Welke comp/limit voor mijn doeleinden?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djkoen
    • Nov 2002
    • 85

Welke comp/limit voor mijn doeleinden?

Hallo,

Pasgeleden is mijn tweeter in de verhuur opgeblazen. Teminste, het diafragma opgeblazen. Tja kost toch weer een 160euro. Nou heb ik van de TD van mijn dealer gehoord dat dat kwam door het clippen van mijn versterker. De amp is namelijk 450watt terwijl de speakers 1400watt zijn, dus door vermogen komt het niet. Ik wil dus een com/limiter die het signaal indrukt als de mixer te hard uitstuurt. Nou vraag ik me af welke comp/limit hier geschikt voor is. Om even kwaliteit aan te geven: Meestal wordt er een Dateq Mixer gebruikt en een Peavey Geluidsinstallatie.

Kan ik dan af met een Behringer ding, of toch verstandig om even te sparen voor een DBX?

Alvast bedankt!

Koen.
    Sound Projects Master Blaster: Beetje vreemd, maar wel lekker.
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Het probleem is meer het feit dat jou versterker te ligt is t.o.v.jou luidsprekerkasten
    maar goed als je moet kiezen tussen behringer of DBX ( de laatste dan )
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Ben het met sis eens.

Ik zou kijken naar een juiste versterker bij jou speakers. Maar als je dus de keuze hebt dan inderdaad een DBX nemen. Bijvoorbeeld eens kijken naar de 166XL. Heb je behalve een compressor/limiter ook nog een gate in zitten.

Comment

• djkoen
        • Nov 2002
        • 85

Inderdaad, natuurlijk een zwaardere amp. Maar deze huur ik weleens bij. Maar ik wil toch graag deze amp kunnen gebruiken met deze speakers. Natuurlijk weet ik zelf wel dat ik niet met een dikke clip uit moet sturen, maar mensen in de verhuur kijken niet zo nou...

Iemand nog alternatieven op DBX en Berhinger na? Alesis?

Alvast bedankt!

Koen.

Comment

• Rademakers
          • Jul 2003
          • 1281

citaat:Iemand nog alternatieven op DBX en Berhinger na? Alesis?
          Misschien handig als je het budget noemt? Je noemt de merken ook in oplopende prijsorde overigens. Ik gebruik zelf de DBX 166XL en ben er erg tevreden mee (meer als met de limiter op mijn Behringer CX3400).

Mvg Johan

Comment

• nightline
            • Oct 2002
            • 1001

Inderdaad, die DBX 166LX is een prima compressor/limiter, echter het probleem met dit soort apparaten is dat iedereen er aan kan draaien.
            Mijn voorkeur gaat in deze gevallen uit naar een apparaat welke met een paswoord kan worden afgesloten. Een erg goed en betaalbaar apparaat is de Altodrive 2.3 of 3.4, heb je meteen een goede cross-over,delay en parametrische eq's. Als je dit apparaat ipv een super-X van Behringer probeert merk je meteen hoe die Super-X je laagweergave vergalt.

Groeten

Jack
            Powered by AudioMadness....

Comment

• MSSS
              • Jul 2003
              • 365

In wat voor een prijsklasse moet ik denken bij die alto's? Want het is toch wel erg praktisch dat het apparaat kan worden afgesloten met een password.
              oleole ik heb EV :)

Comment

• Reemski
                • Dec 2001
                • 690

Wat voor speakers zijn het.

Als ik Peavey hoor en 1400 watt, dan denk ik aan de Hisys serie. En bijvoorbeeld de Hisys 4xt kan 1400 watt program hebben volgens Peavey, maar ik durf het niet.

Comment

• Sjörske
                  • Jun 2003
                  • 55

Je hebt ook van die dekseltjes van 1 of 2 HE, die je over je comp/limiter heen kunt schroeven. Dan kan niemand er meer aan. De mensen die er niet zo veel vanaf weten zullen dit er echt niet afdraaien. Wij hebben die dekseltjes ook over onze limiters, crossovers ed heen zitten. Nog nooit last mee gehad.

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Heb je een bepaald budget voor je compressor/limiter?
                    Als je die nu eens noemt dan kunnen wij je misschien verder helpen met alternatieven in die prijsklasse. We kunnen hier van alles opsommen van Behringer tot Klark Teknik maar is denk ik niet allemaal even nuttige info voor jou. En vind jij het praktisch dat het apparaat kan worden afgesloten met een password etc.

Comment

• djkoen
                      • Nov 2002
                      • 85

Idd, sorry ik moet meer info geven.

Mijn budget is eigenlijk tot 200euro. Dus een DBX zal hier wel inpassen, maar ik wil eigenlijk zo min mogelijk uitgeven. Dat mensen aan de knopjes kunnen draaien heb ik al iets op bedacht:

De Amp + connectorplaatje zitten aan de voorkant van de kist, de compressor plaats ik aan de achterkant van de kist en die deksel zet ik met 2 slotjes vast. Vanaf de voorkant kun je ook niet de XLR'en uit de compressor trekken.

Dush.... Ik hoop zo voldoende info te hebben gegeven. En ik heb trouwens HiSys3XT speakers. 1400watt durf ik ook niet aan, maar 1000watt kunnen ze lekker verwerken hoor!

Groeten, Koen.

citaat:Geplaatst door vasco

Heb je een bepaald budget voor je compressor/limiter?
                      Als je die nu eens noemt dan kunnen wij je misschien verder helpen met alternatieven in die prijsklasse. We kunnen hier van alles opsommen van Behringer tot Klark Teknik maar is denk ik niet allemaal even nuttige info voor jou. En vind jij het praktisch dat het apparaat kan worden afgesloten met een password etc.

Comment

• Rademakers
                        • Jul 2003
                        • 1281

De DBX 166 XL koste me destijds 369 euro?, thans in de aanbieding bij f**dback voor 279. Alles daaronder leidt geheid tot Behringer (of dap).

Mvg Johan

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

Sorry djkoen maar tot 200 eurie zijn we inderdaad snel klaar. Van DBX heb je dan hooguit de 266 XL (is hier en daar in de aanbieding voor onder de 200 eurie weet ik) en verder blijft dan Behringer over. Niet veel keus dus met jou budget.

Comment

• nightline
                            • Oct 2002
                            • 1001

citaat:Geplaatst door MSSS

In wat voor een prijsklasse moet ik denken bij die alto's? Want het is toch wel erg praktisch dat het apparaat kan worden afgesloten met een password.

Even uit m'n hoofd, ca. 360,- euro excl.BTW voor de 2.3. Heb je meteen 3 Peq's per ingang en 4 Peq's per uitgang.

Groeten

Jack