Professionele MD speler

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

Koop GEEN profesionele MD.

Koop een 2 leuke consumenten Sony's (een voor afspelen en een voor spare). Bouw ze mooi in, in een kistje. Waarschijnlijk gaan deze MD's net zo lang mee als een Tascam, Denon of ander duurder merk. En als zo'n MD kapot is hoef je ook niet zo lang na te denken, gooi je hem gewoon weg wat hij kost namelijk ergens rond de 250 euro ipv de 1000 euro die je voor een Denon betaald.

Qua sound hoor je live het verschil echt niet tussen een dure en een goedkope MD. En de Sony's hebben ook gewoon auto pauze en dat soort gein, net zoals de duurdere exemplaren van Denon en andere merken.

Kortom, je zou wel gek zijn om die dure MD-spelers te kopen.

Haje,
    Cobi

Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

citaat:
      IS sony de uitvinder? ik dacht dat Yamaha de compressie algoritmes heeft ontwikkeld.

Shoot me if i'm wrong!

Groet,
      Ward

De MD speler is toch ontwikkeld door verschillende fabrikanten die met elkaar hebben samen gewerkt?

Groeten,
      Cobi

Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• denkomieken
        • Jan 2004
        • 111

citaat:
        hij schiet in stress, maar hij neemt toch verder op hé? Dat hebben we ook al gehad met een sony-MD. Die was van een kerel die die zelf bijhad. Wij hebben een typenummer lager, en die heeft daar geen last van ... raar dus.

Dat kan wel eens kloppen. ik heb zelf al voor dit probleem gestaan bij een optreden. De MD-speler weigerde de MD van de artiest te nemen. Dit lag gewoon aan het type van MD-speler(sony consumer). Er is namelijk een slechte reeks gemaakt ik geloof dat het de 300reeks was en die skipt soms dat de stukken eraf vliegen. Na lang zoeken hadden we het probleem nog steeds niet te pakken. Dus maar een andere, nieuwere MD-speler (sony 500 reeks) en de MD speelde gelijk dat het niets was.

Zo zie je maar[8)]
        ik zeg altijd--> geen klank zonder drank

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

citaat:Geplaatst door cobi

Koop GEEN profesionele MD.

Koop een 2 leuke consumenten Sony's (een voor afspelen en een voor spare). Bouw ze mooi in, in een kistje. Waarschijnlijk gaan deze MD's net zo lang mee als een Tascam, Denon of ander duurder merk. En als zo'n MD kapot is hoef je ook niet zo lang na te denken, gooi je hem gewoon weg wat hij kost namelijk ergens rond de 250 euro ipv de 1000 euro die je voor een Denon betaald.

Qua sound hoor je live het verschil echt niet tussen een dure en een goedkope MD. En de Sony's hebben ook gewoon auto pauze en dat soort gein, net zoals de duurdere exemplaren van Denon en andere merken.

Kortom, je zou wel gek zijn om die dure MD-spelers te kopen.

Haje,
          Cobi

toch ff een opmerking : de consumenten reeeks hjeeft wat minder zwaar gesoldeerde verbindingen, dunnere pcb, etc. Gaat dus ontheroad wel eerder naar zijn gallemiezen dan de pro, met veel steviger ingewanden

Comment

• Mathijs
            Moderator
            • Aug 2002
            • 1353

citaat:MD speler voor jingles
            Absoluut de MD-N991 lekker compact. goede speler, bijna niet stuk te krijgen.

Comment

• TWENTYSEVEN
              • Oct 2001
              • 61

DENON 2300R
              SUPERRRRRRRRRRRR DING.[^]

- Snel
              - Makkelijk in de bediening(knoppen)
              - pitch
              - Huffter-proof
              - super stabiel
              - Overzichtelijk
              ......and never problems [8D]

ARNO

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

citaat:Geplaatst door TWENTYSEVEN

DENON 2300R
                wa kost da beest
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• dokter dB
                  • Nov 2003
                  • 1535

Effe over de oorspronkelijke topicvraag: "professionele MD speler".
                  Het is toch treurig, dat MD het predikaat professioneel krijgt...

