Live Band-Opzet?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

Live Band-Opzet?

Hey hallo,

Na een tijdje ff geen vaste bands gedaan te hebben, gaat het toch weer gebeuren, maar, zit ff met n paar vraagjes.

Het betreft hier namelijk een boeren-rockband dus welke maatregelen treffen tegen rondvliegend bier ed?

En wat te gebruiken als drum-fill? (zat zelf te denken aan n 18" basje met een 12" en 1" monitor erop, heb dit zo staan, maar is het voldoende? (betreft dynacord f-17pwh laagkasten) en hoe af-filteren? Heb namelijk zelf weinig tot geen ervaring met drum-fills, heb er altijd gewoon n monitor bijgelegd.

We gaan werken met 2opzetjes: 1tje tot 750pers. en de andere opzet tot 1500pers.

Bandbezetting:
    1 zanger
    1 gitaar/zang
    1 basgitaar/zang
    1 drums

we willen ook met n monitor tafel gaan werken, zat zelf te denken om hier gewoon een wizzard van a&h voor te gebruiken, en op de frond een Midas Venice of een Soundcraft Vienna. Mixer moet nog worden aangeschaft, net als effectenrack en multi.

Micro's di's monitors enz, heb ik nog.

Wat raden jullie aan, voor zon boeren band? (wel met naam, dus geen lokale dorpsband)

En kwa budget: tot 5000 voor de mixer, 2000 voor multie en 2a3000 voor effectenrack, ongeveer........

Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

18" sub + 12"/1" top moet volstaan als drumfill. En wat bedoel je met "af-filteren"?

Monitortafel voor 4 sends vind ik wat overdreven, maar als je absoluut wil...

Kwa aankoop zou ik zeker een venice aanraden. misschien zelfs voor front én monitors. FX-rack met 4x gate, 4x comp, TC M-One, TC D-two. Dat moet volstaan.

Multi van eurocble, met een link stekker erop!

Greetz

Comment

• AH
      • Apr 2004
      • 248

[quote][Het betreft hier namelijk een boeren-rockband dus welke maatregelen treffen tegen rondvliegend bier ed?/quote]
      Voor je mengtafel een kap maken van lexaan (dit is een sterk soort plexiglas bij iedere schilder/glas handel verkrijgbaar) wel zo maken dat je er met je handen onder kan, en hem makkelijk op kan tillen/scharnieren zo dat je ook nog bij je gain's kan.
      Voor effrack deurtje van het zelfde materiaal.

Voor de FOH engineer wetsuit,duikbril,snorkel en zwemvliezen [)]

Rest van je plan lijkt me niets mis mee (drumfill mischien actief ?)

Groeten.

Anne Homan.

Met m'n zatte kop van m'n fiets gepleurd, 3 gekneusde ribben tijd zat voor het forum dus.[B)][B)][B)]
      Anne Homan

Comment

• Davy Gabriels
        • Aug 2002
        • 819

Toevallig morgen een (punk)rockfestivalletje opstaan: (zaal ongeveer voor 200 man)
        Drumfill: 2x AK 12/1" monitor met 1kw erop
        rest: 4x AK 12/1" als moni
        FOH: 3.5kW peecker
        FOH: behringer mx3282(a&h GL2200 nog altijd nie binnen...)
        monitafel->vanaf FOH gedaan wegens geen plaats op podium
        FX rack: TC M1 + TC M2, behringer comps(4) en gates (8)

Comment

• Jeroen
          • Aug 2000
          • 1021

Als drumfill beviel mij altijd de Axys U88 altijd wel erg goed.
          Maar het is een beetje moeilijk te zeggen als je niet weet wat de wensen/eisen zijn van de band. Voor een zaaltje/tent van 1500 man is het net wat te overdreven (naar mijn mening) om met subjes voor de drummer te werken, neem dan en shaker ofzo. Ik zou dus voor een full-range iets gaan wat betreft de drum-fill.

Mixers zou ik gezien het budget idd voor de Venice gaan, daar zitten leuke slimme dingen op en klinkt niet verkeerd moet ik zeggen. FX-en ben ik het ookal met Lifesound eens,... maar goed, bevestiging van een eerdere post kan nooit kwaad

En qua multi zou ik het houden op het systeem wat je al bezit voor de uniformiteit binnen het bedrijf.

Overigens,... even over dat duikteam wat AH voorstelt,... als het zo'n bandje is,... lekker naar een bedrijf sturen wat duiklessen neemt en graag alle maatregelen neemt die ervoor nodig zijn om je apparatuur te beschermen.
          Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• jans
            • Feb 2003
            • 869

Is het wel slim een PWH-17 als drumfill te gebruiken. Het is immer een medium/long-trow sub terwijl je hem vlak naast de drummer legt.
            Waarom geen 12"+1" en een bass-shaker heb ook geen last van het laag over je drummics.
            Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Davy Gabriels
              • Aug 2002
              • 819

even offtopic ivm TC effecten:
              Is het doenbaar om de effecten aan te sluiten als volgt:
              aux1 uitgang -> M1 kanaal 1 -> M2 -> terug op mono input mengtafel
              aux2 uitgang -> M1 kanaal 2 -> terug op mono input mengtafel

Ik wil dan de M1 gebruiken om galm erop te zetten, en D2 voegt er dan nog delay bij (vocals)
              2e kanaal van de M1 kan ik dan gebruiken voor galm op bv snare.

