UItval probleem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaasper
    • Mar 2003
    • 38

UItval probleem

Beste Collega's,

Als versterking voor PA en disco gebruiken we voor het hoog per kant een MACKIE m1400 gebrugd en voor het laag per kant een ZECK pt-9 gebrugd.Voor deze versterkers zit nog een behringer cx 3400 x-over.
    nu is mijn probleem dat bij een singnaal onder of rond de -20 db op de mackie versterkers het nog wel is wil voorkomen dat één kant wegvalt.Omdat ik er vanuit ging dat het aan één MACKIE lag heb ik deze omgeruild voor een nieuwe jongere mackie.(het was ook steeds dezelfde mackie die uitviel)(de bovenste in het rack)
    Het probleem was nog steeds niet opgelost en ik ging twijfelen aan de x-over . nu er sinds afgelopen weekend een nieuwe x-over in het rack zit is het probleem nog steeds niet opgelost.
    Ik weet echt niet meer waar ik moet gaan zoeken of dingen moet gaan veranderen.Zou het kunnen komen door een kwaal van de MACKIE versterkers of zou het kunnen komen omdat de mackie's recht bovenop de ZECK versterkers liggen in t rack? (verschillende spoelen/werkingen en dergelijken??) of de mixer???

PS: als een mackie uitvalt valt er dus géén zeck uit.
    het is dus puur één kant van de tops die uitvalt.

Wie kan mij helpen of heeft een idee?

Met vriendelijke groeten,

Jasper
  • Husss
    • Jul 2003
    • 220

Beste Jasper,

denk dat het probleem na je M1400 zit. Kan een kabelfout zijn of een (impedantie) fout zijn in je top. Op het moment dat je versterker wat vermogen moet gaan leveren gaat ie dan de protect in??

Husss

Comment

• Jaasper
      • Mar 2003
      • 38

De kabels zijn net nieuw (2x 2,5 mm2), impedantie van de spaeker is 8 ohm en de speaker die uitvalt doet het juist wél goed en constant als het signaal boven de -20 db komt op de versterker (komt dus terug als ik een signaa " stoot" geef).....dus echt en raadsel voor mij....

jasper

Comment

• Davy Gabriels
        • Aug 2002
        • 819

Mackie gebrugd op 8 of 4 ohm? In brug spelen op 4 ohm kan je vergeten met deze dingen.Voeding is hiervoor te licht bemeten.

Comment

• Jaasper
          • Mar 2003
          • 38

De mackie staat gebrugd op 8 ohm. (heb voor elke top per kant dus een mackie gebrugd staan)

Jasper

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

slechte voedingskabel van de Mackie? Dit zou het geval kunnen zijn indien ze in het begin uitvallen maar als je eens een goede "stoot" hebt gegeven niet meer.
            En Zeck valt nooit uit, zeker die PT reeks is onverwoestbaar.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• jgeer
              • Jan 2003
              • 27

Beste Jasper, in eerste instantie zou je zeggen sat er iets is met de inputtrap van de 1400 (een los contact of slechte potmeter), hierdoor springt het signaal over wanneer je het volume harder zet (meer mV's). Maar aangezien je de 1400 vervangen hebt, kan dat dus niet echt. De Xover heb je ook al vervangen dus die is het ook niet. Het enige wat het nog zou kunnen zijn is de bekabeling van de xover naar de 1400 versterker of je aanluitpaneel van de lsp's (of in het uiterste geval de aanluitingne van de topkast). Succes

Comment

• JBL-QSC-DBX
                • Apr 2003
                • 381

Kwam ik tegen op Heuff, als dit van jou is ga ik ervanuit dat je zelf overtuigt bent van de goede werking van de Mackies, maar je wil er toch vanaf?

citaat:Jasper(81.58.170.32) schreef op Mon Jul 12 17:22:20 2004: AANGEBODEN: 2x MACKIE m1400 versterkers in perfecte staat. Mail je bod.... mar_jas@zonnet.nl
                [?][?][?]
                Timescape.nl

Comment

• MSSS
                  • Jul 2003
                  • 365

oeioei
                  oleole ik heb EV :)

Comment

• JBL-QSC-DBX
                    • Apr 2003
                    • 381

Hoho, begrijp me niet verkeerd he, probeer niemand te dissen hier, maar ben wel benieuwd of dit ten eerste "onze" japser is, en of hij ervan uit gaat dat de Mackies niet de oorzaak van zijn probleem zijn. Wij hebben het ook een keer gehad, aan een kant bass wegvallen om onverklaarbare redenen. Bleek uiteindelijk kapot potje te zijn in Behringer xover. Wel vervangen en van winkel ruilapparataat gehad, dus verder niet veel slechts over behringer, maar viel me wle tegen. was nieuw uit doos!
                    Groetem
                    Timescape.nl

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4516

Kapotte behringer X-over nieuw uit doos ben ik ervaringsdeskundige in. [V]
                      lekker belangrijk!

Comment

• JBL-QSC-DBX
                        • Apr 2003
                        • 381

Heb het vaker gehoord ja.... Die we overigens nu hebben doet het nog altijd goed. Ook behringer, maar daar ging het topic niet over, moet niet een zoveelste behringer topic worden, ben benieuwd of Japser al nieuws heeft!
                        Timescape.nl

Comment

• Jaasper
                          • Mar 2003
                          • 38

Beste collega's,

Alle apparatuur is goede staat, en de mackies doen het los gewoon perfect.
                          Ze gaan er zowiezo uit vanwege andere topkasten en nieuwe ZECK pt versterkers maar tot die tijd moet mijn set gewoon naar behoren functioneren natuurlijk.
                          de vraag is gewoon waar die storing kan zitten.(buiten de mackie's dus)

groeten,

Jasper

Comment

• Husss
                            • Jul 2003
                            • 220

Beste Jasper,

Wat ik bedoelde met impedantie fout is het volgende:
                            Het komt wel eens voor dat een speaker door een verkeerd ontworpen filter of een (deels) defect filter een dip krijgt in de impedantie bij een bepaalde frequentie. wanneer jouw versterker dan moet werken ziet ie dus een te lage impedantie. en gaat je amp in de protect.
                            Dit is na te meten met een meetcomputer (CLIO) Je zou dan beide kastjes moeten meten en de grafieken vergelijken.

Succes,

Husss

Comment

• Husss
                              • Jul 2003
                              • 220

als het signaal terugkomt nadat je de versterker even flink instuurt kan het idd een slecht kontakt zijn

Comment

Working...