Die 19" dingen zijn absoluut zeer handig, qua bediening/functionaliteit etc. maar daar houd het ook op.

Want het opnemen/klank van live materiaal: klote.

Die portable dingen zijn pas echt een ramp. Als je iets aanraakt neemt hij al op, behalve op het moment dat je wil opnemen. En met een beetje pech staatie op mono, of autostop/cue of weetikveel. Heeft nog nooit goed gewerkt bij mij.
                  Ik gebruik voor live opnames gewoon 24 bit via de laptop, opzouten met die gecomprimeerde (MP3) prutskwaliteit.

zo dat is eruit iemand?

Nog even construktief: ik gebruik vaak die 19" sony (om te voorkomen dat ik dus voor iem. zo'n portable ding aan de mengtafel moet hangen) en die is best wel okee voor MD normen, i.i.g. de bediening.
                  knoppen en waarden :)

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Tja, een DAT is natuurlijk het beste [^] maar ook het traagste
                    De mijne moet terug binnen : kop vervangen voor de de 3 de keer [V]
                    sis

Comment

• TWENTYSEVEN
                      • Oct 2001
                      • 61

Wat dat monster kost

Ik wil er eigenlijk niet meer aan denken...
                      Als ik daar nog aan denkt..wordt ik weer misselijk.[xx(][xx(][xx(]

Daar heb ik heeeeeel veeeeeel feestjes & Partijen
                      voor moeten draaien.[)]

ik durf het bijna niet te zegen...maaaar
                      toen iets van fl. 4.000 gulden in btw.[:I]

maarrrr.... ik ben er super blij mee,
                      en hij werkt als de brandweer..

Arno

Comment

• djlloyd
                        • Dec 2003
                        • 44

Een tascame mk 301 is perfect
                        Fouten onder voorbehoud

Comment

• Barthez
                          • Dec 2003
                          • 256

Begin alsjeblieft niet aan die grijze 19" 1 HE md-spelers van sony, die zijn echt een ramp voor on-the-road. Wij hadden er een stuk of 5, en een voor een ging het loopwerk van die dingen kapot [B)] zelfde verhaal overigens met die 1 HE cd-spelers van sony [xx(]
                          Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

citaat:Geplaatst door Barthez

Begin alsjeblieft niet aan die grijze 19" 1 HE md-spelers van sony, die zijn echt een ramp voor on-the-road. Wij hadden er een stuk of 5, en een voor een ging het loopwerk van die dingen kapot [B)] zelfde verhaal overigens met die 1 HE cd-spelers van sony [xx(]
                            Ik werk al 2 jaar met die E10 [^] nooit problemen mee gehad [^]
                            hij slikt zelfs MD die niet altijd geslikt worden door een hifi MD
                            en wat dat loopwerk betreft geen probleem
                            gooi je met die dingen ofzo ?
                            sis

Comment

• DB
                              • Jan 2004
                              • 22

Ook al beweerd Mac. Sound dat de thuisapparatuur wat minder stevig is. Ik zou toch daar voor gaan. Want zoals gezegd bij storingen of defecten, kan je het gewoon weg doen.

Die prof. Sony dingen zijn namelijk niet echt hufterproof misschien leuk voor in een studio, maar voor reizen is het helemaal niks.
                              Dit weet ik uit ervaring, hoevaak ik bij een verhuurbedrijf wel niet de prof sony terug zag komen omdat er of een md in bleef hangen of dat hij het gewoon helemaal maar niet meer deed.
                              Dus waarom zo veel geld als ze goedkoop er ook zijn.

Groeten
                              DB

Comment

• dokter dB
                                • Nov 2003
                                • 1535

citaat:Geplaatst door DB

Groeten
                                DB
                                hee gast, je heb mn naam gepikt.... er is maar 1 echte dB en dat is dokter dB
                                knoppen en waarden :)

Comment

Working...