Drummonitor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mkorsten
    • Jul 2004
    • 7

Drummonitor

Heeft er iemand van jullie nog tips voor het aankopen van een drummonitor.Deze zal dan gebruikt worden voor getriggerde drums.
    Het module wat daar bij gebruikt wordt is een TD20 van Roland.
    Gebruik er nu 2 Axys U88 voor,maar zoek een kleiner systeem dat ook goed werkt.Mvg Maikel
  • Juce
    • Aug 2001
    • 203

is het de bedoeling als montitor voor bij live optredens?
    dan heb je wel behoefte aan een degelijke monitor met genoeg vermogen.
    Wij gebruiken steeds een CC30 van MP-audio, maar ja, dat zijn redelijk grote kasten.

Is het de bedoeling voor thuisgebruik?
    Aangezien je al materiaal van Roland gebruikt: roland heeft zijn eigen monitor systemen voor drums, bv de PM-3.

Juce

Comment

• ljanton
      • Sep 2003
      • 373

tjah ...

wij hebben voor onze drums de TDA-700 en de PM1
      die doen het alletwee echt goed ... zijn van roland ...
      je moet zelf maar zien ...
      de TDA-700 vindik nu niet bepald voor thuis ... hehehe
      als je op de website van roland gaat zien snapje waarom

greet'zzz ljanton

Comment

• Daan Hoffmans
        • Aug 2000
        • 1225

Ik weet niet hoe grot die kastjes van Axys zijn met z'n tweeen, maar maar ik heb al heel wat drummers gelukkig zien zijn met een LA325 van EAW.
        <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• purplehaze
          • Jul 2004
          • 692

Hoi,
          gewoon in-ears met een stageshaker onder je drumkruk,
          dan heb je perfect geluid en weinig extra herrie op het podium waar de zaalmix(er) vaak weer last van heeft.

groeten, Michel

Comment

• badboyscrew
            • Aug 2000
            • 304

Dan moet de drummer wel een shaker willen ken er genoeg die dat niet willen.
            groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• mkorsten
              • Jul 2004
              • 7

Inear is niet wat ik zoek.Niemand werkt met inear bij de band.
              Het blijft de bedoeling dat de rest mij wel blijft horen.
              Die Ayxs kasten hebben de zelfde formaat als een Axys source
              bas of topkast.

Comment

• purplehaze
                • Jul 2004
                • 692

Hoi,
                die AXYS U88 zijn nogal fors en vierkant om te gebruiken als drummonitoren, het wordt dan meteen een drumfill waarbij je ze op elkaar stapelt, en zo eigenlijk veel te veel power over hebt, wat niet nodig is want je zit er maar een meter vanaf tenslotte.
                Ik zou uitkijken naar een actieve 12" 1" combinatie die als wedge te gebruiken is, en als je het luxe wilt hebben kun je er 2 gebruiken, 1 links en 1 rechts.
                bv: mackie srm-450/ jlb eon15/ lem d-400 of zo iets.

grtz michel

Comment

• som
                  • Nov 2002
                  • 787

wat ik meestal zie zijn toch redelijk forse monitoren bij drum,
                  vaak die kast die daan ook al voorstelde of zijn voorganger;

ftp://ftp.eaw.com/Loudspeaker_produc...es/FR253HR.pdf

Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• purplehaze
                    • Jul 2004
                    • 692

het ligt er ook een beetje aan of je zelf met het spul moet gaan zeulen of dat dat voor je gedaan wordt

Wat mij betreft gewoon een actieve 12incher, het sublaag komt vanuit de zaal wel aanwaaien.

Comment

• sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

citaat:Geplaatst door som

wat ik meestal zie zijn toch redelijk forse monitoren bij drum,
                      vaak die kast die daan ook al voorstelde of zijn voorganger;

ftp://ftp.eaw.com/Loudspeaker_produc...es/FR253HR.pdf

Mocht je aan zoiets als dit denken dan zou ik toch liever voor de LA325 gan die Daan voorstelde. Voordeel: Een LA heeft direct de juiste hoogte, een FR moet opgehoogd worden.

Maar je zocht wat kleiners...

een 12/1 kastje en een stageshaker aan je drumkruk mischien? Moet zeggen dat ik nooit met stageshakers te maken heb gehad, maar als ik alle verhalen mag geloven, werkt het erg goed. Lijkt me een erg compact systeem zo. Als je echt een compact systeem zoekt en je hebt (evt dmv huren) de mogelijkheid dit te testen, zou ik het zeker proberen.
                      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Sander Scheepstra
                        • Oct 2000
                        • 112

Hoi,

Ik gebruik een Community XLT525, twee maal 15", een maal 5" en een 1" drivertje, op een kantje van een Lab4000, is gelijk de goede hoogte en geeft ook voldoende laag.
                        Het kastje is betaalbaar, goed hanteerbaar en je hoeft dus niets te stapelen.

Groet,

Sander

Comment

• the_joker_503
                          • Jul 2004
                          • 1

De Roland PM-3 stereo ... voor bijvoorbeeld de V-drums.
                          Veel punch, blijft overeind als de bass naast je gaat spelen.

go.home@planet.nl

Comment

• mkorsten
                            • Jul 2004
                            • 7

heb al eens n kleinere opstelling geprobeert.
                            T waren 2 JBL EON 15.Dat gaat inderdaad nog helemaal niet zo verkeert.
                            Ik merk wel dat ik kwa laag erop in moet leveren.
                            Maar dat komt omdat die Axys kasten n 18" hebben die niet zo snel overkill krijgen als die 15" van de EON.
                            Maar al met al gaat dat niet slecht.
                            Verder zijn alle tips hierover nog steeds welkom.

Comment

• meyerfreak
                              • Mar 2004
                              • 142

Zelf ben ik gek op een Meyer USW met een UPA 2-P erop, voor jou past het waarschijnlijk niet in het budget, maar waar je dus op moet letten is de afstraling van het topje (vandaar dus een UPA 2-P en geen 1-P) i.v.m overspraak.

Wat je als drummer nodig hebt in het laag is punch en geen rommelig laag, daarom zou ik eerder kiezen voor een dubbel 15 inch dan een enkel 18 inch sub. verder vind ik een stevige 12 inch top (zoals een UPA, LAN LH12, soundproj. SP 2 etc. etc. ) ruim voldoende headroom hebben in het mid en hoog.[8D]
                              ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

Working...