Ik weet niet hoe groot je podium is, maar je gaf zelf in je eerste opzet al aan infills te willen gebruiken. Eerder werd al gesuggereerd dat je daar evt nog 2 passende topjes voor zou proberen te scoren. Als je die mogelijkheid hebt en het budget is er, dan zou ik dat zeker niet laten.
Opstellen van EAW 850 systeem
Collapse
X
-
Hey Sparky, ik denkt dat we toch gewoon 2 EAW toppen op de EAW bassen gaan zetten. De enige mogenlijkheid die we hebben om te Infillen is met onze JBL toppen. (daar hebben we ook nog wel een een versterkerrack, 3x mpx1200, voor over). Het zijn JBL Soundpower toppen, met een spreiding van 90 en 60 graden. Zouden die daar wel zo geschikt voor zijn?[8)]
De maten van het podium zijn niet zo gigantisch btw.
Greetz[
]
Doe-mar een Coemar!Comment
-
Lijkt mij een goede optie. Infill hoeft niet zo gek veel te zijn, het gaat net om dat beetje om het vooraan weer goed klinkend te krijgen.
Hoe breed is je podium? 10 Ã 12 meter kan je best invullen op die manier.
Infill met 850 is m.i. teveel van het goede.Lid van het Front tegen zijlichtComment
-
Ik ben verder niet bekend met deze toppen, maar ik geloof niet dat de openingshoek echt een probleem is, zolang je maar niet in de vocalmics gaat staan te blazen. faseproblemen door overlapping met het hoofdsysteem zal ook best wel meevallen aangezien de 850-toppen de JBL's behoorlijk zullen overstemmen op de plekken waar ze elkaar overlappen. Ik zou het doen, het maakt het systeem af, de driehoek vooraan wordt dan niet alleen maar overspoeld door backline en monitors, maar krijgt dan ook een mix die voor publieks-oren bedoeld is, dit doet veel goed.Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
-
een beetje afh van hoe hard de bandjes spelen: kijk of je op de infills evt alleen stemmen kan zetten? als je via de matrix route, kan je er altijd nog voor kiezen dat je via een subgroep de stemmen/ac. gitaren etc harder zet op de infills oid...
Zet er iig een aparte eq op, want infills zijn er om over het podium volume heen te gaan (achterkant monitors etc) en hebben meestal extra veel presence nodig....knoppen en waarden :)Comment
-
Oke, dus die topjes met een aparte EQ zijn dus wel een goed idee! Ik heb net de afmetingen van het podium binnen; 15 meter breed, dus dan zij de toppen helemaal welkom.
Voor de geinteresseerde mensen: 15m X 5m. Aan de zijkant 3,5m hoog en in het midden 5,5 m hoog. En de 'beginhoogte' is 1,80m.
GreetzDoe-mar een Coemar!Comment
-
goed, in een paar uur 3 paginaas vol meningen :
1 dr dB heeft qua mid hoog gelijk, stereobeeld is niet de belangrijkste kwaaal, al was het alleen maar omdat de meeste kanalen mono de tafel verlaten.
b ik zou oppassen met de combinatie van de jbl sub en de 850 sub. beter optie is idd de jbl's midden voor/onder het podium te keilen, en een lobje te creeeren met al dat sub.
c de hoogte van je vliegpunten is belangrijk, : hoe hoger hoe beter.
d ik zou echt een speaker management-systeem meenemen, om de diverse stacks iets te kunnen delayen, om de looptijden op te lossen, waardoor je faseproblemen uit de weg gaat.
e je eerste vraag : eaw 850 sub op zijn kop zetten heeft geen enkel nut : de speaker is gebouwd om links en rechts dezelfde afstraling te hebben, en dat zal die dus ook wel doen.
http://www.********.nl/images/zonder...kaal%20foh.jpg
let op de acterkant : als je te dicht tegen een gebouw aanstaat kan die lob terugkaatsen en een uitdoving veroorzaken aan de voorkant! Maar als ik een echte specificatie moet geven zitten we aan een tekening van de systemen, op de eigenlijke locatie etc.
Comment
-
Hey ********,
Van een gebouw aan de achterkant hebben we niet gek veel last denk ik. Daar zitten we ver genoeg, 15-20 meter meter, vanaf.
Als we normaal Een EAW set meenemen. Vanuitgaande 2 toppen en 2 bassen per kant, leggen we ook altijd per kant 1 Jbl TCB sub eronder. Dit geeft net dat 'beetje extra' aan de set. We hebben hier dan ook echt NOOOIT problemen mee gehad.
Daarom verwachten we nu ook geen problemen met de subs, denk je daar anders over?
Verder zullen we ze hoog mogelijk proberen te vliegen.
Thx voor de tips [
)]
Doe-mar een Coemar!Comment
-
Moet trouwens eerlijk zegen dat ik helemaal genezen ben van sub links/rechts, ik keil ze tegenwoordig allemaal midden onder het podium, al dan niet gedelayed.Comment
-
als die jbl subs niet frontloaded zijn dan is het denk ik idd beter die juist in het midden te leggen....
en dan iets anders verzinnen om hoger uit te komen met de stack (60cm), podiumdeeltjes met steigermateriaal oid... wie bouwt dat podium? misschien kunnen zij meteen 2 PA platformpjes voor je construeren, want standaard podiumdelen mogen tot 500 kg...
vlieg ook weer niet te hoog, dan heb je zeker delay nodig namelijk, ik neem aan dat je dat niet hebt, hou dan die fly toch dichtbij de groundstack, dat is trouwens waarschijnlijk al behoorlijk hoog...
Misschien kan je de groundstack evt fysiek iets naar achteren plaatsen als je geen delay hebt... Qua koppeling toppen (laagmidden) krijg je namelijk een punt naar voren en die wil je wel ergens in het publiek hebben, en niet erboven (dat gebeurd met te hoog vliegen zonder delay op groundstack)knoppen en waarden :)Comment

Comment