Turbosound TQ-315

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CaFo
    • Mar 2004
    • 34

Turbosound TQ-315

Iemand al ervaring met de TQ-315 kastjes van Turbo?
    Wij willen nl onze JBL Sound Power set (2x SP225/9 +2x SB218) vervangen door 4 TQ315 + 4x TSW118.
    Binnenkort hebben we hiervan een demo, maar ik had graag ook een idee van wat jullie ervan denken.

Thanks,

CaFo
  • Orbis
    • Feb 2004
    • 217

hoi,

met spijt in het hart moet ik zeggen dat dat de enige kast is van turbo, van al die die ik al gehoord heb, die NIET goed klinkt, zeer weinig laag, blubberig, draagt niet ver. Nee, ik raad het je af!

Probeer de tq 440 zeker eens, is nog iets duurder maar echt FENOMENAAL goed! In combinatie met de TQ 115 bassen echt van het beste dat ik ken!

sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• CaFo
      • Mar 2004
      • 34

Bedankt voor je reactie Orbis. Het is voor ons heel belangrijk om zoveel mogelijk reacties te verzamelen van mensen die dit systeem kennen.
      TQ440 heb ik wel al gehoord en klinkt idd wel lekker voor zo'n klein kastje, maar ik denk niet dat een set van 4x TQ440 +4x TQ115 onze JBL set zal kunnen vervangen.
      De aspect serie is [u]enkel</u>voor de hele grote toepassingen en komt dus voor ons niet in aanmerking (is trouwens ook te duur)
      Met de verdwijning van de flood- en flashlight lijkt er nu wel een grote afstand tussen TQ en Aspect.

Comment

• sompi
        • Mar 2003
        • 200

wijzelf beschikken over tq 440 , tq 310 en tq 115

We hebben ook al meermaals gewerkt met tq 315 .en inderdaad deze kast is belange z'n geld niet waard . Ik durf gerust tq 310 naast tq 315 zetten . tq 310 zal veel beter uit de test komen en is stukken goedkoper . Beide kasten zijn echter niet echt ontworpen om als front kast te gaan gebruiken . TQ 440 echter wel . en zeker in kombinatie met TSW 718 . Persoonlijk heb ik veel liever 2 stuks TQ115 (of 1 tq 425) onder een 440 dan de tsw 718.
        klinkt veel beter .
        Als u demo doorgaat wil ik geheel vrijblijvend ook met onze kasten eens langskomen

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

op die demo wil ik ook wel langskomen met een set.... mail maar

Comment

• Davy Gabriels
            • Aug 2002
            • 819

Gaat dit uitgroeien tot een forummeeting???

Comment

• cobi
              • Aug 2002
              • 1083

citaat:Geplaatst door sompi

wijzelf beschikken over tq 440 , tq 310 en tq 115

We hebben ook al meermaals gewerkt met tq 315 .en inderdaad deze kast is belange z'n geld niet waard . Ik durf gerust tq 310 naast tq 315 zetten . tq 310 zal veel beter uit de test komen en is stukken goedkoper . Beide kasten zijn echter niet echt ontworpen om als front kast te gaan gebruiken . TQ 440 echter wel . en zeker in kombinatie met TSW 718 . Persoonlijk heb ik veel liever 2 stuks TQ115 (of 1 tq 425) onder een 440 dan de tsw 718.
              klinkt veel beter .
              Als u demo doorgaat wil ik geheel vrijblijvend ook met onze kasten eens langskomen

Ik weet niet onder welke omstandigheden je die TQ 310-en en die TQ315's heb beluisterd, maar die 315's zijn toch wel een 'stapje meer luispreker'. Zeker als monitoring bij bands 'prikken' ze er een stuk beter doorheen als een 310 (neemt niet weg dat ik de 310 ook een erg lekker kastje vind).

De 315 kun je op verschillende manieren aansturen naar gelang de toepassing (net als de 310 trouwens). Dit kan aktief, passief, en met de processor op PA stand en Monitor stand. Ik ben erg te spreken over de kastjes, zeker aktief aangestuurd als monitor.

De TQ440 die al genoemd werd is een totaal andere speaker in een totaal andere prijsklasse, die je niet kunt vergelijken met een TQ315.
              Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Orbis
                • Feb 2004
                • 217

Ik heb ze gehoord met (uiteraard) de turbosound xta-processor, bi-amp gestuurd, als front luidspreker, zoals cafo ze zou willen gebruiken...
                sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• kokkie
                  • Nov 2003
                  • 1166

Zeg Cobi, je werkt toch niet toevallig bij de importeur hè?
                  Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

citaat:Geplaatst door kokkie

Zeg Cobi, je werkt toch niet toevallig bij de importeur hè?
                    Nee Sorry, ik werk niet bij TM.
                    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

Working...