoverdracht naar de sensor/clixon sowieso al niet ten goede komt..

Comment

• )jeroen(
                  • Jan 2001
                  • 546

Ik heb al gezien wat er aan scheelt. Ik denk dat het dat is wat jij zegt JVS. Aan de zijkant zit van voor naar achter een koelprofiel en achteraan zitten 2 onderdelen die half wit half zwart zijn .

Gr.

)jeroen(

Comment

Working...