Peavey of Behringer

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mr. M.
    • Jun 2004
    • 10

Peavey of Behringer

Halloow allemaal,

Ik ben bezig een kleine PA op te bouwen. Ik ben nu toe aan het aanschaffen van speakers. Deze zullen niet zo vaak (denk aan max. 1 keer per maand) gebruikt worden om een bandje te versterken voor ongeveer 100 tot maximaal 200 man en verder af en toe voor kleine feestjes tot 50 man.
    Ik twijfel nu tussen een Behringer set, bestaande uit een B1220 topje en een B1800X subje per kant, en een Peavey set met een Pro 15 top en een Pro Sub per kant. De set zal bi-amped aangestuurd worden.

Specs:
    -Behringer B1220: 12”+1”, 200W RMS, 8Ohm, 50Hz - 18kHz, 95dB SPL
    The page you're looking for doesn't exist or has been moved.

-Behringer B1800X: 18”, 400W RMS, 8Ohm, 42Hz – 250Hz, 98dB SPL
    The page you're looking for doesn't exist or has been moved.

-Peavey Pro 15: 15”+1”, 250W RMS, 4Ohm, 50Hz – 22kHz, 98dB SPL

-Peavey Pro Sub: 15”, 250W RMS, 4Ohm, 45Hz – 300kHz, 98dB SPL

Nu vraag ik gebruikers ervaringen met de 2 setjes (over die Peaveys heb ik hier op het forum helaas nog niks kunnen vinden) en eventuele alternatieven is dezelfde prijsklasse.

Groet,
    Michiel
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Eerste indruk, uitgaand op gevoel...Peavey....Zover ik weet, het enige slechte wat Peavey ooit gemaakt heeft is 'Eurosys' En dan kijk ik niet naar de klank, maar wat het spulletje kan/kon. Want Eurosys & HiSys is speciaal ontwikkeld voor de Europese markt, dus ook klankmatig aangepast.. Aan de site te zien is dit ook Europees aan gepast, ik hoop wel dat ze dat beter gedaan hebben dan Eurosys...
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

'k heb zelf 2 Peavey 2Rx 15inch 1inch speakers, zijn goed. Zowel klankmatig als montage.
      Een collega heeft al 10 jaar diverse setjes Peavey. Is zeer tevreden, vooral vergeleken met de kostprijs.

Comment

• Jeroen
        • Aug 2000
        • 1021

Zou je dit niet posten in zelfbouwforum? [}][}]
        Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• Reemski
          • Dec 2001
          • 690

citaat:Geplaatst door Jeroen

Zou je dit niet posten in zelfbouwforum? [}][}]
          Waarom zou je de aankoop van fabriekskasten nou in het zelfbouwforum plaatsen?

Comment

• Beldog
            • May 2004
            • 140

Zelf heb ik jaren met Peavy gewerkt; SP4, SP2, 1545. Misschien niet het beste qua klank, maar oerdegelijk. De BW-speakers zijn echt wel heel degelijk, ik weet echter niet of die gebruikt zijn in de set die u interesseert.

Comment

• speakerfreak
              • May 2002
              • 1446

de genoemde speakers zijn dan natuurlijk totaal niet te vergelijken met deze serie...

zou normaliter ook peavey zeggen maar in dit geval niet, alleen al omdat in de peavey piezo zit en inde behringer een *echte* driver
              Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Mr. M.
                • Jun 2004
                • 10

citaat:Geplaatst door speakerfreak

de genoemde speakers zijn dan natuurlijk totaal niet te vergelijken met deze serie...
                idd, dit is een goedkope serie van Peavey (sub en top zijn allebei €185 p/st), pas in de duurdere versie zit een Black Widow woofer

citaatmdat in de peavey piezo zit en inde behringer een *echte* driver
                op de site staat '1'' (25mm) Compression driver', is dat dan een piezo driver?

Groet,
                Michiel

Comment

• od
                  • Feb 2004
                  • 138

B1800x en B1220 gebruik ik voor kleine P.A. in cafe's enz....
                  ben daar zéér tevreden over. zelfs de artiesten verschieten er soms van welke kwaliteit er uitkomt. Geheel wel versterkt met QSC PLX 3002
                  Volgens mij zeker een aanrader voor zo'n kleine dingen. Voor grotere zaken ??????? zijn er andere en véél betere systemen

Comment

• Mr. M.
                    • Jun 2004
                    • 10

citaat: Geheel wel versterkt met QSC PLX 3002
                    1 amp? Dus geen actieve crossover? Ik ben van plan d'r 2 versterkers en een crossover bij te kopen.
                    citaat: Voor grotere zaken ??????? zijn er andere en véél betere systemen
                    Weet ik, alleen hebben die systemen andere en véél hogere prijzen

Comment

• Boi
                      • Apr 2004
                      • 541

De peavey set heeft zich al lang bewezen als degelijk en goed.
                      groetjes

___
                      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• Andree
                        • Aug 2001
                        • 119

Ik heb twee van die Peavey Bassen.
                        Bevallen me prima. Er boven gebruik ik 1 of 2 topjes (k112 dap)
                        Pas een lekker feestje gedraaid bij de Almeerse Reddingsbrigade.
                        Kijk maar op hun site. Beste te zien bij de "kinderdisco".
                        Groet

Andree
                        Het kan in Almere

Comment

• Boi
                          • Apr 2004
                          • 541

Ik ken de Behringer kasten en die van Peavey. Ik zou de Peavey nemen voor het geld, zeker omdat je ze weinig gebruikt en er over 2 of 5 jaar ook nog plezier van wilt hebben.
                          groetjes

___
                          Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

Ik denk dat de Op na een half jaar toch wel een keuze heeft gemaakt
                            We're ready to party, are you?

Comment

• Mr. M.
                              • Jun 2004
                              • 10

Goed gedacht Het zijn de Peavey's (in combinatie met 2 loodzware PV800 en een Behringer crossover) geworden en tot nu toe ben ik er zeer tevreden over.

Comment

Working...