Opstellen van EAW 850 systeem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koemar
    • May 2003
    • 81

@ dokter DB; De markt in Schijndel is vrij breed, en spreiding is erg van belang. Bovendien kun je er niet gemakkelijke stacken. Zou jij dan toch 2 topjes 'op de grond laten'?

En de basjes staan gewoon goed?

@AJb

Thanx voor de moeite!
    Doe-mar een Coemar!

Comment

• paulheu
      • Oct 2003
      • 156

vind het wel erg veel kasten voor 3500 man.. 'k heb koninginnedag gedaan met drie bassen en twee toppen per kant.. voor 4000 man en was meer als genoeg.. Was geen EAW trouwens.. Ben ik sowieso geen fan van..

Comment

• bewap
        • Jun 2002
        • 239

citaat:Kom je toevallig ook ff kijken/luisteren?
        (off topic)
        Misschien wel, moet even kijken, ik heb het volgende week een beetje druk.

Comment

• Koemar
          • May 2003
          • 81

Oke Paul, niet lullig bedoelt, maar: wat heb ik aan je reactie?
          Ik vraag hoe we het beste iets neer kunnen zetten/vliegen, en dan krijg ik van JOU een reactie over de hoeveelheid kasten [B)]
          Beetje offtopic dat je geen Eaw fan bent. Ik ga er niet over oordelen want ik houd me alleen met lampies bezig (vraag t ff voor mn baas).
          Ik heb dus nu nog steeds geen antwoord op mijn vraag...

Greetz [B)]
          Doe-mar een Coemar!

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

citaat:Geplaatst door paulheu

vind het wel erg veel kasten voor 3500 man.. 'k heb koninginnedag gedaan met drie bassen en twee toppen per kant.. voor 4000 man en was meer als genoeg.. Was geen EAW trouwens.. Ben ik sowieso geen fan van..
            Waar ben je wel fan van ?
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Koemar
              • May 2003
              • 81

En t bezoekersaantal hangt natuurlijk van t weer af.

Bij slecht weer komt er misschien 1500 man, bij goed weer misschien 4500. Daarom liever iets te veel dan te weinig
              Doe-mar een Coemar!

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

citaat:Geplaatst door paulheu

Ben ik sowieso geen fan van..
                Vraag eens of het ons interesseert...[xx(]
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• dokter dB
                  • Nov 2003
                  • 1535

1: maak een plattegrond, en kijk eens of je inderdaad 160 graden horiz. nodig hebt, vergeet stereobeeld even (lees: overal dekking van links en rechts is niet perse nodig).

2: hoe diep moet je? probeer bij meer dan 35 meter altijd minimaal 2 lagen toppen te maken, boven en onder... dit om te voorkomen dat het vooraan takkehard is en achteraan weg..
                  Dit is belangrijker dan volledige spreiding van links en rechts, maw: beter linksvoor/rechtsvoor mono en achterin duidelijk, als je een x-aantal toppen te verdelen hebt.

3; suggestie: 2 subjes in het midden?
                  knoppen en waarden :)

Comment

• Robert
                    • Aug 2000
                    • 630

Interesseert het jullie?

Anyway: Om te zeggen dat het te veel is omdat jullie het ooit met minder kasten van een ANDER MERK hebben gedaan is niet echt zinnig. Ik ben wel benieuwd wat voor fantastisch spul dat dan was... 4000 man met 2 topjes per kant.

Als je het mij vraagt is het voor 3500 man buiten (uitgaande van gezellige gitaarbandjes en zo) eerder te weinig dan te veel. Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan of de mensen achteraan ook een supervette sound willen horen (op 103 dB), of dat die op terrasjes een biertje aan het drinken zijn onder het genot van een bandje. If you know what I mean.

In ieder geval succes!

Comment

• Pieter Huijgen
                      • Sep 2003
                      • 766

Andere optie: Je 8 subs voor het podium zetten, gelijkmatig verdeeld. Je kan dan op de verschillende kasten een delay los laten om de weergave te optimaliseren en en betere richtwerking te realiseren. Spreiding is niet van het allergrootste belang, de infill zou ik achterwege laten of met een andere kast oplossen. Ik zou voor 2 rijen van twee toppen gaan per kant, je komt dan echt een heel eind.
                      Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• dokter dB
                        • Nov 2003
                        • 1535

de sub-arc met verschillende delays (buiten meer delay binnen minder om afstraling bol te trekken) is tof, maar heeft minder rendement.

2 of liever 3 stacks (l/r en centersub) is met deze hoeveelheid kastjes prima.
                        Nou kom je er wel uit toch, we gaan niet nog 5 pagina's doorneuzelen over hetzelfde (althans ik niet), liever mailen dus.....

Comment

• Koemar
                          • May 2003
                          • 81

Een delay setje is hier helaas geen optie. T was wel een goed idee, maar dat gaat hier helaas niet. Thanx voor de goede tips die er nu dus WEL komen!

Greetz
                          Doe-mar een Coemar!

Comment

• Koemar
                            • May 2003
                            • 81

Als ik even alle reacties op een rijtje zet kom ik dus tot de volgende conclusie:

Het is ws het beste om 2x tcb + 3x sb850 per kant te zetten. Daarbij 2x sb850 in het midden. OP de 3 sb850 2 toppen te plaatsen en twee toppen te vliegen. De toppen kun je dan iets minder naar beneden laten afstralen waardoor ze 'iets verder gaan'. Bovendien kun je die toppen dan nog een beetje uit elkaar hangen.

Greetz [)]
                            Doe-mar een Coemar!

Comment

• dokter dB
                              • Nov 2003
                              • 1535

psies!,
                              -De achterkanten van de toppen tegen elkaar, en bijv 1 vuist opening tussen de voorkant, luister even hoe je minimale lobing/seemless overlap hebt.
                              Zo heb je iig toch nog redelijke koppeling van alles wat omni directional is...

-De gestackte toppen misschien ietsje duiken?

-Misschien de gevlogen toppen iets meer tegen elkaar (minder spreiding nodig)

weet niet hoeveel tijd je hebt daaro om te proberen!

Comment

• Koemar
                                • May 2003
                                • 81

THX Dokter DB, Zo gaan we het dan maar eens proberen zondag.

Greetz [)]
                                Doe-mar een Coemar!

Comment

Working...