Meyer MTS 4 - A

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

Meyerfreak: was het gisteren een klus met Soundprojects Line array in de IJsselhallen?

Comment

• meyerfreak
      • Mar 2004
      • 142

@AJB .. staat als het goed is nu een fotootje op [8D]

@ jakkes, idd was je er ook? ben erg te spreken over het Linex array'tje!! mooi en helder hoog, strak mid....
      en dan het op en afbreken !!! je laat een scheet en het zit al in een kist!!!
      ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

hoe is dat gegaan jongens, met de linex?
        kan echt bizar mooi klinken namelijk..
        foto's, waar?
        knoppen en waarden :)

Comment

• jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

Geen foto's van het line array, wle van een artiest: http://www.jakkes.net/ijsselhal/

Comment

• dokter dB
            • Nov 2003
            • 1535

ziet er eo-ig uit

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

citaat:Geplaatst door dokter dB

ziet er eo-ig uit
              Dat was een hal verderop, volgens mij..
              Maar idd, die mts-4en doen het wel.

Ga je je "handtekening" weer aanpassen, sis? http://www.meyersound.com/products/c...ifications.htm misschien?

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Dat setje klonk mooi, en was supercompact. Laag was lelijk (wapper/blubberig)... Geen "punch" zegmaar...(is dit erg vaag??)

Toppen gaan tot 70Hz in die line-array, en laag moet net dat "gevoel" geven, en dat deed het dus absoluut niet...
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

citaat:[i]Geplaatst door **************
                  Ga je je "handtekening" weer aanpassen, sis?
                  Waarom , al eens in Monaco geweest Mac.
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• dokter dB
                    • Nov 2003
                    • 1535

citaat:Geplaatst door AJB

Dat setje klonk mooi, en was supercompact. Laag was lelijk (wapper/blubberig)... Geen "punch" zegmaar...(is dit erg vaag??)

Toppen gaan tot 70Hz in die line-array, en laag moet net dat "gevoel" geven, en dat deed het dus absoluut niet...
                    hmm ik hoor dat ik er beter bij was geweest (kon helaas niet, wel gevraagd..) want dat is niet helemaal top ingeregeld geweest dan.
                    Het laag kan nl juist heel erg goed komen, heb ik al wat mee geexperimenteert: was bij mij ook 1 keer ruk, maar de laatste keer was echt helemaal te gek
                    blijft wel ijsselhallen natuurlijk...
                    maar verder on topic? kostunmeiersound

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

citaat:Geplaatst door meyerfreak

13700,00 Eurie exlusief BTW (dit is uit een prijslijst uit 2001)
                      Als je een exacte prijs wilt moet je 'ns bellen naar AEM (de importeur dus)

Lach je nu nog na dit 'grapje' [?]
                      mts staat (dankzij de lage dollar ) nu op 12.100 euri excl btw.

Mar dankzij de laagspeaker die erin zit kun je dus eigenlijk zonder sub, voor de kleinere lokaties.

m3d moet een dikke 18.000 euri ex per kast kosten. En das nog steeds een boel geld, maar dan heppie ook wat.

Comment

• mbottens
                        • Feb 2004
                        • 743

Ik heb jammer genoeg nog nooit met een meyer geluidsinstallatie mogen spelen. Maar waarom zijn die speakers zo verschrikkelijk duur. Is dat niet een beetje voor de naam betalen. De zelfbouwers onder ons weten dat er uiterst voor 2000 euries aan drivers in zo´n kast zit. Wat maakt het dan zoveel duurder.

Groeten Martin
                        Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• Contour
                          • Feb 2001
                          • 1018

Ingebouwde versterkers + processing? Plus je betaalt ook voor de ontwerpkosten en die liggen voor topspeakers veel hoger dan voor een DAP kastje!

MVG Contour

Comment

• meyerfreak
                            • Mar 2004
                            • 142

Duur? neej vind ik niet, als je je er even in verdiept weet je waarom;

ten eerste worden alle drivers tegenwoordig bij Meyer zelf vervaardigt wat aan de ene kant waarschijnlijk tot een duurder produkt komt maar aan de andere kant wel een driver die volledig is afgestemd voor de toepassing.

ten tweede is elke luidsprekerkast actief (versterker, controller, Remote Monitoring System, etc etc)

Kijk eens naar het M3D, een boel geld zou je zeggen voor zo'n kast, maar het is wel de eerste line array waarbij het laag richtings gevoelig is (cardioide afstraling) hiervoor zit een ingewikkeld electronisch fase manipulatie circuit ingebouwd wat ook niet gratis is (denk aan de research die ervoor is gedaan)... er zit een 4 kanaals versterker in, controller is ingebouwd, er zit een systeem in (RMS) waarmee je met een laptopje de status van je versterker kunt zien (van de snelheid van het koelfannetje tot aan hoeveel vermogen hij afgeeft)
                            Ook is het volledig full-range (begint vanaf 35Hz) dus kun je met minder (of soms zonder) subs makkelijk af.

En of je voor de naam betaald? neej denk ik niet een MM4'rtje heb je al voor 400 euri geloof ik

ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

andere vraag : zou schumacher ook wereldkampioen Formule1 zijn geworden in een suzuki alto? Of wil je de prijs van een ferrari F1 vergelijken met die van een kaddet?

Voor mijn allereerste baantje kocht ik voor 50 gulden gereedschap uit de knakenbak bij het tankstation, maar dat was met 14 dagen allemaal aan gort.
                              Mits door ons onderhouden en ingeregeld, geef ik op Meyer 10 jaar garantie. ( meer dan de fabriek geeft, maar dat durf ik best aan, idd mits door ons onderhouden en ingeregeld...) En dan mag jij iedere week je DAP of skypech opblazen. Over 10 jaar heeft het je meer geld gekost dan een topset gekost zou hebben....

Comment

• sis
                                • Jul 2003
                                • 3305

citaat:Geplaatst door **************

andere vraag : zou schumacher ook wereldkampioen Formule1 zijn geworden in een suzuki alto? Of wil je de prijs van een ferrari F1 vergelijken met die van een kaddet?

Voor mijn allereerste baantje kocht ik voor 50 gulden gereedschap uit de knakenbak bij het tankstation, maar dat was met 14 dagen allemaal aan gort.
                                Mits door ons onderhouden en ingeregeld, geef ik op Meyer 10 jaar garantie. ( meer dan de fabriek geeft, maar dat durf ik best aan, idd mits door ons onderhouden en ingeregeld...) En dan mag jij iedere week je DAP of skypech opblazen. Over 10 jaar heeft het je meer geld gekost dan een topset gekost zou hebben....
                                Awel MAC. helemaal just (juist)
                                Ik geloof dat ik meyerfan ben geworden na het laatste weekend [:I]
                                sissie
                                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

Working...