Live Band-Opzet?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

citaat:Geplaatst door **************

Van de andere kant : als het bandje een maal goed ingeregeld is op de monitoren zouden ze hun werk moeten kunnen doen, en kan iedereen lekker aan de wandel. Alleen onervaren artiestici hebben altijd problemen, zoals te weinig galm, etc. De ervaren klasbakken gaan eerst, en praten morgen wel over de monitor van gisteravond..(was best werkbaar....of niet..)
    Bij de beginnende bandjes waar de zanger(es) vindt dat hij/zij te weinig galm op de monitor hebben gebruik ik een placebofader. Ietsje omhoog en ze zijn blij met de "extra galm". Zit vaak tussen de oren.

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

klopt 100%, ik heb al een band gedaan waarvan de monitoren pas na de eerste set konden worden aangesloten, maar die klonken de eerste set FanTAstTisch!!!!!!!!!

Comment

• paulheu
        • Oct 2003
        • 156

citaat:Geplaatst door Ws Soundexpresse

Aha, owkay, drum-fill is duidelijk, wordt denk ik gewoon n 12" en 1" fullrange.
        Gebruik zelf veel ART300A van RCF met een shaker op de kruk... werkt errug goed (volgens de meeste drummers..)

Comment

• Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

citaat:Goed bekeken,... monitors en dergelijke heb je wel allemaal op orde? Of ga je dat ook huren.
          Monitors heb zelf, A.S.S. 12"+1" 300watt, 8ohm. Met een Master DL-1800 erachter. Is voor de grote tenten tot 1500man denk ik te weinig maar voor de kleine set voldoende.
          Bij de gote set huur ik d&b max in, 15" coax.

Tja, kwa monitor moeten we even kijken, inregelen kan ik zelf (mix ook bandjes, en heb al meer monitor ervaring) maar kwa controle kan die roady het wel af, en anders kan ik nog altijd ff op-en-neer vliegen...
          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• lifesound
            • Apr 2003
            • 1052

citaat:
            Allereerst is het podiumgeluid enorm van invloed op FOH-geluid en niet andersom.
            Andersom dus ook...

Comment

Working...