Gate's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Gate's

Fijne collega's,

Ik wil een noise gate gaan kopen, maar kom er niet echt uit welke. Ik zit te denken aan de BSS DPR504, Drawmer DS404, DBX 1074, ARX SIXGATE of de Klark Teknik DN504. Dit zijn allemaal apparaten in vrijwel de zelfde prijsklasse (+/-700.- tot +/-900.- €) Ik ben van mening dat de ARX opzich wel een makkelijk apparaat is, dat is namelijk de enigste 6 kanaals uitvoering, de rest allemaal 4. Het wordt voor live gebruik en daarbij denk ik aan de drums, over het algemeen(kick, snare, tom1, tom2, floortom en evt. tom3) Het lijkt mij logica...Ik ben opzoek naar gebruiks ervaringen. Zeker van de ARX, Drawmer en Klark.
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**
  • PowerSound
    • Nov 2001
    • 1892

Hey Ollaf, ben je er al een beetje uit ?

Wat ervaring opgedaan ?

Ben namelijk ook op zoek naar een Quadgate, en kan niet kiezen tussen de Drawmer en de DBX, DBX is meer kost effective maar de Drawmer is weer zo'n standaard en heeft een interessant HF en LF functie.
    PSL Bvba powered by
    L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
    Yahama LS9-32 / MC7L-48
    Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
    Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Ik ben er bijna uit....Ik krijg van de week een Klark ter demo...Voor mijn eigengevoel is dat tot dus ver de beste keus....En Drawmer is eigenlijk prijstechnies een beetje afgevalen....Ik kijk namelijk ook naar de korting natuurlijk..
      Olaf Duffhuës

Comment

• PowerSound
        • Nov 2001
        • 1892

Héhé, maar kwam de Drawmer ook goed uit de test ? DBX getest ?
        PSL Bvba powered by
        L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
        Yahama LS9-32 / MC7L-48
        Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
        Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

Tis alweer even geleden maaarrrr...

Wat is het uiteindelijk geworden Olaf? Heb je die ARX nog kunnen testen?

Als iemand anders ervaring met de ARX heeft hoor ik het ook graag. En de oorspronkelijke vraag zou ik graag ook nog willen kicken. wie weet hoe deze apparaten zich tov elkaar verhouden?

subjectiviteiten toegestaan
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

Jazeker, het was de Klark DN514+. Goed ding, kan ik niks van zeggen, er komt alleen een BSS voor in de plaats. Ligt toch net wat beter in de markt...En voor een ander rack ga ik testen met Rane gates en compressors...Na veel kijk en vergelijk hebben de Rane producten eigenlijk alles aan boord wat bijv. BSS niet heeft tegenover Klark en Drawmer tegenover DBX om maar wat voorbeelden te noemen. Maar de klank en bediendinings gemak moet nog blijken...

Ik vind de filosofie erachter om te beginnen heel goed.

C4 Quad Compressor / Limiter

G4 Quad Gate / Ducker / Expander

Ik heb al wel ervaring met de DEQ60 van Rane en die bevalt erg goed...Voor dat iemand gaat denken : das van die goedkope shit, nee vergis je niet zit in de prijsklasse BSS/Klark...Alleen de naamsbekendheid hier is niet zo groot....
            Olaf Duffhuës

Comment

• Hansound
              • Apr 2006
              • 832

Ik gebruik Altair NG440 gates, nee die zijn niet zo bekend, maar ze werken echt heeerlijk,
              Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom die dingen zo weinig gebruikt worden, is er iemand die hier ervaring mee heeft ?
              Zijn in kwaliteit te vergelijken met de Klark en BSS,

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Die Rane's lijken zeker heel interessant!! XTA doet geloof ik ook zoiets, alleen dan met een totaal onoverzichtelijke layout helaas. Had absoluut een optie geweest, ware het niet dat ridervriendelijkheid ook hier een behoorlijk issue is.

Maar jij hebt dus regelmatig te maken met acts die liever geen Klark gates hebben?
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Mike Manders
                  • Aug 2006
                  • 341

heb je al eens de SPL transient designer geprobeerd? het is geen gate, maar als je zo'n ding hebt, heb je ook geen gates meer nodig. Meer punch, minder sustain (of andersom als je wil), klinkt geweldig.

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

Ja, ik ben bekend met het principe en gebruik het zelf in plugin vorm (Waves TransX) Ik zou het ook zeker graag live willen gebruiken.

Comment

Working...