Als je alles apart moet gaan sturen, heb je dus 3x aux en ook 3 returns, vind ik niet meer zo overzichtelijk.
              Maar ik ben niet zo zeker als mijn denkwijze van de 2 effecten in serie te zetten wel mooi werkt?

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

citaat:Geplaatst door Jeroen

Mixers zou ik gezien het budget idd voor de Venice gaan, daar zitten leuke slimme dingen op en klinkt niet verkeerd moet ik zeggen. FX-en ben ik het ookal met Lifesound eens,... maar goed, bevestiging van een eerdere post kan nooit kwaad
                Leuk om te weten : de tafels kunnen af importeur omgesoldeerd worden naar alles PostEQ+PreFader.
                Met garantie , dus.

(heb de mijne ook net gedaan, viel trouwens best mee, daar hadden de ing's van midas weer goed over nagedacht...)

Comment

• Daan Hoffmans
                  • Aug 2000
                  • 1225

dan zou je het geintje andersom moeten doen, anders krijg je alleen delay op je galm, en niet op de vocal zelf...
                  Dus dan wordt het:
                  aux1 uitgang -> D2 ingang -> M1 ingang ->mixer

Voorwaarde is wel dat je de D2 kan bypassen ofzo voor het geval dat je geen delay wil.

Maar al met al zou mijn voorkeur toch uitgaan naar een 3-aux idee, lijkt mij och het meest overzichtelijk en vergissingsbestendig.
                  Al kom je dan bij de Venice niet onder een apparte monitormix uit, omdat je anders auxen voor je monitors tekort gaat komen.
                  Iemand al een idee wat de nieuwe Cresten gaan kosten (als ze eindelijk leverbaar zijn...)? Die komt volgens mij redelijk bij jouw budget in de buurt, en dan heb je 8 auxen ipv 6.
                  <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Ws Soundexpresse
                    • Jun 2001
                    • 1007

Aha, owkay, drum-fill is duidelijk, wordt denk ik gewoon n 12" en 1" fullrange.

Ff over die TC's, het kan toch geen kwaad dat alles terug komt op 1 kanaal? Uitsturen en 2 verschillende effecte creéren gaat zeker, doe ik ook bij tape-acts.

Kwa multij heb ik niets in het bezit (alleen n drumsnake en een losse haspel van 50m met aan de ene kant losse xlr's en aan de andere kant op de haspel de pluggen), dus die moet zowizo op maat gemaakt worden.

Kwa monitortafel/tech daar vraagt de band zelf om, vind het zelf ook overdreven, maarja.....
                    Kan me in n tent ook wel weer voorstellen dat het makkelijker is dan ff een teken naar de zijkant van het podium te geven als naar de zaal tech.

Nog ff n vraagje, want zit ff met de frontset,
                    zit zelf te denken om met C4 van d&b te gaan draaien (eerst huren en zodra alles naar zin loopt misschien aanschaffen) of raden jullie iets anders aan? (goedkoper???) heb nu zelf 2 XA28 sets, maar de andere klussen lopen ook gewoon door. Misschien V systems ofzo erbij? Dubbel dan, met 2xF18pwh en 2x F 17pwh per kant onder de top?

PS Zelf ga ik licht doen op deze klus, band heeft zelf een geluidsman, en heeft verder weinig eisen, als het maar goed is.......

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

De TC-M-One heeft een optie om 2 effecten op 1 uitgang te zetten.
                      Doe ik hier ook : galm en echo zijn 2 aparte engines, die met een mix-knop op de voorkant onderling te mixen zijn naar 1 stereo-uitgang. Werkt prima. En scheelt een aux, een HE in je eff rack, en een return.

Goed he, van TC?
                      BTW, Die midas is dan met 4 groepen monitior + 2 effect-sends te configureren. Lijkt me voorlopig voldoende, dacht ik.

Comment

• Davy Gabriels
                        • Aug 2002
                        • 819

citaate TC-M-One heeft een optie om 2 effecten op 1 uitgang te zetten.
                        Doe ik hier ook : galm en echo zijn 2 aparte engines, die met een mix-knop op de voorkant onderling te mixen zijn naar 1 stereo-uitgang. Werkt prima. En scheelt een aux, een HE in je eff rack, en een return.
                        Ja dit weet ik...maar ik heb ook graag nog een galmpje op de snare, ik heb wel nog een D2 erbij zitten maar daar lukt dit niet mee natuurlijk.
                        Daarom ben ik aan het denken om de D2 te verkopen of te ruilen voor een M1.

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

Als je bandje bestaat uit vier man is het waanzin om met een sparate monitormixer te werken. Vrijwel alle mengtafels zijn tegenwoordig met 4 monitorsends uitgerust.

Een band met een beetje behoorlijke muzikanten heeft aan vier mixen trouwens heel lang voldoende. Wij spelen met tien man nog over vier mixen. En we hebben echt niet het idee dat we iets missen.
                          lekker belangrijk!

Comment

• Ws Soundexpresse
                            • Jun 2001
                            • 1007

haha, dan ga ik dat eerst eens uit het hoofd praten, alhoewel de manager er dus wel om gevraagd heeft.....

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

citaat:Geplaatst door Ws Soundexpresse

haha, dan ga ik dat eerst eens uit het hoofd praten, alhoewel de manager er dus wel om gevraagd heeft.....
                              Klinkt als bel horen luiden maar de klepel is zoek. Een monitor mixje voor vier man doe ik gewoon op m'n FOH. Zou dit inderdaad bij de manager uit zijn hoofd praten. Over de balk is dat.

Comment

Working...